Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så frustrerande!Stör mig på urbota korkade direktiv från ledningen och att man lyssnar mer på elevers gnäll om att ”det är tråkigt” än på de fakta vi som lärare kommer med.
Extremt! Framförallt eftersom det oundvikligt kommer leda till merjobb för både mig(oss) och eleverna själva.Men så frustrerande!
samma här, allmänt låg idag. Inget nytt elände, men sedan tidigare existerande elände och livets orättvisa sköljde över mig idagAllmänt trött och ledsen. Vill bara krypa ner under täcket med katten och sova bort allting.
Stör mig på urbota korkade direktiv från ledningen och att man lyssnar mer på elevers gnäll om att ”det är tråkigt” än på de fakta vi som lärare kommer med.
Hur gammal var den eleven?Hade en elev som klagade på att vi alltid gör samma saker på lektionerna. När jag frågade hur denne menade så fick jag som svar att "vi alltid jobbar med att skriva, prata, lyssna och läsa!"
Um. Ja. Jag undervisar språk. 4 av de 5 förmågorna jag ska bedöma är just skriva, prata, lyssna och läsa. Vad annars ska jag undervisa???? (eleven hade inte heller några bra svar på den frågan)
Hur gammal var den eleven?
När jag gick åk 4 eller 5 så var det två tjejer i en högre åk som gillade att spela teater, så de skrev korta pjäser som de spelade upp för alla i klassen. Minns att de nån gång "grälade" och kastade skor.
Det var väldigt roligt för alla, tror jag. Skriva, prata, läsa gjorde de och vi andra lyssnade.
En av skolans bråkstakar fick vara speaker och låg uppe på några garderober med manuset och presenterade de olika akterna. (=läsa, lyssna).
Jag får rysningar.Extremt! Framförallt eftersom det oundvikligt kommer leda till merjobb för både mig(oss) och eleverna själva.
(Och merkostnad för skolan eftersom jag av erfarenhet vet att både verktyg och material blir förstörda i högre utsträckning med det här upplägget som vi nu tvingas till.)
Råkade ut för något liknande för ett tag sen också, fick felmeddelande att betalningen inte gått igenom och webbsidan gick inte vidare från ”betala-sidan”. Men pengar drogs… och jag fick ingen orderbekräftelse - men paketet kom ändå!Beställde en födelsedagspresent åt sambon och betalade direkt. Allt gick fint - tills jag betalat, då har det blivit något tekniskt fel. Varan låg kvar i kundkorgen, jag har inte fått något bekräftelsemail (och har således inget ordernr), men pengarna har dragits.
Försökte kontakta kundtjänst och får skicka via formulär på hemsidan. Funkar det då? Nope, det står bara och snurrar.
Drog iväg ett meddelande via facebook till slut, får se om det kommer fram iaf
Tur! Här gick allt som det ska tills det var betalat. När det hoppade från betalsidan tillbaka till ordern kom felmeddelandet...Råkade ut för något liknande för ett tag sen också, fick felmeddelande att betalningen inte gått igenom och webbsidan gick inte vidare från ”betala-sidan”. Men pengar drogs… och jag fick ingen orderbekräftelse - men paketet kom ändå!
Har du curling-iron gnomes?Jag har tappat bort två locktänger Hade en som jag tappade bort (eller var den nu tog vägen), köpte en ny som jag bara använt någon gång och nu vill jag använda den imorgon - men var är den???
Har du curling-iron gnomes?
Jag tror också att det är de som är ansvariga för de maskhål som slukar alla de saker som man "lägger på ett bra ställe så man vet var man har dem"Äter upp locktänger och bajsar ut random plastlock som aldrig passar något kärl man har och galgar.