Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag stör jag mig på att i statistiskt sett vartannat förundersökningsprotokoll/förhör där ordet används, så står det "basebollträd" i stället för "basebollträ". Man undrar om det är några övningsexempel på polishögskolan som envist präntar in detta otyg eller vem som sprider detta irriterande ord.

En annan sak jag stör mig på är när jag ser i översikten på detta forum att det senaste inlägget i någon tråd vilken som helst har skrivits av "ignorerad användare". Och alldeles för ofta måste jag, BARA för det, öppna tråden, och sedan stilla min nyfikenhet med att välja "visa ignorerade inlägg". Bara för att få se vem den ignorerade är i just det fallet, och läsa vad jag sannolikt skulle ha stört mig på, om det inte varit för att jag - ignorerade användaren... (häpp!)

Jag pratade med en representant för ordningsmakten idag... "koncessionsrätt" är tydligen ett komplicerat ord. Hen sa det på tre olika sätt innan jag tror hen fick ner det korrekt. Till vårt försvar (höhö) kan jag säga att vi var tydligen lika förkylda båda två :D

Vilket är j-ligt störande, särbon behövde ju inte vara fullt så givmild med bacillerna till jul... :grin:

Jag stör mig på att vår bil är ute på vift. Motorlampan och lite andra lampor började lysa samtidigt som bilen började gå ryckigt, så den fick åka bärgare. Men den verkstad som bärgaren sa att han skulle köra den till har inte sett röken av den. Den är med andra ord puts väck. Så nu pågår operation efterlysning av bil.
:eek::eek::eek:

Jag trodde också att jag hade blivit tokig och tänkte också tanken på att kontakta dem, i alla fall när frustrationen var som värst :angel:

Av någon anledning fick jag idén att testa alla möjliga knappar jag kunde hitta och sökfunktionen finns kvar. Om än på ett mycket krångligare sätt. I en spellista ovanför "bilden" till höger finns tre punkter i en symbol, om man klickar där kommer det upp en massa saker. Typ lägg till låtar, markera som gemensam, redigera, ta bort spellistan, ta bort nedladdning och något mer. Där finns "hitta i spellistan" och om man klickar där kommer sökrutan fram.
+ @Mineur
Om jag går in på en spellista på mobilen (med iPhone) så har jag alltid ”shuffle”-knappen överst, drar jag neråt en gång över skärmen så kommer bilden för listan upp, drar jag ytterligare en gång neråt över skärmen får jag upp lilla sökrutan eller filtreringen längst upp.

Jag tror jag har senaste uppdateringen på Spotify eftersom den ska uppdatera apparna själv.

Sorgligt... :( Jag har mejlat idag så vi får väl se vad som händer. Adlibris var ju länge SÅ bra. Ingen frakt, snabba leveranser. Men jag tycker bara att de har blivit skräp numera..... :mad: Nästa gång kommer jag att ta en skärmdump när det står leverans till ett visst datum vid en produkt. Nu har jag ju inget bevis i efterhand. Jag påpekade för dem att det nu var ändrat, men även med ändringen skulle mitt paket har gått iväg SENAST igår.

Gick in igårkväll och avbeställde min order :cautious: Kände att chansen att jag får den innan jul är minimal :down:

Att jag är stressad över att ha så sjukt mycket att göra idag och att Flogging Molly kommer till Örebro i februari. Kunde de inte ha kommit typ i höst eller så istället. Bebis kommer ju vara knappt en månad i februari så det är ju helt uteslutet

Alltså jag har suttit hela kvällen och diskuterat med supersmarta, superkompetenta feminister som är supervettiga i allt - men som alltså på fullaste allvar är helt för att legalisera sexköp. Jag blir seriöst tokig i huvudet av att det här är en gren av feminismen, det är som att jag blir mer förbannad på dem än vad jag blir på Average Moron som tycker sexköp är jättebra. Det är en av få grejer jag knappt ens kan diskutera, blir så arg att jag typ vill gråta av det.

Skulle precis sammanfatta deras argument men inte ens det kan jag göra för jag blir så aaaaaarg.
Tack gode gud, jag har sett såna åsikter på andra sajter från gissningsvis amerikanska användare och jag har undrat vad jag har missat och vad som är fel på mig som tycker att det är obekvämt. Så skönt att höra att andra tycker likadant! :bow: Alltså, jag är helt för att kvinnor får göra vad de vill med sina kroppar men det är det med männen .. :wtf:

Jag stör mig på att jag skulle köpa en pulka till ett syskonbarn igår. När jag kom dit visade det sig vara fel på deras lagersaldo så den svart/gröna jag tänkte köpa fanns inte, utan den fanns bara kvar i rosa. Tänkte direkt, nehepp då kan jag inte köpa pulkan, för den är ju till en pojke. Alltså det som stör mig är att jag ens tänker så? Ingen skulle väl reagera om en flicka fick en svart/grön pulka? Varför ska det då spela någon roll att en pojke får en rosa.
Grabben är liksom 2,5, inte spelar det någon roll om pulkan är rosa? Så jag köpte den rosa pulkan, och nu är jag typ nervös för hur vissa i familjen ska reagera för att jag ger grabben en rosa pulka (som för övrigt är värsta bästa pulkan med ratt, broms osv). :confused::grin:

Du skulle ha knackat honom på axeln och sagt: "Nej, det är du inte" :devil:
:rofl:

Jag har gjort några sådana, mer eller mindre lyckade, överrasknings-inpass när jag hört folk som pratar svenska i Skottland, men det hade nog tagit priset!
+ @Mineur
Om jag går in på en spellista på mobilen (med iPhone) så har jag alltid ”shuffle”-knappen överst, drar jag neråt en gång över skärmen så kommer bilden för listan upp, drar jag ytterligare en gång neråt över skärmen får jag upp lilla sökrutan eller filtreringen längst upp.

Jag tror jag har senaste uppdateringen på Spotify eftersom den ska uppdatera apparna själv.
Hmm, det funkar inte här... Jag har inte iPhone dock. Men tack, jag ska undersöka saken närmare senare! :)

Fantomringningar. När man är helt säker på att telefonen vibrerar i fickan och man kommer på att man inte ens har med den :up:
Åh vet du jag läste det någonstans för länge sedan att typ 80% eller något av alla smart phone-ägare upplever såna "fantomvibrationer" där man tycker sig höra mobilen vibrera utan att den gör det. Och enda sedan jag läste det har jag kommit på mig själv med att syssla med det här otyget för jämnan så #metoo :D

Barnet på vc som sitter och smaskar och dunkar i bordet hela tiden. Med vilda protester när mamman säger ifrån, tillsägelser som grabben dessutom struntar totalt i. Nu slår han sin mamma också.

Min mor som tycker att jag ska betala maten de tar med till oss i jul (första året någonsin vi är hos oss, har alltid varit hos dem annars). Men varje år har vi tagit med mat till dem också utan att varken be om eller erbjudas några pengar för det. De har lånat min bil i ett halvår, jag har betalat besiktningen, nya däck, skatt och försäkring, ny termostat och gud vet allt som tydligen blev jätteakut att fixa just nu. De skulle betala hälften av däcken för att de får ha bilen, men har inte fått ett öre. Men att de tar med 1 julskinka till oss som alla kommer äta av, även dem, det ska vi betala då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama