I hear you sister! Var ensam med en 2-åring och två styck brukshundar..Jag stör mig på att det är ett så stort projekt att komma utanför dörren just nu. Hunden visar att han behöver gå ut. Till parken är det först en liten gallerhiss där man får köra in vagnen, fälla ner handtagen, tråckla den lite till höger och sen klämma sig in bredvid vilket egentligen är för trångt just nu så gravidmagen tar i mot vagnen. Sen ner, tråckla sig ut och fälla upp handtag, flytta skenorna som ligger bredvid sista trappen ner till porten. Köra ner vagnen i rampen, flytta tillbaks skenorna, gå över gården, upp för ramper igen och så är man i parken. Ungen är för tung att bära på gravidmage och snitt just nu så jag kan inte ta mig ut utan vagnen. Vill bara kunna släppa ut hunden?!? Ni kan vara lugna, maken hemma vilken sekund som helst så går ut då men jag blir galen på det här projektet så fort man ska kissa hunden eller handla. Hade kunnat smita förbi ICA för en timme sen men jag orkar inte fler hissar eller ramper. Skulle handla en sak på Åhléns City igår och det är en station dit för mig men 5 hissar. I söndags tog det 20 min att komma till rätt perrong pga långa barnvagnsköer till varje hiss som tar en vagn i taget…
Längtar till vårt hus nu.
Bodde dock på bottenplan vilket var min räddning. Men barn med öroninflammation och hund med dålig mage är inte en ultimat kombo.
(2-åringen är nu 15 och tyvärr har vi inga hundar. Saknar vår stökiga kaos-familj ganska ofta).