SJ
Vi skulle åkt tåg i vintras. Biljetterna bokades i slutet av sommaren när smittan var på väg ner. När resan närmade sig valde vi att istället köra bil.
Biljettpengarna hamnade då som möjliga att använda till nya biljetter. Så långt allt väl.
Nu planerar vi att åka tåg i augusti så jag försöker boka nya biljetter. Men se det går inte för den rutan står bara och snurrar. Väljer att klicka på Avbryt bokning och ska göra ett nytt försök. Men nänä, det funkar inte det heller för då är resan redan aktiv och jag måste avbryta bokningen. (Vilket jag alltså gjorde 37 sekunder tidigare.)
Det hänvisas till att ringa bokningen för att ordna det.
Men nix, att ringa går inte. Dels är telefontiden vardagar 8-16. (Jag har ett jobb och kan inte ha med mig telefonen där.) Dels säger telefonsvararen att bokning via telefon är avstängd och hänvisar till hemsidan
Jag har försökt skriva på Messenger men det tar ungefär ett dygn att få svar varje gång.
Snart får jag ett fullskaligt tokryck på hur värdelöst man kan utforma ett bokningssystem.