Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att sadelgjorden sitter dåligt på reklamen jag får upp här på buke...
1613725357815.webp
 
Beställde med en extra chokladkaka när beställde ögonkräm från apoteket för att få fri frakt. En som såg god med hasselnötter i.... sen ser jag stötta Katrin Zytomierska företag när jag fått hem chokladkakan :rage::arghh:märkligt att
Men lite märkligt att hon säljer choklad - fast först tjänar hon pengar på att göda folk och sedan på att äcklas över dem och sedan på att andra äcklas över att hon äcklades över folk och sedan gör all uppmärksamhet att hon säljer mer choklad. En intressant affärsidé

Jag irriteras över att jag aldrig kommer på sådana här saker (och att jag aldrig ids genomföra dem)
 
Stör mig på att det efterlängtade mildvädret medför ishalka. :meh:

Hundpromenaden var ...spännande. Även mitt uppe i skogen. Antingen trampade jag igenom eller så halkade jag.
Min hästs fodervärd ringde och varnade mig för halkan på deras gårdsplan, eftersom jag tenderar att ofta skada mig hos dom.
Så vi får se hur det går nu när jag ska dit..
 
Stör mig på att det efterlängtade mildvädret medför ishalka. :meh:

Hundpromenaden var ...spännande. Även mitt uppe i skogen. Antingen trampade jag igenom eller så halkade jag.

Min hästs fodervärd ringde och varnade mig för halkan på deras gårdsplan, eftersom jag tenderar att ofta skada mig hos dom.
Så vi får se hur det går nu när jag ska dit..
Kan rekommendera broddar.
 
Är på stallet och en av stallkatterna låter mig inte vara ifred. Försöker vänligt, men bestämt, säga nej och hytta med fingret när han klättrar på mina ben. Han fortsätter klättra.. Går undan när han kommer nära, men han går efter.. Nu gick jag dit hans matskål är och då började han äta iaf.
Jag är inte så bra på att hantera katter. 😅
 
Är på stallet och en av stallkatterna låter mig inte vara ifred. Försöker vänligt, men bestämt, säga nej och hytta med fingret när han klättrar på mina ben. Han fortsätter klättra.. Går undan när han kommer nära, men han går efter.. Nu gick jag dit hans matskål är och då började han äta iaf.
Jag är inte så bra på att hantera katter. 😅
Om inte katten är väldigt aggressiv så brukar det fungera att väsa/fräsa lite åt dem istället för att säga nej (typ 'schh'). Det blir mer kattspråk då. Risken är väl om katten är väldigt aggressiv att den tar det som en invit till attack, så jag tar inget ansvar för eventuella negativa konsekvenser.

Hytta med fingret är ingen bra idé. Det är aggression på kattspråk.
 
Är på stallet och en av stallkatterna låter mig inte vara ifred. Försöker vänligt, men bestämt, säga nej och hytta med fingret när han klättrar på mina ben. Han fortsätter klättra.. Går undan när han kommer nära, men han går efter.. Nu gick jag dit hans matskål är och då började han äta iaf.
Jag är inte så bra på att hantera katter. 😅
Handgripligen avlägsna med så mycket bryskhet som krävs för ändamålet.
Enveten upprepning av ovanstående.
 
Skulle köpa ett dressyrspö. 52 kr för ett asfint enligt hemsidan. För bra för att vara sant tänkte jag men åkte ändå. Och jo, det var såklart för bra för att vara sant. Allt som fanns kostade 139 kr och var skitfult i jämförelse.

Väl hemkommen, rensar ur kylen och ska slänga sopor och gå ut med hunden i samma vända. En bit papper fastnar under skon, tar bort det bara för att upptäcka att ett papper fastnat under andra skon istället.
Kommer ut till slut. Om en påse går sönder då? Självklart. Om hunden är typen som går fot? HAHA! Så jag plockar smågrejer jag bär i famnen till sophuset med hunden som självklart vill nosa var 10e cm i släptåg.

Dessutom har jag en typ dejtish hela helgen och har självklart åkt på svamp. JO MEN TACK DÅ GUD VAD GLAD JAG BLIR :up:

Det är kort sagt inte min dag idag och det stör mig.
 
Är på stallet och en av stallkatterna låter mig inte vara ifred. Försöker vänligt, men bestämt, säga nej och hytta med fingret när han klättrar på mina ben. Han fortsätter klättra.. Går undan när han kommer nära, men han går efter.. Nu gick jag dit hans matskål är och då började han äta iaf.
Jag är inte så bra på att hantera katter. 😅
Jag läste "stallkompis" och blev jäkligt fundersam ett tag :idea::D
 
Om inte katten är väldigt aggressiv så brukar det fungera att väsa/fräsa lite åt dem istället för att säga nej (typ 'schh'). Det blir mer kattspråk då. Risken är väl om katten är väldigt aggressiv att den tar det som en invit till attack, så jag tar inget ansvar för eventuella negativa konsekvenser.

Hytta med fingret är ingen bra idé. Det är aggression på kattspråk.

Handgripligen avlägsna med så mycket bryskhet som krävs för ändamålet.
Enveten upprepning av ovanstående.
Bra idéer!
Jag vågar dock inte handgripligen ta bort honom, inte heller låta aggressiv. Han är snäll vad jag vet, men har dålig erfarenhet av en attackerande katt på förra jobbet som gjort mig rädd.
Katten sprang dock och gömde sig när jag flyttade hästen, så ska utnyttja honom nästa gång. 😅
 
Det här
1613762509103368482161888108546.webp


Det är hål i min filt. Hålet har varit där i sisådär åtta år minst, resultatet av dåligt omdöme och en sax (jag skulle klippa i något annat, klippte i filten).

Hålet har stört mig sen dess. Varför fixar jag det inte?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 980
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 224
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp