Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ont i halsen :cautious:
Hoppas det är tillfälligt.

Sambon har problem med halsbränna, uppsvälld mage och magont. Han vägrar ändra sina matvanor vilket jag är säker på är orsaken. Men han bara vägrar lyssna på det, han kör på som vanligt och klagar bara istället.

Jag har ont i halsen :cautious:
Hoppas det är tillfälligt.

Sambon har problem med halsbränna, uppsvälld mage och magont. Han vägrar ändra sina matvanor vilket jag är säker på är orsaken. Men han bara vägrar lyssna på det, han kör på som vanligt och klagar bara istället.
Dessutom mår jag illa och har massa mat jag måste göra till i morgon :meh:

Jag lider med dig. Undviker stan helst under hela december. Inte mängder av folk i början på december men omedelbart när december inträffar börjar folk helt glömma bort hur kösystemet fungerar, fick sägs till 2 st sist.
Det har jag inte stött på, folk har köat finfint. Nåja, tills de sitter bakom ratten och ska ut från parkeringen, då är det på liv och död att hinna ut fort som fan för somliga :meh: Meeen det kan jag leva med. Att kryssa sig fram bland folkmassor som stannar framför rulltrappan, sniglar sig fram i bredd eller bara allmänt existerar är däremot ingen hit :cautious:

Jag stör mig på alla galning i trafiken som har så bråttom med att bli organdonatorer att de utsätter andra för samma sak. Hur viktigt kan det vara att i bästa fall bli sittandes i köer pga en trafikolycka och i sämsta fall vara den som orsakat den?

Senast ändrad:
Jag får tydligen inte hämta ut Behepan förrän om drygt en vecka. Men herreguuuud, det är inte knark det är tal om?! :arghh:
Jag har lärt mig att det finns olika tidsgränser. Apoteket har en automatisk som utgår ifrån att viss % av tidigare uttag ska vara förbrukat för att man ska få använda högkostnadsskyddet.
Sen kan läkaren skriva uttagsintervall i receptet. Det är om de gör det som det blir exakt tre månader innan du får ta ut mer efter att ha fått ut en tremånadersdos innan. Det är den som skapar problemet att du har superkort (enstaka dagar?) mellan att du får hämta nytt och sista tabletten är förbrukad. Så det blir kris om det är över en helg, rätt sort inte finns inne eller något praktiskt hindrar att du inte kan åka in till stan precis den dagen. Vettigt för vissa läkemedel t.ex. vid risk för missbruk, men verkar som en hel del läkare kryssar i det mer eller mindre regelmässigt utan att veta vilket stort praktiskt problem de orsakar.

Jösses.

Men systemet är väl sånt. Man får inte hämta ut läkemedel annat än inom bestämda intervall.
Jag har ytterst sällan stött på tidsgränser alls och när det väl dykt upp har det varit ganska rimligt (narkotikaklassade sömntabletter exempelvis). Aldrig på vitamintillskott :cautious:

Jag har lärt mig att det finns olika tidsgränser. Apoteket har en automatisk som utgår ifrån att viss % av tidigare uttag ska vara förbrukat för att man ska få använda högkostnadsskyddet.
Sen kan läkaren skriva uttagsintervall i receptet. Det är om de gör det som det blir exakt tre månader innan du får ta ut mer efter att ha fått ut en tremånadersdos innan. Det är den som skapar problemet att du har superkort (enstaka dagar?) mellan att du får hämta nytt och sista tabletten är förbrukad. Så det blir kris om det är över en helg, rätt sort inte finns inne eller något praktiskt hindrar att du inte kan åka in till stan precis den dagen. Vettigt för vissa läkemedel t.ex. vid risk för missbruk, men verkar som en hel del läkare kryssar i det mer eller mindre regelmässigt utan att veta vilket stort praktiskt problem de orsakar.
Ja den här verkar läkaren ha kryssat i om jag sett rätt bland recepten. Så jäkla onödigt!
Nu blir det ingen kris för min del men nog sjutton stör det att jag inte kunde hämta ut. Tänkte vara smidig och ta det samtidigt när jag ändå hämtade ut Levaxin liksom, men det får väl bli en extra vända till apoteket efter nyår :meh:

Alla sändningar och diskussioner om ”vit jul” osv så står Steffo i Nyhetsmorgon och basunerar ut att det minsann räcker med en sorts sill men det behövs flera olika snapsar och håller en monolog om dessa... :yuck: nog för att jag inte gillar honom, men är förvånad över hur jag bara tycker sämre och sämre om en människa för varje inslag denne är med i:wtf:

Spinner vidare på inlägget som @Masqueradee skrev och stör mig på allt tjat om vit jul och barnens högtid osv osv.
De flesta människor kan hålla sitt drickande på en rimlig nivå även på julafton. De som inte kan det övriga tider på året gör det knappast på julafton heller och har säkerligen inte brytt sig ett skit om vit jul-snacket ändå.

Stör mig på mig själv, ensam hemma hela helgen. Jag kunde städat, fixat och avslutat projekt.

Men nä, jag har tittat på serier och ”latat mig” ridit några varv också iofs. Om jag bara gjort någon tråkig sak varje dag hade det ju varit fint nu.

stör mig på att det är så långt till fredag och provtagning. Efter den kan jag ta järntabletterna igen. Jag har inte tagit dem på flera veckor.
Jag har hjärtklappning för minsta lilla ansträngning nu. Ont i överarmarna, är genomtrött och känner mig lite vimsig.
Planen är att jag ska ha så lågt hb att läkaren anser att det är befogat att hjälpa mig. Hen tjatar på mig att sluta med duroferonet men har inte gett några alternativ. Nu - efter flera år - har hen andats om EPO.

Men det är vääääldigt långt till fredag. :meh:

På den här förbaskade långdragna förkylningen, som gör att jag inte kan sova om nätterna. Jag som hade sett mycket fram emot att få en massa bra, välbehövlig sömn under julledigheten eftersom jag känt mig rätt slutkörd den senaste månaden. Med den här rethostan kan jag se mig i månen efter att få sova mer än 6 timmar per natt, och då oftast uppdelat i minst 3 omgångar. Däremellan hostar jag så att jag kiknar. :arghh::arghh::arghh:

MVH Bitter

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama