Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörde av mig till vårdcentralen för tidsbokning. Skrev att jag inte har möjlighet att ringa på morgonen men vill boka en tid. Får till svar att jag ska ringa läkaren imorgon bitti :banghead:

Japp, de ska ringa upp.
Nu har de ringt.

de skickar många kallelser till äldre personer som kan ha svårt att ta emot information, så de ser gärna att någon (fullt vid sina sinnens bruk) är med och antecknar informationen.

Plus att det bara är ett allmänt infomöte. De kommer inte att berätta om något som specifikt angår mig, utan allmän info om njursvikt. Dvs sånt jag antagligen rdan vet och har levt efter.

Hon nämnde motion, och att inte äta ipren. :banghead:

Jag ville avboka och hon tyckte var en bra idé.

/mvh inte döv och inte senil

Nu har de ringt.

de skickar många kallelser till äldre personer som kan ha svårt att ta emot information, så de ser gärna att någon (fullt vid sina sinnens bruk) är med och antecknar informationen.

Plus att det bara är ett allmänt infomöte. De kommer inte att berätta om något som specifikt angår mig, utan allmän info om njursvikt. Dvs sånt jag antagligen rdan vet och har levt efter.

Förlåt men :laugh:

Vilka jävla nötter! Man behöver alltså ledsagare så fort man fyllt 50?

Nu har de ringt.

Men suck! De borde se över sina rutiner! Ibland skriver vi så i en kallelse av någon som tex är dement eller dyl. men faktiskt även ibland om de ska få ett oväntat cancerbesked, så jag förstår verkligen din oro! Skönt att det inte var något sådant i ditt fall! :heart

Ja fast man blir ändå inte dement så snart äggstockarna lägger av. Sicka superklantar ...
Men suck! De borde se över sina rutiner! Ibland skriver vi så i en kallelse av någon som tex är dement eller dyl. men faktiskt även ibland om de ska få ett oväntat cancerbesked, så jag förstår verkligen din oro! Skönt att det inte var något sådant i ditt fall! :heart

Samma medicinmottagning hade under ett antal årtionden en blankett man skulle fylla i innan besök, där man bl.a. skulle ange sysselsättning. Det som fanns var pensionär eller förtidspensionerad. Arbete fanns inte som alternativ. :banghead:

Samma medicinmottagning hade under ett antal årtionden en blankett man skulle fylla i innan besök, där man bl.a. skulle ange sysselsättning. Det som fanns var pensionär eller förtidspensionerad. Arbete fanns inte som alternativ. :banghead:

Men gud vilket ställe! :laugh:

Säkert? Man vet ju inte vad de där kvinnorna kan ta sig till utan fungerande äggstockar ... :nailbiting::grin:

Sant. De blir väl hysteriska på ett eller annat sätt. :meh:

De som sköter plogningen i Sthlm med kranskommuner! :arghh:

Sätt ner plogbladet och skrapa bort snön från vägbanan istället för att bara styra runt en del, hälla salt på resten och lämna resten åt bilisterna att halka omkring i modden. Det går knappt att göra en säker omkörning på motorvägarna pga modden, ska alla ligga i en fil är det tänkt? :banghead:
Det går ju knappt att korsa en väg till fots heller, vid nästan varje övergångsställe är det en modd på en dm att halka omkring vid, bilarna som stannar står och slirar när de ska iväg och stänker ner de som råkar komma ivägen. :mad:

Inför nästa upphandling, kräv att det plogas och inte bara skyfflas runt! :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama