Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Praktiskt taget ingen blomaffär i stan säljer plastkrukor(innerkrukor), än mindre genomskinliga sådana :meh: De vill inte ta in heller, fick hänvisning till Bauhaus... Blir nätet för ska inte iväg till köpcentret på ett tag. Men så surt! Är det verkligen så få som planterar om blommor i större krukor? :confused: tycker de flesta blommor man köper redan står rätt trångt...
Det är verkligen hopplöst att hitta riktigt stora innerkrukor. Nej jag tror inte så många planterar om utan det är slit och släng som gäller.
 
Stör mig lite på nya kollegan. Jag kanske är dum nu eller kanske missunnsam. Ni får väl vara min barometer kring om detta är något att störa sig på.

Han hävdar bestämt att han inte äter frukost eller lunch för att han alltid gjort så och aldrig är hungrig på dagen, äter bara på kvällen. Fine by me, det bryr jag mig inte om.
Men. Han äter ju? och han äter av jobbets grejer. Vi har knäckemackor och frukt för de anställda.
Det jag blir störd av är mängderna han äter. 5 knäckemackor och 2 frukter på morgonen. 5 knäckemackor och 3 frukter på lunchen. Sedan ca 3 frukter och 3 knäckemackor under eftermiddagen tills vi slutar. Alltså ca 13 knäckemackor och 8 frukter om dagen. Det blir liksom ingen frukt kvar till oss andra. Smörpaket och knäckepacket tar slut på mindre än en vecka.
Sen erkände han nu i måndags att "ja jo jag börjar bli hungrig på dagarna nu pga det fysiska arbetet men palla laga matlådor."

Stör mig även på att jag inte vet om jag bör störa mig på detta.
Sjukt, hade stört mig på det också. Han borde ju förmånsbeskattas på all den mat han äter gratis på jobbet.
Har en kollega som också äter av jobbets ”nödluncher” varje dag. Jobbet köper in ett gäng vegetariska micropizzor och annan vegetarisk micromat, som är tänkt att de anställda får ta om de skulle glömt matlåda eller jobbar över typ. Inte att alla anställda ska äta det till lunch varje dag…
 
Praktiskt taget ingen blomaffär i stan säljer plastkrukor(innerkrukor), än mindre genomskinliga sådana :meh: De vill inte ta in heller, fick hänvisning till Bauhaus... Blir nätet för ska inte iväg till köpcentret på ett tag. Men så surt! Är det verkligen så få som planterar om blommor i större krukor? :confused: tycker de flesta blommor man köper redan står rätt trångt...
Jag har beställt från nätet. Stora krukor är dessutom skapligt billiga - och de finns i lager!
 
Huvudvärk i dag igen.
Jobbet. Att man vill väl, men ändå inte förstår- Bara för att jag bara jobbar 4 timmar och inte ska utsättas för stress... typ... så betyder inte det att jag ska uteslutas från vissa arbetsuppgifter, jag vill ha variationen. Jag vill inte att saker tas bort eller inte läggs till, jag är som alla andra, vill vara det, bara i mindre mängd. Det borde väl inte vara så svårt egentligen? Det verkar svårt! Och det gör mig gråtfärdig! JAG VILL INTE SÄRSKILJAS SÅ! Jag kan ju allt som de andra kan bara i mindre mängd, det är där det inte riktigt verkar gå ihop.
 
Den där j.a A-traktorn. Den har lagats och konverterats till ett värde av inköpspriset. I förra veckan fick den bogseras till verkstad då den inte var körbar. Domen blev totalt trasig bakaxel där summan är preliminärt 13 500 kr för att laga. Den skulle ju för fasen bara hålla 2 månader till och sen säljas. Den kommer inte lagas mer.
 
Att resebiljetter inte omfattas av distansköpslagen... Skulle hälsa på en vän i helgen, la nästan 600:- på biljetter och han kommer antagligen behöva ställa in pga sjukdom. Kul att kasta de summorna i papperskorgen liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 936
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 733
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 296
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp