Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att jag inte tog ledigt något extra kring jul, ”man är ju så mycket ledig ändå” :meh: Nu ska jag jobba imorgon igen, känner jag mig utvilad? Nej. Känns det som jag har varit långledig? Nej. Känns bara som vi åkt runt till olika släktträffar hela tiden (vilket vi också gjort).
Mår blä just nu, det stör jag mig också på.
Och på att min son just nu inte vill umgås med mig trots att jag inte gjort något :(

Funkar det inte att salta själv då? :confused:
Jag har försökt i Sverige, det går absolut, inte lätt (kräver lite rätt blandning), men det går.
Här hittar jag sällan ens enskilda jordnötter (som inte är uppblandade med den evinnerliga äckliga majsen)

Men hittar jag ska jag försöka igen! :D

Ne nu skiter jag i det här! Har frågat 3 ggr nu hur vi ska göra med alkohol när vi ska ha tjejkväll i helgen. Fortfarande inge svar. Tänker vara ego å köpa en flaska vin och en shot människan inte dricker. Ingen lust att behöva springa iväg på torsdagseftermiddan å stressa. Fattar inte folk att man vill kunna planera lite iaf. Vet inte vart vi ska å bara nå skumt kläder vi hade i högstadiet angående vad jag ska ha med mig i klädväg.

Jag stör mig på hur ordet grym har fått förändrad betydelse.

Jag blir galen av att se att folk skriver att någon är så jäkla grym och mena att den är bra på något vis. Vad fan, en grym person är ondsint och vidrig, inte något positivt alls som det märkligt nog har blivit. Mycket, mycket störig sak som jag stör mig på

Kopierar in från synonymer.se
Synonymer till grym

Gaahhhhh :banghead::banghead::rage::arghh::arghh::arghh::wtf::turd:

FACEBOOK! :rage: :rage: :rage:

En vän utsätts för smutskastning, lögner, direkta hot och otrevligheter av värsta slag. Har skapats en facebookgrupp som bara går ut på att hata hen. Inget annat.

Facebook gör inte ett skit. Vännen är totalt rättslös mot facebook. Polisen är självklart inkopplad men de gör inget åt fb. För det går inte.

Jag anmäler de värsta hoten och vidringhetern, mina vänner gör detsama. Plus en massa andra vänner runt om i landet. Men facebook bara noterar att de tagit emot min anmälan. Det strider inte mot deras regler. Hur i helvete kan det vara i enlighet med deras regler?

..samtidigt som de tar bort minsta antydan till nakenhet.

Ordet cringe. Förstår mig inte på det och tycker bara det låter märkligt, speciellt när det används i svenskan.

Stör mig även på ett fenomen jag stött på i somen, speciellt instagram då. Det är att många unga inte verkar kunna skriva ett enda meddelande/inlägg utan att lägga till "lol" eller "lmao", detta oavsett vad de skriver handlar om. Blir bara jättemärkligt i mina ögon.
"Oh, that looks cruel, poor horse, but I dont know, lol"

Känner mig plötsligt som Red Forman :cautious:

Har beställt kläder nu under mellandagsrean. Ett paket registrerades igår och det står fortfarande bara att det är registrerat.
Jag skulle kunna störa mig på min otålighet men jag tänker störa mig på att det går för trögt att få hem grejerna istället.

Köpte BH på ebay och naturligtvis skickar de en 70 istället för 85 som jag beställde. Synd, för de var väldigt snabba att skicka. Jag har naturligtvis mailat och gissar att jag får svar i morgon.

Hästspekulanter som bara ska kolla med tränaren om hästen de just kollat på och verkligen vill ha är bra - och tränare som svarar "Näää den där är nog inte så bra för dig, men jag vet en som du borde kolla på" - det störiga är att det finns exakt NOLL tränare som säger så av nån sorts altruistisk övertygelse - de ser alltid till att få förmedlingsprovision på minsta lilla tips. SÅ jag stör mig inte bara på spekulanterna som är så korkade att de alltid tror att tränaren är snäll och ger tips, men också på tränarna som inte säger till spekulanten att jag tar provision av säljaren om du köper den där hästen.

Och så stör jag mig på folk som delar snyftstorys från folk de inte har en aaaaning om vem det är men som gnäller om hur SYND det är om dom och hur försäkringskassa har misshandlat dom - de som minsann har betalat skatt i HELA sitt liv och nu mister de SINA pengar till förmån för invandrarna som snor åt sig ......

Precis kommit hem efter en månads semestr och lägenheten har helt uppenbart inte städats sen jag gjorde det i dagarna innan jag drog. Jag är inte ens särskilt noga med städning men spisen är full med olja och skit, köksbänkarna fläckiga, golven sjukt dammiga osv :yuck::yuck::yuck::yuck::wtf::wtf::wtf::wtf: Kul att det första man får göra är att städa liksom..

Människor som säger att de är så ensamma och aldrig umgås men är iväg på saker titt som tätt
Prova att verkligen var ensam på jul t ex
Nu bryr jag mig eg inte att jag är själv men medlidandet jag får av andra liksom

Ex. Omogna, trångsynta ex :meh:
Som inte kan bete sig vuxet och kommunicera med mig om sonen, utan låter allt gå via en 10 åring. Jag blir tokig.
Det drog ner mitt humör totalt idag samtidigt som de andra två barnen behöver få min uppmärksamhet och tid också. Just nu är de helt inne i någon lek och sambon är också hemma. Men får bara försöka rycka upp mig och typ vara glad ändå. Men ska sätta mig och skriva ner allting som har hänt osv, så det finns dokumenterat.

Jag står mig på att jag känner jag behöver förklara mig över varför jag vill se fyrverkerier på nyår :meh: Jag är helt införstådd med att djur kan reagera dåligt även om min inte bryr sig men när det väller in kommentarer från personer som verkligen hoppas det inte dyker upp i området så blir jag less. Jag frågade inte om att skjuta utan om att titta på de men dessa personer verkar bara ha läst ordet "fyrverkeri" o direkt vräkt ur sig. Nu fick jag ett jättebra svar på vart jag kan ställa mig för att se det årliga fyrverkeriet och slippa den stora folkmassan så det var bra iaf men gud vad skönt det vore om folket tänkte efter innan de svarade.

Vi har vart intresserade av ett hus som legat som kommande försäljning i snart ett år. Mäklaren har lovat att höra av sig så fort någon försäljning blir aktuell.
Nu såg jag att huset är sålt. För en bra bit under vad vi var beredda på att buda :meh:

Stör mig på att jag är täppt, men inte så att det går stt snyta sig. Bara tillräckligt för att jag ska behöva andas med munnen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama