Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat drömma mardrömmar varje natt och vaknar kallsvettig. Klart tecken på att jag måste hitta ett annat jobb. Visserligen påverkar det sömnen också att jobbet börjar 05.00 men när sömnen blir förstörd av mardrömmar blir det för tungt att jobba.

Kvällsvecka nästa vecka. Då slutar vi 24.00 så sömnen brukar bli usel då också. Suck..
 
Börjat drömma mardrömmar varje natt och vaknar kallsvettig. Klart tecken på att jag måste hitta ett annat jobb. Visserligen påverkar det sömnen också att jobbet börjar 05.00 men när sömnen blir förstörd av mardrömmar blir det för tungt att jobba.

Kvällsvecka nästa vecka. Då slutar vi 24.00 så sömnen brukar bli usel då också. Suck..
Och exploderande magsyra trots Omeprazol.
 
Jag har precis insett att det snart blir lag på att förpackningar med skruvkork ska ha kork som sitter fast😫
Jag avskyr dem verkligen! På läsk går det an, de går att rycka loss, men på mjölkförpackningar fungerar inte det. Jag lyckas inte få tillbaka dem ordentligt vare sig om jag låter korken sitta kvar eller rycker loss den. Min lösning har varit att undvika såna mjölkförpackningar, och nu stör jag mig oerhört på att de snart inte går att undvika alls.

Man vrider upp dem och vrider på dem sen, typ ett halvt varv eller nått sånt. Får aldrig läckage eller att de sitter på sniskan.
 
Så bra för dig, för mig med artros i händerna är det mycket svårare att få på korken från sidan än rakt ovanifrån.

Bra att du har koll på huruvids mina händer funkar felfritt elller inte :up:

Korkarna som är på mjölkpaketen här skruvar man fö av och på uppifrån precis som vanligt, inte från sidan.
 
Folk!!!

En byväg svänger av från länsvägen. Tydligen tror nån att det är bästa stället att slänga sitt skräp. På en naturskyddad plats dessutom. Det innebär ju bara att markägaren måste sopsortera och slänga.


1706183431174.png
 
Mens. :arghh: Skulle på toa nyss och kunde inte gå rak pga smärtan plus att det gör extra ont när jag kissar, antagligen för att livmodern ändrar läge när blåsan töms. Eller?

Behöver gå och handla + hämta medicin men vet inte om smärtan blir värre eller minskar av att promenera så har tagit Naproxen+paracetamol, hoppas det hjälper.

En till störning: mina naproxentabletter är så hårda att de inte går att dela, får bita av en med hörntänderna när jag vill ta en halv.
 
Jag har precis insett att det snart blir lag på att förpackningar med skruvkork ska ha kork som sitter fast😫
Jag avskyr dem verkligen! På läsk går det an, de går att rycka loss, men på mjölkförpackningar fungerar inte det. Jag lyckas inte få tillbaka dem ordentligt vare sig om jag låter korken sitta kvar eller rycker loss den. Min lösning har varit att undvika såna mjölkförpackningar, och nu stör jag mig oerhört på att de snart inte går att undvika alls.
Likadant med mina proteindrycker! De ska ruskas innan så det hamnar ju dryck i korken, jag får sitta och slicka ur korken varje morgon för att minska risken för sull. Så jävla urbota dum grej! :arghh:
 
Mina ben.
De vill inte funka idag. Jag hade det på känn då magen var dum igår, jag hade lite feber och fick ont i vaderna på kvällen. Det brukar vara tecken på att nytt skov börjar.
Musklerna krampar och rycker och om jag försöker stå/gå, känns benen som gelé och hotar att vika sig när som helst. :(
 
Måste ut och handla på ica senare idag. Kom på att jag behöver något idag och inte imorgon. Eller behöver och behöver, det är inte kris men jag vill ha. Sitter och samlar energi och laddar min mobil och läsplatta så jag kan lyssna på musik när jag går och handlar.

Allmänt trött och ledsen. Vill bara krypa ner under täcket med katten och sova bort allting.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
21 891
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 572
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 006
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp