Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på det digitala utanförskapet som gör att många människor som inte klarar av att använda dator eller smartphone står allt längre ifrån att kunna använda viktiga servicefunktioner i vårt samhälle. Jag stör mig också på att fler och fler ställen blir kontantlösa och inte tar emot kontanter längre. Det finns faktiskt människor som av olika anledningar inte kan hantera kort eller andra smarta betalningslösningar och det gör mig vansinnig att de inte ska kunna välja affär, café eller restaurang fritt utan att ha någon med sig som kan betala på det sättet som stället begär. När vi trots allt har ett lagligt betalningsmedel som heter kontanter i vårt samhälle.

På min kollega som alltid är sen. Sitter nu och väntar på att få börja köra igång, vi skulle börja 10:00 men "det är ju halt ute" precis som alla andra dagar. Då gör man helt enkelt som jag, lämnar hemmet tidigare. Vi bor lika långt ifrån kontoret, jag går och hon kör, men ändå är jag alltid på plats tidigare. Sen stör jag mig på min andra kollega som tycker att vi ska vänta på den sena kollegan (hon kysser hennes arsle..) istället för att börja jobba. Min tid är tydligen inte lika värd

Älskar snö! Dock skulle jag ju åka skidor idag, men det går ju inte att åka någonstans pga att risken är att man kör fast. :laugh:

Haha, det dök upp en kille här som ville ha sex med en oskuld på max 18, han skrev att han skulle betala bra. Inläggen rök föredömligt snabbt men gissa vem som hann ta en skärmdump och tipsa hans polisdistrikt :devil: :angel:

(Han var nog på riktigt, hans nummer fanns även på ett par eskortsidor. Heja sexköpslagen!)

Kollegor som saknar snövett. Jag var upptagen med att fixa med våra haghästar och kom sedan tillbaka och ser 2 av kollegorna stå och skrapa rent gårdsplanen från snö. Så istället för snö som man kan gå säkert på har vi nu en ishockeyrink att halka omkring på. Tack för den! :up::up: Samma kollega (den som förmodligen tog initiativet till skrapandet) ploga ut all snö från vår infart rakt ut på vägen utanför...

Haha, det dök upp en kille här som ville ha sex med en oskuld på max 18, han skrev att han skulle betala bra. Inläggen rök föredömligt snabbt men gissa vem som hann ta en skärmdump och tipsa hans polisdistrikt :devil: :angel:

(Han var nog på riktigt, hans nummer fanns även på ett par eskortsidor. Heja sexköpslagen!)
Ja jag såg det! Trodde nog det var någon trollare. Men vad du var kvicktänkt! :up:

Bra gjort :banana:

:devil:

Alltså jag vet inte om de har resurser i hans distrikt att göra så mycket. Men jag kontaktade först Simon Häggström, prostitutionspolisen i Stockholm, och frågade om han hade kollegor i det distriktet. I Stockholm skapar de falska profiler på prostitutionssajter för att hitta sexköpare. Han svarade med en länk där det var enkelt att tipsa polisen.

Jag slog numret på eniro och hitta utan träff. Ditt sätt var smartare

:devil:

Alltså jag vet inte om de har resurser i hans distrikt att göra så mycket. Men jag kontaktade först Simon Häggström, prostitutionspolisen i Stockholm, och frågade om han hade kollegor i det distriktet. I Stockholm skapar de falska profiler på prostitutionssajter för att hitta sexköpare. Han svarade med en länk där det var enkelt att tipsa polisen.
Det finns registrerat kan vara bra i framtiden.

Men vilken HJÄLTE du är!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17