Idag stör jag mig på att i statistiskt sett vartannat förundersökningsprotokoll/förhör där ordet används, så står det "basebollträd" i stället för "basebollträ". Man undrar om det är några övningsexempel på polishögskolan som envist präntar in detta otyg eller vem som sprider detta irriterande ord.
En annan sak jag stör mig på är när jag ser i översikten på detta forum att det senaste inlägget i någon tråd vilken som helst har skrivits av "ignorerad användare". Och alldeles för ofta måste jag, BARA för det, öppna tråden, och sedan stilla min nyfikenhet med att välja "visa ignorerade inlägg". Bara för att få se vem den ignorerade är i just det fallet, och läsa vad jag sannolikt skulle ha stört mig på, om det inte varit för att jag - ignorerade användaren... (häpp!)
Jag pratade med en representant för ordningsmakten idag... "koncessionsrätt" är tydligen ett komplicerat ord. Hen sa det på tre olika sätt innan jag tror hen fick ner det korrekt. Till vårt försvar (höhö) kan jag säga att vi var tydligen lika förkylda båda två
Vilket är j-ligt störande, särbon behövde ju inte vara fullt så givmild med bacillerna till jul...