Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förkylningen som legat och smugit ett bra tag verkar ha beslutat sig för att bryta ut, lagom såhär innan nyår -och jag och sambon ska ut på någon överraskningsgrej som han har bokat. Ont i halsen och det väser när jag andas :yuck: hinkar te och försöker vila i form...

Stör mig på att det snart är nyår, har INGEN lust alls att fira det. Tycker sambons kompisar kunde komma hit istället men det går inte, de är allergiska mot vår katt.

Jag stör mig som fan på att varenda sekretär jag hittar i min prisklass antingen finns i södra halvan av landet eller är skitful :rage:
Och folk som släpar fötterna i backen när de går kan vi väl helt enkelt amputera fötterna på tycker jag.

Tidigare i vinter när jag pendlade hörde jag på radion en kvinna som blev intervjuad via radiolänk från Australien och nästan, som jag upplevde det, varenda mening hon sa började med "Ja, precis". Jag var till sist så sjukt irriterad att jag nästan ville skrika högt i bilen! :arghh:

I morse när jag körde hem så var det någon som ringde in till radion och hade lärt sig ett nytt ord som hon ville stoltsera med. Var och varannan mening började med "Absolut!". Inte nog med det, de nästföljande två inringarna lyckades även med konststycket att upprepa "Absolut!" vid ett par tillfällen och jag kom då även att tänka på kvinnan i Australien. :banghead:

För H-VETE! Det FINNS andra ord i svenskan än absolut och precis! :rage:

Visst, byt kanal, men jag vill ha trafikrapporterna när jag är ute i trafiken med de som hittat bilnycklarna ute på gatan och inte ens har ett körkort från flingpaketet. :mad:

Varit på semester i en månad och nu tillbaka på jobbet sen tre dagar och ryggen och nacken har redan sagt upp sig. Jag brukar inte ens ha ont men det är väl för att man aldrig tagit en såpass lång paus att kroppen hunnit vänja sig av allt slit..

Stör mig på att vårat vardagsrum är helt jäkla omöjligt att hålla städat. Av någon anledning är det ingen i familjen förutom jag som fattar att saker som bärs in i vardagsrummet kan bäras ut också. Det blir bara som i resten av huset, allt lämnas där man står. :meh:

Folk som inte kommer på att det inte går fastän man checkat av flera gånger. Sen kommer dom på att det går ju inte alls :banghead: hur svårt kan det va att kläcka ur sig det i tid :arghh:

Som en kollega till mig. Vi skulle skura ett golv och släpade fram skurmaskinen från bakom ett ton möbler, hämtade personal från en annan skola för att hjälpa oss tömma maskinen, började flytta möbler i rummet. Först då kläcker hon ur sig att maskinen är trasig och läcker vatten som ett såll, och att den gjort det senaste två gångerna de tagit fram den :banghead:

Som en kollega till mig. Vi skulle skura ett golv och släpade fram skurmaskinen från bakom ett ton möbler, hämtade personal från en annan skola för att hjälpa oss tömma maskinen, började flytta möbler i rummet. Först då kläcker hon ur sig att maskinen är trasig och läcker vatten som ett såll, och att den gjort det senaste två gångerna de tagit fram den :banghead:
Fy va tröttsamt :down: man blir så less ibland alltså

Tidigare i vinter när jag pendlade hörde jag på radion en kvinna som blev intervjuad via radiolänk från Australien och nästan, som jag upplevde det, varenda mening hon sa började med "Ja, precis". Jag var till sist så sjukt irriterad att jag nästan ville skrika högt i bilen! :arghh:

I morse när jag körde hem så var det någon som ringde in till radion och hade lärt sig ett nytt ord som hon ville stoltsera med. Var och varannan mening började med "Absolut!". Inte nog med det, de nästföljande två inringarna lyckades även med konststycket att upprepa "Absolut!" vid ett par tillfällen och jag kom då även att tänka på kvinnan i Australien. :banghead:

För H-VETE! Det FINNS andra ord i svenskan än absolut och precis! :rage:

Visst, byt kanal, men jag vill ha trafikrapporterna när jag är ute i trafiken med de som hittat bilnycklarna ute på gatan och inte ens har ett körkort från flingpaketet. :mad:

Jag tänker lite liknande ibland, särskilt i kollektivtrafiken när jag ändå är lite irriterad. Så börjar jag irritera mig på helt orimliga saker, jag kan bli helt vansinnig på att någon typ har på sig skor som jag tycker är fula. Sådär så att det pyser ur öronen på mig...

Jag tänker lite liknande ibland, särskilt i kollektivtrafiken när jag ändå är lite irriterad. Så börjar jag irritera mig på helt orimliga saker, jag kan bli helt vansinnig på att någon typ har på sig skor som jag tycker är fula. Sådär så att det pyser ur öronen på mig...
Sånt stör mig inte alls, jag bryr mig inte ett dugg hur andra är klädda så länge de inte stinker parfym, rakvatten, spya eller smuts. Däremot tvingas höra hur dåligt ordförråd en del har, typ liksom asså va. :yuck:

Sånt stör mig inte alls, jag bryr mig inte ett dugg hur andra är klädda så länge de inte stinker parfym, rakvatten, spya eller smuts. Däremot tvingas höra hur dåligt ordförråd en del har, typ liksom asså va. :yuck:
Nej, det är det jag menar med orimliga saker. Skiter också normalt sett i hur folk ser ut, det är bara när jag redan är irriterad som random smågrejer kan irritera mig till max.

Folk som inte kan tänka själva när deras barn är sjuka. Stanna hemma för i helvete! Det borde väl ändå vara självklart. Men nej.
Vi fick ett samtal nu från en av sambons kompisar som undrade om det var ok att de kom ändå när sonen har vattkoppor. O_o Ska det ens behöva ifrågasättas?

Folk som inte kan tänka själva när deras barn är sjuka. Stanna hemma för i helvete! Det borde väl ändå vara självklart. Men nej.
Vi fick ett samtal nu från en av sambons kompisar som undrade om det var ok att de kom ändå när sonen har vattkoppor. O_o Ska det ens behöva ifrågasättas?
Folk är inte kloka. Som när de går till jobet genomförkylda, skickar sina ungar till skolan eller dagis med förkylningar eller går på lekland med dem. Jag blir galen på folks icke existerande omdöme som ofelbart leder till att jag och mina barn blir sjuka.:banghead::banghead::banghead::arghh::rage:

Jag stör mig på att *alla* håller på och summerar sitt 2018 på fejjan för att sen önska gott nytt 2019. Jag vet inte var behovet av att detta kommer ifrån? Med avseende på att jag själv lockades att göra en dylik delning (av en massa gulliga bilder på föl och katter och annat livsnödvändigt) för några veckor sen så stör jag mig ännu mer.

Jag stör mig på att *alla* håller på och summerar sitt 2018 på fejjan för att sen önska gott nytt 2019. Jag vet inte var behovet av att detta kommer ifrån? Med avseende på att jag själv lockades att göra en dylik delning (av en massa gulliga bilder på föl och katter och annat livsnödvändigt) för några veckor sen så stör jag mig ännu mer.
Jag tycker om att läsa dom som folk skrivit ihop själv! Tycker det är kul och funderar på att skriva ihop något själv, men insett att det inte hänt så mycket. :cautious::laugh:

Folk är inte kloka. Som när de går till jobet genomförkylda, skickar sina ungar till skolan eller dagis med förkylningar eller går på lekland med dem. Jag blir galen på folks icke existerande omdöme som ofelbart leder till att jag och mina barn blir sjuka.:banghead::banghead::banghead::arghh::rage:
Många som gör det på mitt jobb också och jag jobbar i vården :banghead: Eller folk som inte håller sina barn hemma tillräckligt länge vid magsjuka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama