Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trött, vaknade före 04 och sitter nu och väntar på att bli uppropad. Gillar min tandläkare men avskyr att gå till tandläkaren. :crazy:
 
En tidigare kollega har hört av sig och frågat om en tjänst som ligger ute hos mitt jobb. Never ever att jag skulle rekommendera henne till den! Det är några år sedan vi arbetade ihop men hon var sjukskriven jämt för diverse mystiska åkommor, satte jämt andra i skiten och när hon berättade att hon var gravid var både min och dåvarande chefens första tanke att hon därtill skulle komma att vabba i all absurdum, vilket precis var vad som skedde sen.
Jag skrev att hon får skicka en ansökan om hon vill men att jag inte kan ge henne något positivt omdöme överhuvudtaget. :meh:
 
Rrrrrrrr rrrrrrrrrr rrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrr rrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr-ljud från en ombyggnation i huset. De började i somras och ska hålla på hela hösten.
Det positiva är att jag inte bor ovanför den lokalen. 🤕
 
Jag stör mig på att jag inte fattar vad som skiljer en omelett från en gratäng.
Liksom, jag fattar potatisgratäng, fiskgratäng och sånt. Men ta en vanlig jävla broccoligratäng. Äggstanning och fyllning med lite ost på. Vad fan skiljer den från en omelett? Och är inte matpaj bara en jävla omelett/gratäng i ett skal?! :arghh:
Mvh har nyss stått och höftat ihop en skitgod... Nånting.

Inga ägg i min broccoligratäng tack!
Och omelett är oätligt medan paj är gott, så någon skillnad måste det finnas. :D
 
Det är Hem&Hyra - hyregästföreningens tidning - vilket gör det ännu märkligare. Det är ju en förening som borde vilja ge ett seriöst intryck.
Fast det var väl citattecken kring texten? Det innebär att det är en person som säger det, inte att tidningen slår fast det. Och syftet att locka till läsning verkar det ju fylla ;)
 
Kastas aldrig mjölken av chefen? Utan du som får göra det?
Nix, hen verkar helt omedveten om att den existerar! Vilket är rätt typiskt för denna person också, hen är en riktig "huvudet bland molnen"-person som garanterat skulle kunna gå förbi Donald Trump på stan fjorton gånger utan att märka det.

Men den här gången har jag bestämt mig för att inte slänga ut den utan vänta och se hur lång tid det tar innan hen upptäcker det... Förhoppningsvis är problemet åtgärdat tills jag kommer tillbaka från semestern den 7 ;)
 
En omelett gör du lite snabbt och steker på spisen. En gratäng tillagas i ugnen
Jag har tänkt i de banorna men jag gör ju omelett i ugn också?! :cautious:

Inga ägg i min broccoligratäng tack!
Och omelett är oätligt medan paj är gott, så någon skillnad måste det finnas. :D
Ingen broccoli i min broccoligratäng tack!
Omelett är asgott, paj är asgott förutom det tråkiga skalet. Sådeså!

Den såg god ut! Undrar om det påminner lite av ungspankaka? Fast med fler ägg i.
Får testa någon gång!
Sån gör jag! Fast utan mjölet och utan att koka upp mjölken först. Bara vanlig spisomelett fast i ugn, med fryst broccoli, paprikasallad, skinka och nån god ost. Och det är ingen jävla gratäng :mad::p
 
Stör mig på en stallkompis som tydligen bara anlitar veterinär om hälta hos häst kommer 'nerifrån'.

Det är nämligen så att de har en person som masserar/biolightar/osteaopatiserar/mm och denne har haft hästen under behandling i över ett år. Konstigt nog dyker det upp nya problem så fort en gammal sak är färdigbehandlad. Och det är ju mycket lämpligare att denne behandlar än att åka till veterinär.
 
Stör mig på en stallkompis som tydligen bara anlitar veterinär om hälta hos häst kommer 'nerifrån'.

Det är nämligen så att de har en person som masserar/biolightar/osteaopatiserar/mm och denne har haft hästen under behandling i över ett år. Konstigt nog dyker det upp nya problem så fort en gammal sak är färdigbehandlad. Och det är ju mycket lämpligare att denne behandlar än att åka till veterinär.
Vilken oseriös massör :rage::rage::rage:
 
7319E58C-5A4C-45D7-B396-61DEFE8C445A.webp
 
Haha-smileys på fullkomligt seriösa inlägg. Tack för den liksom, det värmer att bemötas med vad som endast kan liknas vid hånskratt. Lägger nog ner det här med sociala nätverk helt snart, det är tröttsamt att jämt bli utnämnd till pajas...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 966
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 576
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp