Nej, det är ju gräsligt!Precis det där tycker jag är problemet med att åka buss. Det behöver väl inte vara 26 grader varmt där inne just under den årstiden som folk kommer med vinterkläder på sig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är ju gräsligt!Precis det där tycker jag är problemet med att åka buss. Det behöver väl inte vara 26 grader varmt där inne just under den årstiden som folk kommer med vinterkläder på sig?
Bakpulverpizza är inte så dumt alls....Jag stör mig på att jag nu när jag skulle göra deg till pizzan upptäcker att jag glömde köpa jäst.
Det är olagligt att flytta på djur som har lagt sig tillrätta.Stör mig på att jag inte har någon som kan hämta saker åt mig.
Ska väll inte behöva flytta på katten för att hämta saker
Det är ju därför jag behöver någon dom hämtar saker år mig.Det är olagligt att flytta på djur som har lagt sig tillrätta.
Polisanmäl.
En militant "djurrättsgrupp" hotar och terroriserar en av mina vänner. Senaste grejen är att de startat en facebookgerupp med mål att stänga hennes verksamhet.
De lägger ut falska fakta, photoshoppar bilder på henne så hon ser grotesk ut. Sklriver mördare i pannan på bilden. Medlemmar skriver hatiska inlägg och önskar henne död. Allt fullt med fake. De hittar på efter eget godtycke och säga vad man vill - god fantasi har de.
Jag anmäler och fb svarar att det inte strider mot deras regler.
...sa jag att jag avskyr djurrättsaktivister
Gjort.Polisanmäl.
Gjort.
Många gånger om. Men eftersom straffvärdet är så lågt så mal kvarnarna långsamt.
Det handlar om olaga intrång, hot, hemfridsbrott, skadegörelse, stöld m.m. Men ingen är så vitt jag vet gripen trots att alla namn utom ett är kända. Plus att ett inbrottt och skadegörelse skedde när ingen var hemma och inga kameror fanns så där vet man inte vilka.
Jag tror det behövs lagändringar.
Men hur i hela friden kan fb tycka att hot och att framställa någon som mördare inte strider mot reglerna?? Det är tydligen helt OK. Jag häpnar. Och blir förbannad.
Tillägg. Mailet kom alltså 08:33Polarn och pyret har en julkalender och idag var det pyjamasar det var rabatt på, tänkte att nu ska jag slå till och så är nästan alla slut före klockan 09:00!!