Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag stör mig, eller bara inte förstår... Men det här med att liksom le med öppen mun medan man trycker fram tungan lite mellan tänderna.. Why? Varför är det en trend?
 
Ska sälja en grej och köparen betalar inte... i annonsen har jag skrivit att jag inte skickar innan betalning. En person hör av sig och vill köpa och jag säger att absolut, jag tar gärna Swish och paketet går iväg imorgon, vad har du för adress? Köparen ber om bild/kvittens innan betalning och jag påminner om att jag som sagt inte skickar något utan att det är betalt -men jag köper frakt och skickar spårningsuppgifterna direkt. Köparen säger ok, tack :) men ingen betalning kommer.
Idag när jag var i stallet skickade jag bild på saken vid packning i paket och paketet, och skrev att nu åker jag snart från stallet mot posten så du får gärna betala så jag kan posta. Ingen som ser meddelandet så jag åker hem och väntar, skriver att nu är jag hemma och väntar och postombudet stänger 17 så jag hoppas du hinner se detta snart.
Nu har hon läst meddelandet, inte svarat och inte betalat.

Fattar att folk är rädda för att bli blåsta osv men kom igen, vad vill du jag ska göra? Varför ska jag skicka iväg mina saker obetalda?
Åååååååååhhh vad störande :rage:
 
Pms. Jag är så fruktansvärt jätte irriterad på allt som sambon (inte) gör just nu. Just idag är det obefogat. bara för att jag tycker det är en lämplig dag att ta tag i projekt betyder det inte att han måste hålla med om att det måste göras just precis nu.

Eftersom jag vet att det egentligen inte är hans fel försöker jag att inte ta ut irritationen över honom, vilket resulterar i en fantastisk passiv aggression som lyser igenom som en ficklampa.
 
Ugnspannkakan blev bokstavligen skit. Ugnen har bakat ojämnt och den blev överlag misslyckad. Det blev nästan rinnig utan att rinna på ena halvan. På andra halvan var det lite bättre, men inte mycket. Och pappa tycker att det är jättegott :rage: det finns inget som inte han gillar. Allt är gott :arghh: när det verkligen smakar skit och inte ens hunden hade ätit det, ja då är det fortfarande gott. Blir galen på såna människor :arghh:
 
Sätt en lapp på fönstret:
”Gud ser dig!
Plus att jag har kameraövervakning.”

Ja vi har stora lampor som tänds om man går på uppfarten och lyser upp hela trädgården. Dom gick ju på så min närmsta granne tittade bort till mitt hus och där gick tanten runt och snoka. Jag jobbade natt så det hade hon väl koll på.
Andra grannen knackade på sitt fönster för uppmärksamhet och då pep hon iväg...

Har hört många historier om denna dam från andra i området, så förvånad är jag inte.
 
Pms. Jag är så fruktansvärt jätte irriterad på allt som sambon (inte) gör just nu. Just idag är det obefogat. bara för att jag tycker det är en lämplig dag att ta tag i projekt betyder det inte att han måste hålla med om att det måste göras just precis nu.

Eftersom jag vet att det egentligen inte är hans fel försöker jag att inte ta ut irritationen över honom, vilket resulterar i en fantastisk passiv aggression som lyser igenom som en ficklampa.
Apropå sambos. Sambon var och handlade och jag skickade ”Kan du köpa delicato chokladbollar?” Och fick till svar att hon skulle göra det och att vi kunde fika hemma sen. Hon kommer hem med något HELT annat för att hon glömde 🤯 chokladbollar och orkade inte gå in igen (antar att det var något sorts fik utanför affären).
1. Hur kan man glömma på så kort tid?!
2. Hon vet att jag inte gillar överraskningar eller att äta nåt jag inte vet vad det är.
3. HUR KAN MAN GLÖMMA?!!! :rage:
 
Jag älskar att köra bil på natten, där det inte finns vägbelysning. Det är mörkt. Universum krymper tills det är bara jag och bilen. Utanför syns ibland tecknen på andra människor (bebyggelse, ljuset i fönstret i ett hus långt borta, en mötande bil). Men i stort är det jag, och bara jag.

Så när jag, som en tjänst, åker och hämtar någon mitt i natten, kan de då inte bara vara tysta? så jag får njuta av min bilkörning i mörker?
 
Det här 😅
832E7378-AD53-4233-A89E-876AEA922F6F.webp


först klippte de inte gräset på hela sommaren, så det var närmare en halvmeter (såg jätteroligt ut när grannen intill klippte sitt kort -staketet kom upp i höstas). Sedan la de en stor hög makadam på markduk mitt på gräset och körde sådär en skottkärra sten varannan vecka till baksidan. I höstas tömde de stenhögen och lyfte markduken. Behold död jordfläck! Vid halloween ”löste” man den döda fläcken på gräsmattan genom att dekorera den som en grav, och närmare jul planterades då denna gran.

Jag undrar hur djupt granen är nedgrävd för när det blåser så välter den :p de har rätat upp den någon gång men nu verkar de ha gett upp. Och den ser sååå sorglig ut med sin lilla belysning...
 
Det här 😅
Visa bifogad fil 63781

först klippte de inte gräset på hela sommaren, så det var närmare en halvmeter (såg jätteroligt ut när grannen intill klippte sitt kort -staketet kom upp i höstas). Sedan la de en stor hög makadam på markduk mitt på gräset och körde sådär en skottkärra sten varannan vecka till baksidan. I höstas tömde de stenhögen och lyfte markduken. Behold död jordfläck! Vid halloween ”löste” man den döda fläcken på gräsmattan genom att dekorera den som en grav, och närmare jul planterades då denna gran.

Jag undrar hur djupt granen är nedgrävd för när det blåser så välter den :p de har rätat upp den någon gång men nu verkar de ha gett upp. Och den ser sååå sorglig ut med sin lilla belysning...

Just det - tillägg till det där med att de inte klippte gräset...
När gräset var väldigt högt var de ute och klippte med sax :rofl: Haha, jag tror att grannen bredvid satte upp staketet för att på något vis förtydliga gränsen mellan hans prydliga gräsmatta och djungeln bredvid. Det var nog en känslig fråga för staketet kom upp på ett par dagar när det väl drog igång - och samma kille har jobbat på en altan i 1,5 år ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 863
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 286
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 286
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 722
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp