Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom mår jag illa och har massa mat jag måste göra till i morgonJag har ont i halsen
Hoppas det är tillfälligt.
Sambon har problem med halsbränna, uppsvälld mage och magont. Han vägrar ändra sina matvanor vilket jag är säker på är orsaken. Men han bara vägrar lyssna på det, han kör på som vanligt och klagar bara istället.
Jag lider med dig. Undviker stan helst under hela december. Inte mängder av folk i början på december men omedelbart när december inträffar börjar folk helt glömma bort hur kösystemet fungerar, fick sägs till 2 st sist.Jag var ut i julruschen igår.
Idag ser jag att jag måste ut igen för tydligen behöver jag fylla på medicin
Det har jag inte stött på, folk har köat finfint. Nåja, tills de sitter bakom ratten och ska ut från parkeringen, då är det på liv och död att hinna ut fort som fan för somliga Meeen det kan jag leva med. Att kryssa sig fram bland folkmassor som stannar framför rulltrappan, sniglar sig fram i bredd eller bara allmänt existerar är däremot ingen hitJag lider med dig. Undviker stan helst under hela december. Inte mängder av folk i början på december men omedelbart när december inträffar börjar folk helt glömma bort hur kösystemet fungerar, fick sägs till 2 st sist.
Jösses.Jag får tydligen inte hämta ut Behepan förrän om drygt en vecka. Men herreguuuud, det är inte knark det är tal om?!
Jag har lärt mig att det finns olika tidsgränser. Apoteket har en automatisk som utgår ifrån att viss % av tidigare uttag ska vara förbrukat för att man ska få använda högkostnadsskyddet.Jag får tydligen inte hämta ut Behepan förrän om drygt en vecka. Men herreguuuud, det är inte knark det är tal om?!
Jag har ytterst sällan stött på tidsgränser alls och när det väl dykt upp har det varit ganska rimligt (narkotikaklassade sömntabletter exempelvis). Aldrig på vitamintillskottJösses.
Men systemet är väl sånt. Man får inte hämta ut läkemedel annat än inom bestämda intervall.
Ja den här verkar läkaren ha kryssat i om jag sett rätt bland recepten. Så jäkla onödigt!Jag har lärt mig att det finns olika tidsgränser. Apoteket har en automatisk som utgår ifrån att viss % av tidigare uttag ska vara förbrukat för att man ska få använda högkostnadsskyddet.
Sen kan läkaren skriva uttagsintervall i receptet. Det är om de gör det som det blir exakt tre månader innan du får ta ut mer efter att ha fått ut en tremånadersdos innan. Det är den som skapar problemet att du har superkort (enstaka dagar?) mellan att du får hämta nytt och sista tabletten är förbrukad. Så det blir kris om det är över en helg, rätt sort inte finns inne eller något praktiskt hindrar att du inte kan åka in till stan precis den dagen. Vettigt för vissa läkemedel t.ex. vid risk för missbruk, men verkar som en hel del läkare kryssar i det mer eller mindre regelmässigt utan att veta vilket stort praktiskt problem de orsakar.
Cdon ... i höstas beställde jag dammsugarpåsar (min Ica har dem inte längre) och vad fick jag? En svindyr musmatta för gamers.