R
Raderad medlem 120709
På när folk glömmer bort att Sverige inte enbart består av huvudstaden och allt till söder om den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, ja. Träffat folk i Gbg som aldrig varit norr om sthlm, om ens det. De tycker ofta att sthlm är i norra delen av landet.På när folk glömmer bort att Sverige inte enbart består av huvudstaden och allt till söder om den.
Sätt en lapp på fönstret:Stör mig lite, bara lite på min granne som går in på min tomt och tittar in genom mina fönster när jag jobbar natt (detta enl annan granne) spåren i snön skvallrar ju lite också.
Sätt en lapp på fönstret:
”Gud ser dig!
Plus att jag har kameraövervakning.”
Apropå sambos. Sambon var och handlade och jag skickade ”Kan du köpa delicato chokladbollar?” Och fick till svar att hon skulle göra det och att vi kunde fika hemma sen. Hon kommer hem med något HELT annat för att hon glömde chokladbollar och orkade inte gå in igen (antar att det var något sorts fik utanför affären).Pms. Jag är så fruktansvärt jätte irriterad på allt som sambon (inte) gör just nu. Just idag är det obefogat. bara för att jag tycker det är en lämplig dag att ta tag i projekt betyder det inte att han måste hålla med om att det måste göras just precis nu.
Eftersom jag vet att det egentligen inte är hans fel försöker jag att inte ta ut irritationen över honom, vilket resulterar i en fantastisk passiv aggression som lyser igenom som en ficklampa.
Vet inte om jag stör mig, eller bara inte förstår... Men det här med att liksom le med öppen mun medan man trycker fram tungan lite mellan tänderna.. Why? Varför är det en trend?
Det här
Visa bifogad fil 63781
först klippte de inte gräset på hela sommaren, så det var närmare en halvmeter (såg jätteroligt ut när grannen intill klippte sitt kort -staketet kom upp i höstas). Sedan la de en stor hög makadam på markduk mitt på gräset och körde sådär en skottkärra sten varannan vecka till baksidan. I höstas tömde de stenhögen och lyfte markduken. Behold död jordfläck! Vid halloween ”löste” man den döda fläcken på gräsmattan genom att dekorera den som en grav, och närmare jul planterades då denna gran.
Jag undrar hur djupt granen är nedgrävd för när det blåser så välter den de har rätat upp den någon gång men nu verkar de ha gett upp. Och den ser sååå sorglig ut med sin lilla belysning...
Meh. Så borde det inte få vara.Stör mig på att jag inte längre kan ta ETT glas rödvin utan att må pyton dagen efter...
SÅ orättvist....
Det som är ännu mer orättvist är ju att jag gillar rödvin.Meh. Så borde det inte få vara.
Nej rödvin ska det ju vara.Det som är ännu mer orättvist är ju att jag gillar rödvin.
Vitt vin kan jag pimpla med vänninor (ej i corona tider) och inte känna nått dagen efrer. Men det är ju inte alls samma smak...