Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag tydligen är trög :meh:

Har en fb-vän som delar typ 5 mer eller mindre roliga skämt om dagen. Men detta fattar jag inte! Kan någon förklara poängen för mig? Jag vill inte fråga honom själv för kommenterar jag kanske jag får ännu fler i flödet.

Visa bifogad fil 23477

Många roliga historier börjar ju med att några stycken går in i en bar. Och här på bilden har de gått in i en stång (eller bom?) = bar på engelska.

Har en fb-vän som delar typ 5 mer eller mindre roliga skämt om dagen. Men detta fattar jag inte! Kan någon förklara poängen för mig? Jag vill inte fråga honom själv för kommenterar jag kanske jag får ännu fler i flödet.

Visa bifogad fil 23477

Det är gammalt klassiskt skämt med massa olika vändningar, men som alltid börjar med ”a pastor, a priest and a rabbi walk into a bar...” men menar då en bar där man dricker.

Skämtet här är att de verkligen går in i en bar (stålbom/stålbalk) :D! Lite göteborgskt sådär, ordvits!

Jag tyckte det var en rolig teckning/skämt :D

Visa bifogad fil 23477

Bar är inte bara en bar där man dricker drinkar. Bar är ju också stång :D
(Och jag skriver så långsamt att jag är trea på den bollen...)

Nu är frågan, ska tråden eller moderatorerna anmälas för att vara OT? :confused:
Oops, bäst jag skärper mig!

Men just idag stör jag mig på allt, så det blir inga problem! Dagens största är nog min chef, som kom tillbaka efter julledigheten med en sjujäkla massa energi och motivation och flåsade mig i nacken med massa nya uppgifter och mer eller mindre abstrakta förslag, som det nog är tänkt att jag ska styra upp, hela dagen. Jag hade sett fram emot att mjukstarta lite fint sådär efter 12 dagars ledighet, men det kunde jag ju fetglömma.

Och så stör jag mig på att jag just använde det jättefula ordet "fetglömma" eftersom att det var det enda som min hjärna tyckte passade in där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama