Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte kan tänka själva när deras barn är sjuka. Stanna hemma för i helvete! Det borde väl ändå vara självklart. Men nej.
Vi fick ett samtal nu från en av sambons kompisar som undrade om det var ok att de kom ändå när sonen har vattkoppor. O_o Ska det ens behöva ifrågasättas?

Vi hade en foralder som ville skicka en unge med ringorm till ridskolan....

Jag som ska ut o flyga i eftermiddag stalsatter mig for alla turister och semesterfirare jag maste navigera runt.
Enligt ming egna hogst ovetenskaplig undersokning ar de varsta forbrytarna Skandinaviska par 50+, vilka har absolut minst kansla for att (langsamt) ga i vagen for andra samt svarar minst trevligt nar de blir tilltalade.

Vi hade en foralder som ville skicka en unge med ringorm till ridskolan....

Jag som ska ut o flyga i eftermiddag stalsatter mig for alla turister och semesterfirare jag maste navigera runt.
Enligt ming egna hogst ovetenskaplig undersokning ar de varsta forbrytarna Skandinaviska par 50+, vilka har absolut minst kansla for att (langsamt) ga i vagen for andra samt svarar minst trevligt nar de blir tilltalade.
Men jösses, folk tänker verkligen inte alls.
Håller tummarna för att flygresan går bra utan sjukdomar och irriterande människor

Jag stör mig på mig själv som inte kollade upp kondisens öppettider idag. Nu fick jag ingen tårtbit till min födelsedag och jag är barnsligt, larvigt besviken :(.

Åh, igenkänning! Blir också barnsligt besviken när det handlar om min födelsedag. Hoppas du får en bra dag ändå! 🍰🎂

Tack ska ni ha! Jag fyller den 3e, men vill ha en bit som stått till sig i några dagar, annars kan det va. Och det är bara en bit jag vill ha, så vill inte baka själv bara en bit...
Ska fira födelsedagen ett par dagar senare, men hade velat fira lite på själva dagen också...

Tack ska ni ha! Jag fyller den 3e, men vill ha en bit som stått till sig i några dagar, annars kan det va. Och det är bara en bit jag vill ha, så vill inte baka själv bara en bit...
Ska fira födelsedagen ett par dagar senare, men hade velat fira lite på själva dagen också...

På mataffärerna här i närheten brukar de sälja äldre bitar till nedsatt pris, kanske finns något sådant på konditoriet också?

City Gross säljer ofta bara bitar förutom hela tårtor. Tycker deras är minst lika goda som på konditori :)

Att jag har en förmåga att måla upp scenarion i huvudet av hur jag tror saker ska bli, sedan fastnar jag liksom i det och allt känns bara skit. Även fast det inte alls blir så sedan utan allt blir bra i slutändan alla fall. Jättejobbigt både för mig och sambon (han är dock otroligt förstående och stöttande. Men det är klart det påverkar honom)

På mataffärerna här i närheten brukar de sälja äldre bitar till nedsatt pris, kanske finns något sådant på konditoriet också?
City Gross säljer ofta bara bitar förutom hela tårtor. Tycker deras är minst lika goda som på konditori :)

Tack ska ni ha för tips:). Har funderat lite på det, blir kanske att jag kollar. Har tidigare bara ätit tårtor från affär som tyvärr blivit köpta i sista minuten och de har inte varit så kul, men kan ju hända de blir bra om de fått stå till sig.
Citygross finns inte här, men finns ju andra.

PostNord :cautious::laugh:
Kosttillskott till hunden i pulverform, fan överallt! :up:

(Och nej, jag är inte anonym på internet, så jag bjuder på min adress)
IMG_20190103_110015.webp

PostNord :cautious::laugh:
Kosttillskott till hunden i pulverform, fan överallt! :up:

(Och nej, jag är inte anonym på internet, så jag bjuder på min adress)
Visa bifogad fil 23457
Det är inte det värsta man kan råka ut för när man beställer kosttillskott! Tyvärr är artikeln låst på Aftonbladet men ingressen lyder så här:

Arez Hawrami, 34, vet inte om han ska skratta eller gråta.
Han har fått över 2000 avier – om att hämta ut 80 gram kosttillskott.
Och trots att Postnord lovat att problemet är löst fortsätter avierna drösa in.
– I dag ringde brevbäraren på med 141 kuvert till, säger Arez.

Det är inte det värsta man kan råka ut för när man beställer kosttillskott! Tyvärr är artikeln låst på Aftonbladet men ingressen lyder så här:

Arez Hawrami, 34, vet inte om han ska skratta eller gråta.
Han har fått över 2000 avier – om att hämta ut 80 gram kosttillskott.
Och trots att Postnord lovat att problemet är löst fortsätter avierna drösa in.
– I dag ringde brevbäraren på med 141 kuvert till, säger Arez.
Haha, jag läste den! :rofl:

Blir så irriterad på folk som inte ens orkar Googla de enklaste frågor. Istället för att lite snabbt göra en sökning frågar man i ett allmänt forum. Jag får sätta mig på händerna ibland för att inte fråga om de har hört talas om Google?

Maken äter en proteinbar och tydligen är den torr eller nåt för han har en himla massa ljudeffekter :arghh:

Stör mig på min egen andning.

På när internetshoppar skickar ut ett mail med "din vara är skickad från oss!" och så går man in på trackinglänken och där står det "elektronisk förhandsinformation är mottagen och vi väntar på varan" typ. Att skicka en heads upp till posten är väl inte samma sak som att ha skickat paketet??

Stör mig på att jag tydligen är trög :meh:

Har en fb-vän som delar typ 5 mer eller mindre roliga skämt om dagen. Men detta fattar jag inte! Kan någon förklara poängen för mig? Jag vill inte fråga honom själv för kommenterar jag kanske jag får ännu fler i flödet.

46E3F015-B601-486A-8EBA-CBBA9D9DDFAE.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama