Så bra - nu har du fått ett väldigt användbart ord. Och användbar aktivitetJag har aldrig hört det ordet innan.
Talko – Wikipedia
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så bra - nu har du fått ett väldigt användbart ord. Och användbar aktivitetJag har aldrig hört det ordet innan.
Samma som kallas dugnad på norska.
Att gå ihop och genomföra en gemensam uppgift,
med mer betoning på att se det positiva med den sociala gemenskapen, framför att se det frivilliga arbetet som en förpliktelse.
Bra ord! Synd att jag inte har tillräckligt med/tillräckligt goda vänner för att få ihop nåt såntMan samlas för att gemensamt göra ett jobb. Lägga ett tak, måla ett hus etc etc.
Värden på stället bjuder på mat och dricka.
Fantastiskt bra aktivitet. Gemenskap effektivitet och nöje i ett.
tall-kååBra ord! Synd att jag inte har tillräckligt med/tillräckligt goda vänner för att få ihop nåt sånt
Men, är det ett TAAL-ko eller ett tall-KO?
Finns ett flyttbolag här i stan som heter Talkoo. Alltid tyckt det var ett konstigt namn. Nu har jag lärt mig något idag, tacktall-kåå
I förra veckan såg jag ett flyttbolag som hette Jordgubbsprinsen WTF!Finns ett flyttbolag här i stan som heter Talkoo. Alltid tyckt det var ett konstigt namn. Nu har jag lärt mig något idag, tack
Har också sett Jordgubbsprinsen. Hajade till och trodde jag sett fel. Men det var en jordgubbe!I förra veckan såg jag ett flyttbolag som hette Jordgubbsprinsen WTF!
Verkligen!Samtidigt så är det ju lite skönt att ha något att störa sig på emellanåt, men ibland känns det mest som en börda. Haha. Och jag gissar på att man kan störa sig lite på fenomenet extremt folklig HBTQ-person, förmodligen den folkligaste i Sverige!
Kommer inte ihåg om jag har ätit idag. Tror inte det. Om man nu inte ska räkna mackor och musli som mat då.
Något enahanda.Varför skulle det inte vara mat?
Om det inte är mat, så har jag nog inte heller ätit idag. Knappt igår heller.Varför skulle det inte vara mat?
Jag har ätit råa morötter och fil idag. Dock inte kombinerat.Om det inte är mat, så har jag nog inte heller ätit idag. Knappt igår heller.
Ändå är jag mätt, efter banan till frukost, grekisk yogurt till lunch och ett par mackor då jag kom från jobbet. Tror knappast att jag äter nåt mer i dag, möjligtvis en frukt till då.
polygrip? Det är min räddning när korkar krånglar.Babyoljan som är helt jäkla omöjlig att öppna. Enda som händer är att jag får skitont i händerna och lust att kasta ut eländet genom fönstret