Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kom prisförslaget för att laga bilen. 16100 kr. :meh: Glödstift, spridare och bilbatteri behöver bytas. Bilbatteriet var dock helt felfritt bara för några veckor sedan när vår kvartersmekaniker kollade upp det. Nu var det helt dött och tog inte ens emot laddning.

Jag önskar att bilen hade försvunnit på riktigt för att aldrig återfinnas.

Förutom att det hade varit roligare att lägga pengarna på något annat, som att åka skidor i Grövelsjön, så är det två saker som stör mig med detta. För det första att vi inte köpte ny bil i våras som vi först hade tänkt. Istället valde vi att byta kamremssats för att köra bilen ytterligare ett till två år. När det här är fixat så har vi lagt ut 27000 kr på reparationer i år. 30000 kr om vi räknar med service.

För det andra stör det mig att det stora felet, spridaren, enligt verkstaden har orsakats av att vi har kört omkring länge med trasiga glödstift. Grejen är att bilen har haft felkod för trasiga glödstift kontinuerligt, men märkesverkstaden har hävdat att felkoden är fel. För två år sedan lade batteriet av helt plötsligt och då bad vi att de även skulle byta glödstiften. Vi fick dock åka och lämna bilen tre gånger hos ovan nämnda märkesverkstad eftersom de hela tiden glömde beställa hem glödstift och varje gång vi lämnade bilen påtalade att det skulle ta en vecka att beställa dem. Den tredje gången blev min normalt sansade sambo arg och sa att han inte tänkte hämta bilen förrän de hade skaffat fram glödstift - då lyckades de göra det under dagen. Dock misstänker vi att de bara släckte felkoden, för vid nästa besiktning så var det felkod igen för glödstiften (som de menade var en felaktig felkod).

Att jag är stressad över att ha så sjukt mycket att göra idag och att Flogging Molly kommer till Örebro i februari. Kunde de inte ha kommit typ i höst eller så istället. Bebis kommer ju vara knappt en månad i februari så det är ju helt uteslutet
Tack för tipset! Precis köpt biljetter till konserten i Göteborg :up:

Vi såg dem i Göteborg tidigare i år, otroligt bra! De var förband till Dropkick Murphys, men det var Flogging Molly som drog igång publiken. Helt galet vad bra dem var :love:
Tycker det är svårt att få info om spelningar man vill gå på (innan biljetterna är slut) så jag blev väldigt glad för tipset! Även om jag också gärna sett Dropkick Murphys, men som sagt svårt att gå när man inte vet att det händer....

Igår kom prisförslaget för att laga bilen. 16100 kr. :meh: Glödstift, spridare och bilbatteri behöver bytas. Bilbatteriet var dock helt felfritt bara för några veckor sedan när vår kvartersmekaniker kollade upp det. Nu var det helt dött och tog inte ens emot laddning.

Jag önskar att bilen hade försvunnit på riktigt för att aldrig återfinnas.

Förutom att det hade varit roligare att lägga pengarna på något annat, som att åka skidor i Grövelsjön, så är det två saker som stör mig med detta. För det första att vi inte köpte ny bil i våras som vi först hade tänkt. Istället valde vi att byta kamremssats för att köra bilen ytterligare ett till två år. När det här är fixat så har vi lagt ut 27000 kr på reparationer i år. 30000 kr om vi räknar med service.

För det andra stör det mig att det stora felet, spridaren, enligt verkstaden har orsakats av att vi har kört omkring länge med trasiga glödstift. Grejen är att bilen har haft felkod för trasiga glödstift kontinuerligt, men märkesverkstaden har hävdat att felkoden är fel. För två år sedan lade batteriet av helt plötsligt och då bad vi att de även skulle byta glödstiften. Vi fick dock åka och lämna bilen tre gånger hos ovan nämnda märkesverkstad eftersom de hela tiden glömde beställa hem glödstift och varje gång vi lämnade bilen påtalade att det skulle ta en vecka att beställa dem. Den tredje gången blev min normalt sansade sambo arg och sa att han inte tänkte hämta bilen förrän de hade skaffat fram glödstift - då lyckades de göra det under dagen. Dock misstänker vi att de bara släckte felkoden, för vid nästa besiktning så var det felkod igen för glödstiften (som de menade var en felaktig felkod).
Men åh, katastrof! Går det inte att stämma någon?! :wtf:

Tycker det är svårt att få info om spelningar man vill gå på (innan biljetterna är slut) så jag blev väldigt glad för tipset! Även om jag också gärna sett Dropkick Murphys, men som sagt svårt att gå när man inte vet att det händer....
Jag såg det på Flogging Mollys sida på facebook :)

Att jag inte hör vad de sjunger i Eons (?) reklam, den med en massa blinkande LED-lampor. Fr.o.m. "better days" hör jag vad de sjunger och att det är på engelska men före det? Helt obegripligt :meh: Google och Eons hemsida hjälper inte ett dugg!

En facebooktråd där någon på allvar undrar om det går att ha kaniner som boxsällskap till häst. För i helvete! Jag kan tänka mig två alternativ som förr eller senare sker med en sån konstellation: 1. Hästen råkar trampa på hela kaninen, kaninen dör direkt. 2. Hästen råkar trampa på ett kaninben, benet krossas men kaninen ligger svårt skadad tills den hittas.
Inget av alternativen är vidare trevliga.

På mina lakan. De är nya och eftersom vi just flyttat och lämnade alla lakan i den gamla bostaden har vi bara de nya här (vi behövde skaffa nya och tänkte att det passade nu). Vi trodde att vi skulle hinna till affären tidigare och då kunna tvätta de här men så blev det inte, så vi tänkte att vi använder de inatt och tvättar imorgon. Nää, ingen bra idé. Rekommenderas inte, de sticks som en taggbuske och jag håller på att bli tokig! :devil: lakan! :rage:

På att någon skriver ett långt och allvarligt inlägg, men inte kan skilja på de och dem. Och att istället för att läsa det viktiga som egentligen står där så blöder ögonen och jag vill skrika åt människan att för helvete - kan du inte skriva rätt - skriv DOM. Vafan - jag är jobbig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama