Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ångest och mår allmänt skit och är rastlös men orkar inte göra nått :banghead:Gör jag nått så mår jag bättre men orken finns inte och ingen koncentration heller. Det går bra för Nightcrawler nu :meh:

Hela den här jä*la videon :eek::eek::eek::arghh::arghh::arghh::rage::rage::rage::confused::confused::confused::rage::rage::rage:
https://www.svtplay.se/video/20058838/stacey-dooley-det-ryska-kvinnohatet
Herregud, jag hann bara femton minuter in innan jag höll på att EXPLODERA och var tvungen att skriva det här. Nu ska jag se resten av videon ... förhoppningsvis utan att explodera något mer :cautious:

Just nu vill jag bara säga åt rysslands alla kvinnor att de får komma hit på asyl och lämna alla de där äckelmännen åt sig själva :cry::cry::rage:

Tillägg: Nä nu vet jag, vi bildar en egen nation med bara kvinnor. :mad:

Senast ändrad:
Stör mig också på Adlibris. När jag bestämde mig för fraktsätt så klickade jag i så att jag skulle få mina böcker innan julafton. Sen kom det en bekräftelse och då är det helt andra datum än de som sas från början?
(Såg det på mejlen sedan.) Hade jag vetat det hade jag betalat för express om de kunnat garantera att det kom fram i tid.
Den ena boken fanns bara där och det var det personen önskade sig.
SÅ STÖRIGT!
Ännu störigare var att jag hämtade ut ett annat paket idag, då ligger det en massa oönskade Adlibrispaket som ingen hämtat ut än. Då kunde jag fått deras plats! (Fattar att det inte funkar så givetvis, men störde mig ändå.)

Jag stör mig också på att när jag sjukanmälde mig i fredags så skickade chefen ett svar med om att min julklapp låses in i kassaskåpet på jobbet tills jag kommer tillbaka. Men jag kommer ju inte tillbaka förrän efter nyår! Ska jag förgås av nyfikenhet under tiden istället?? :arghh::rage:

Polarn och pyret har en julkalender och idag var det pyjamasar det var rabatt på, tänkte att nu ska jag slå till och så är nästan alla slut före klockan 09:00!! :rage:

Facebook :banghead:

En militant "djurrättsgrupp" hotar och terroriserar en av mina vänner. Senaste grejen är att de startat en facebookgerupp med mål att stänga hennes verksamhet.

De lägger ut falska fakta, photoshoppar bilder på henne så hon ser grotesk ut. Sklriver mördare i pannan på bilden. Medlemmar skriver hatiska inlägg och önskar henne död. Allt fullt med fake. De hittar på efter eget godtycke och säga vad man vill - god fantasi har de.

Jag anmäler och fb svarar att det inte strider mot deras regler.

...sa jag att jag avskyr djurrättsaktivister

Facebook :banghead:

En militant "djurrättsgrupp" hotar och terroriserar en av mina vänner. Senaste grejen är att de startat en facebookgerupp med mål att stänga hennes verksamhet.

De lägger ut falska fakta, photoshoppar bilder på henne så hon ser grotesk ut. Sklriver mördare i pannan på bilden. Medlemmar skriver hatiska inlägg och önskar henne död. Allt fullt med fake. De hittar på efter eget godtycke och säga vad man vill - god fantasi har de.

Jag anmäler och fb svarar att det inte strider mot deras regler.

...sa jag att jag avskyr djurrättsaktivister
Polisanmäl.

Gjort.
Många gånger om. Men eftersom straffvärdet är så lågt så mal kvarnarna långsamt.

Det handlar om olaga intrång, hot, hemfridsbrott, skadegörelse, stöld m.m. Men ingen är så vitt jag vet gripen trots att alla namn utom ett är kända. Plus att ett inbrottt och skadegörelse skedde när ingen var hemma och inga kameror fanns så där vet man inte vilka.

Jag tror det behövs lagändringar.

Men hur i hela friden kan fb tycka att hot och att framställa någon som mördare inte strider mot reglerna?? Det är tydligen helt OK. Jag häpnar. Och blir förbannad.

Gjort.
Många gånger om. Men eftersom straffvärdet är så lågt så mal kvarnarna långsamt.

Det handlar om olaga intrång, hot, hemfridsbrott, skadegörelse, stöld m.m. Men ingen är så vitt jag vet gripen trots att alla namn utom ett är kända. Plus att ett inbrottt och skadegörelse skedde när ingen var hemma och inga kameror fanns så där vet man inte vilka.

Jag tror det behövs lagändringar.

Men hur i hela friden kan fb tycka att hot och att framställa någon som mördare inte strider mot reglerna?? Det är tydligen helt OK. Jag häpnar. Och blir förbannad.

Börjar ju närma mig samma situation på jobbet (även om det inte är så illa... ännu). Jag absolut hatar och avskyr sådana här aktivister. Fine om man har problem med den verksamhet som bedrivs men håll er för f-n inom lagens råmärken! :rage:

Jag tror jag nyss råkade få ryggskott under tiden jag red barbacka. :meh: jag som är ledig i två veckor och vill komma igång ordentligt! Måste klara jobba på tisdag, det jobbigaste blir nog ca 28 mil i bil, jag ska mest promenera på jobbet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama