Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Adlibris..... :mad: Jag VET att jag - när jag beställde den 13/12 - BARA valde produkter som skulle komma senast den 18/12, dvs imorgon. Nu gick jag in och tittade på min beställning som fortfarande "behandlas" och det står HELT andra leveranstider nu. Troligen kommer de inte fram till jul - alls. Och det hade väl inte gjort så himla mycket kanske om det var en julklapp till vuxna, men nu råkar det vara mina brorsbarn på 4 och 6 år som väntar på sina julklappar..... :(
Adlibris har inte skött sig i år. Beställde fyra böcker den 8/12, en kom fram i dag, sista leveransdagen. Tyvärr var det den enda som jag beställde till mig själv. Av de tre julklappsböckerna lämnades två över till Schenker i natt (med leveranstid på tre arbetsdagar), en har de fortfarande inte fått tag i. Trist!

En facebooktråd där någon på allvar undrar om det går att ha kaniner som boxsällskap till häst. För i helvete! Jag kan tänka mig två alternativ som förr eller senare sker med en sån konstellation: 1. Hästen råkar trampa på hela kaninen, kaninen dör direkt. 2. Hästen råkar trampa på ett kaninben, benet krossas men kaninen ligger svårt skadad tills den hittas.
Inget av alternativen är vidare trevliga.
Har för mig att jag läst en serie i Min Häst eller annan tidning för typ hundra år sedan då de hade just det. Men det är ju fiktion liksom..!

Adlibris har inte skött sig i år. Beställde fyra böcker den 8/12, en kom fram i dag, sista leveransdagen. Tyvärr var det den enda som jag beställde till mig själv. Av de tre julklappsböckerna lämnades två över till Schenker i natt (med leveranstid på tre arbetsdagar), en har de fortfarande inte fått tag i. Trist!
Och jag har beställt tre olika paket från Adlibris och fått ut allihop inom 5 dagar från beställningsdatum! Märkligt att det varierar så, och himla tråkigt för er som drabbas! Rekommenderar annars Akademibokhandeln, de har gratis frakt vid köp över 99 kr och böckerna kommer inom 1-3 dagar oavsett tid på året.

Och jag har beställt tre olika paket från Adlibris och fått ut allihop inom 5 dagar från beställningsdatum! Märkligt att det varierar så, och himla tråkigt för er som drabbas! Rekommenderar annars Akademibokhandeln, de har gratis frakt vid köp över 99 kr och böckerna kommer inom 1-3 dagar oavsett tid på året.
Adlibris har funkat perfekt i alla år tills nu. För tio dagar sedan fick jag ett meddelande om att ordern kunde bli lite försenad, men jag var så välkommen att höra av mig om jag undrade över något. Eftersom de varit så duktiga hittills blev jag inte ens nervös förrän nu i onsdags morse då jag började försöka kontakta dem helt utan framgång. Tror att det här var sista bokbeställningen jag lade hos dem. Det finns, som du påpekar, alternativ, och det kommer att ta tid innan jag glömmer att de sabbade min julklappsplaner.

Adlibris har funkat perfekt i alla år tills nu. För tio dagar sedan fick jag ett meddelande om att ordern kunde bli lite försenad, men jag var så välkommen att höra av mig om jag undrade över något. Eftersom de varit så duktiga hittills blev jag inte ens nervös förrän nu i onsdags morse då jag började försöka kontakta dem helt utan framgång. Tror att det här var sista bokbeställningen jag lade hos dem. Det finns, som du påpekar, alternativ, och det kommer att ta tid innan jag glömmer att de sabbade min julklappsplaner.
Så himla tråkigt! Jag hade en liknande upplevelse med CDON något år, som nu har skött sig prickfritt åt min mamma i alla år sedan dess, så det ska väl lite extra otur till helt enkelt. Hoppas att du lyckas lösa det på något vis!

En facebooktråd där någon på allvar undrar om det går att ha kaniner som boxsällskap till häst. För i helvete! Jag kan tänka mig två alternativ som förr eller senare sker med en sån konstellation: 1. Hästen råkar trampa på hela kaninen, kaninen dör direkt. 2. Hästen råkar trampa på ett kaninben, benet krossas men kaninen ligger svårt skadad tills den hittas.
Inget av alternativen är vidare trevliga.
Och personen ifråga vill inte höra nått negativt bara det som är positivt..

Så himla tråkigt! Jag hade en liknande upplevelse med CDON något år, som nu har skött sig prickfritt åt min mamma i alla år sedan dess, så det ska väl lite extra otur till helt enkelt. Hoppas att du lyckas lösa det på något vis!

Jag tänkte lite så - att CDON nog var mer att lita på, och beställde därifrån. Blev nervös när jag insåg att de skickar från just Adlibris! 😂
Men det gick bra. Böckerna kom i tid.

Konstigt att de skickade det första mejlet till dig. Det verkar lite...."random".....där.... Jag har aldrig fått något mejl, trots att mina prylar ju också blev försenade. Jag mejlade dem om problemet (och, ja, jag var väldigt trevlig), men fick aldrig något svar. Dagen efter skickades min order, men det var i torsdags. Och då var det ju redan för sent. Jag har inte fått paketet ännu, och det lär ju inte bli förrän efter jul.

Fast det här kommer jag ihåg från 70- eller om det var 80-talet, att det påstods kunna fungera med en kanin som sällskap i boxen. Själv hade jag aldrig vågat och hundhatarhästen hade nog stampat ihjäl en om jag hade varit dum nog att slänga in en. :crazy:
Nä jag hade inte ens funderat på det

På att ”julklappsbyte och soppa” visst var mer ”träffas och dricka vin tillsammans” :cautious:
Stör mig desto mindre på att jag och sonen, som båda är lite krassliga, stannar hemma :D

Jag tänkte lite så - att CDON nog var mer att lita på, och beställde därifrån. Blev nervös när jag insåg att de skickar från just Adlibris! 😂
Men det gick bra. Böckerna kom i tid.
Cdon ... i höstas beställde jag dammsugarpåsar (min Ica har dem inte längre) och vad fick jag? En svindyr musmatta för gamers. :meh:

Precis det där tycker jag är problemet med att åka buss. Det behöver väl inte vara 26 grader varmt där inne just under den årstiden som folk kommer med vinterkläder på sig?
Jag brukar säga till chauffören, ofta är det behagligt hos honom men sjukt varmt på övervåningen/längst bak till exempel :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama