Upptäckte tidigare att jag boka in mammas hemresa fel helg, trodde det var i lördags men hade bokat kommande lördag så jag bokade om den till ikväll då jag inte skulle ha möjligheter att skjutsa henne pga jobbet i helgen. Allt frid och fröjd? Nåja.
Bråttom till tåget. Katten bajsade på sig tre (!) ggr och kräktes en gång i buren. Stannade och rensade sista gången vid centralstationen, efter jag släppt av mamma och parkerat bilen och skulle ta resväskan och katten till perrongen.
Strul med tågtrafiken. Hennes tåg som skulle gått 19:52 fick framskjuten avgång, en gång. Två gånger, tre gånger. Jag blir allt mer stressad, kan inte lämna henne med kryckor, stor resväska, kattbur och trasiga hissar men skulle själv till jobbet och jobba inatt.
Ser även när jag kollar mitt saldo på kortet att de lyckats dra 178 kr för en ost- och skinkmacka på macken!
Ringer och hon jag pratar med kommer ihåg mig så det löser sig när jag åker dig igen, men vad göra med mamma?
Slutar med att jag stoppar mamma, katt och resväska i bilen, stressar förbi macken på väg hem och får tillbaka pengar men glömmer mackan i bilen så jag tar den till frukost i morgon bitti. Ringer jobbet och förvarna att jag kan bli lite sen, plockar lite snabbt ut mediciner och tofflor åt mamma hemma på parkeringen men orkar inte krångla med resväskan utan bär in den i morgon när jag kommer hem. Snabbäddar sängen jag rivit ur, matar katten och bränner iväg till jobbet.
Snackar med syrran, tåget som skulle gått 19:52 avgick 21:45. Hann köpa en hamburgare på väg till jobbet och har nu ätit upp den, druckit två koppar kaffe och en stor mugg vatten. Lång dags färd hem till sängen i morgon bitti ...
Får ta en dust med tågbolaget i morgon och boka en ny biljett åt mamma, nästa onsdag. Min nästa lediga dag.