Samsungs support.
Jag har en frys som inte ens är ett år gammal som då och då tappar temperatur och tinar upp grejer. Jag kan t.ex. inte ha glass hemma längre för den blir helt förstörd, smälter tills den är nästan flytande så det blir ju iskristaller och liksom som en "hinna" på den.
Supporten menar att det är helt normalt. Den har automatisk avfrostning och då är det helt i sin ordning att skåpet periodvis tinas upp till några plusgrader. Jag frågade om det då inte var meningen att man alls ska kunna förvara sådant som t.ex glass i frysen, fick svaret att jag får kontakta min återförsäljare om jag vill reklamera.
Seriöst? Är självavfrostande frysar verkligen designade såhär? Det känns ju absolut som något man borde få information om när man köper vara, typ att man köpt en frys som det inte går att ha glass i om man inte tänkt äta upp den samma dag.
Kokar inombords. Dryg så in i helvete var snorungen på supporten också.
Det är ju sinnesrubbat. Klart som f-n att en frys inte får gå upp i plusgrader!
Men visst, enligt ingifte morbror elektrikern med vitvaror som specialitet finns det inga självavfrostande vitvaror med vettig funktion eller hållbarhet.
Edit: Jag letar nya vitvaror till köket just... Samsung hamnade nu på listan över märken som inte är aktuella...