Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på män... Men, inte alla män!! Som sambon genast skulle utbrista.
Nä nä. Men just nu vill jag bara gnälla. Av typen "De är fan likadana allihop! SUCK!".

Nåja, jag ska gnälla av mig tjejkompis över bubbel och annat gott imorgon, fullt medveten om att jag är något orättvis. Men frustrationen är hög.
 
Jag kom på något jag verkligen stör mig på, det är när folk skriver in sin smak i annonser. Tillexempel, snygga skor säljes eller häftig klänning eller vad det nu är. Då får jag den inre monologen av en sur tant "tack, men det bedömer jag själv". Blir helt avtänd av säljsnack, vill ha det torrt och sakligt. (Jag vet det är jättelöjligt men så är det ju med det mesta man stör sig lite på).
 
Jag kom på något jag verkligen stör mig på, det är när folk skriver in sin smak i annonser. Tillexempel, snygga skor säljes eller häftig klänning eller vad det nu är. Då får jag den inre monologen av en sur tant "tack, men det bedömer jag själv". Blir helt avtänd av säljsnack, vill ha det torrt och sakligt. (Jag vet det är jättelöjligt men så är det ju med det mesta man stör sig lite på).
Haha.... Jag brukar tänka att, jaha, varför säljer du den/det då om du tycker så mycket om den/det?? :D
 
Stör mej på att min syster fortfarande hävdar att man löser sömnproblem genom att gå att lägga sig och gå upp på ungefär samma tider alltid och att man ger fan i att sova på dan :banghead: hade det varit så enkelt så hade sömnproblemen inte existerat O_o det funkar säkert fint på nån som inte har sömnproblem eller bara har lindriga men på nån som verkligen har problem med det och som har haft det hela livet. SUCK. Varför är det så svårt att förstå.
 
Min systers bäbis, typ. Eller ja jag stör mig inte på honom, han är rätt söt och gör ju liksom inget fel utan jag stör mig lite på situationen han skapar?

Det är intressant vilken effekt en bäbis har, hela sällskapet av vuxna verkar kunna umgås enbart genom att sitta och titta på honom, tycka det är SÅ intressant och SÅ gulligt när han bara.. existerar? Man kan ha ett samtal och så mitt i så avbryts allt för att bebisen gjorde ett gulligt ljud eller något, så ska alla bara sitta och.. beundra? Jag har aldrig varit barnkär så vet inte om jag är immun? han är som en sån ormtjusare och min familj är kobrorna.

Jag känner mig som en människa bland djuren som bara går efter instinkt hela tiden. Saknar verkligen att kunna umgås och prata "ostört" med vuxna.
 
Min systers bäbis, typ. Eller ja jag stör mig inte på honom, han är rätt söt och gör ju liksom inget fel utan jag stör mig lite på situationen han skapar?

Det är intressant vilken effekt en bäbis har, hela sällskapet av vuxna verkar kunna umgås enbart genom att sitta och titta på honom, tycka det är SÅ intressant och SÅ gulligt när han bara.. existerar? Man kan ha ett samtal och så mitt i så avbryts allt för att bebisen gjorde ett gulligt ljud eller något, så ska alla bara sitta och.. beundra? Jag har aldrig varit barnkär så vet inte om jag är immun? han är som en sån ormtjusare och min familj är kobrorna.

Jag känner mig som en människa bland djuren som bara går efter instinkt hela tiden. Saknar verkligen att kunna umgås och prata "ostört" med vuxna.

Jag håller med. Folk blir knäppa när det är en bebis i närheten. Jag är inte så bebiskär (tyckte mest att det var ett nödvändigt ont för att komma till den roliga tiden när barnet är en människa och inte ett krävande paket). Jag blir också lite irriterad och uttråkad om folk blir så där nippriga runt bebisar.
 
När man råkat shoppa lite och Postnord tar evigheter på sig att leverera 🙄

Visa bifogad fil 68709
Men kom igen nu Postnord 🤦‍♀️

Screenshot_20210510_144309.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 218
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 553
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 690
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 250
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp