Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag aldrig kan lära mig klockan. Läser av den fel jämt, speciellt 24-timmars klockan. Den är omöjlig att lära sig, 12-timmars klockan är lite lättare. Vet inte varför jag har så svårt för just klockan, har väldigt lätt för siffror och matematik annars men hjärnan kan bara inte koppla det.

Tex läser jag av 21.00 som om den är 7 på kvällen, 5pm blir ofta till 15.00 och 6.30 läser jag ofta som att den passerat 7.00 och alltså är 7.30 :banghead:

Men finns det inte typ dyslexi fast med siffror?

Men finns det inte typ dyslexi fast med siffror?
Jo, det finns det. Men att läsa och skriva av tex långa serienummer är inga problem. Kan även memorera långa sifferföljder utan vidare ansträngning. För mig är det bara klockan som är problematisk.
Jag tror att man har svårt för långa sifferföljder också för att ha dyskalkyli (tror det heter så?), och det har jag ju inga som hellst problem med.

Jo, det finns det. Men att läsa och skriva av tex långa serienummer är inga problem. Kan även memorera långa sifferföljder utan vidare ansträngning. För mig är det bara klockan som är problematisk.
Jag tror att man har svårt för långa sifferföljder också för att ha dyskalkyli (tror det heter så?), och det har jag ju inga som hellst problem med.

Aha, jag är inte så insatt i det men du har säkert rätt.

Aha, jag är inte så insatt i det men du har säkert rätt.
För att vara ärlig är jag inte heller så insatt i detta. Så ta inte för givet att man behöver ha svårigheter även för längre sifferföljder, eftersom jag bara gissade på det.
Men det finns säkert någon annan här på Buke som har bättre koll, eller google :)

Jag stör mig på att den mataffär jag går mest på(bekvämlighetsskäl) är usla på att ta in saker man efterfrågar :grin: Först så måste man prata med exakt rätt person som köper in till den specifika avdelningen för personalen nekar alltid att föra vidare även om jag lämnar en lapp med exakt märke, sort etc.... Sen är standardsvaret "då måste vi ta bort en annan sort, har inte plats. Ska kolla". Jag har frågat flera gånger efter olika saker på olika avdelningar och det är alltid samma svar + kommer aldrig in. :meh:

Jag stör mig på att tidningsbudet helt på eget bevåg tydligen beslutat sig för att lägga morgontidningen i postlådan ute vid vägen istället för att köra ner till huset och lägga den i tidningslådan där den ska levereras. Jag vill ha min morgontidning på morgonen utan att behöva ta mig 500 m fram och tillbaka alltså en km :rage:
Jag tömmer inte ens postlådan varje dag, är jag ledig och inte kör förbi så får posten ligga kvar. Kundtjänst visste ingenting om detta utan den som kör har tagit det beslutet själv :mad:

Jag stör mig på att tidningsbudet helt på eget bevåg tydligen beslutat sig för att lägga morgontidningen i postlådan ute vid vägen istället för att köra ner till huset och lägga den i tidningslådan där den ska levereras. Jag vill ha min morgontidning på morgonen utan att behöva ta mig 500 m fram och tillbaka alltså en km :rage:
Jag tömmer inte ens postlådan varje dag, är jag ledig och inte kör förbi så får posten ligga kvar. Kundtjänst visste ingenting om detta utan den som kör har tagit det beslutet själv :mad:
Bra att du ringde å klaga. Alldeles för långt å gå morgonrocken.

Bra att du ringde å klaga. Alldeles för långt å gå morgonrocken.
Ja eller hur :D
Och kallt och mörkt är det också så det blir inga morgonpromenader här inte ;) dessutom har jag ont i fötterna :down:
Undrar vad det är för människa som kör, jag har ändå bott här i tretton år och tidningen har hamnat i fel låda några gånger för 5-6 år sedan, då sa kundtjänst att den personen var ny och inte van att köra i snö, det hade bara snöat några cm :meh: men jaja det kan nog vara läskigt om man som sagt inte är van
Nu var det enligt kundtjänst inte någon ny eller vikarie så hen har tydligen bara tröttnat på att leverera tidningen i rätt låda :confused:

Ja eller hur :D
Och kallt och mörkt är det också så det blir inga morgonpromenader här inte ;) dessutom har jag ont i fötterna :down:
Undrar vad det är för människa som kör, jag har ändå bott här i tretton år och tidningen har hamnat i fel låda några gånger för 5-6 år sedan, då sa kundtjänst att den personen var ny och inte van att köra i snö, det hade bara snöat några cm :meh: men jaja det kan nog vara läskigt om man som sagt inte är van
Nu var det enligt kundtjänst inte någon ny eller vikarie så hen har tydligen bara tröttnat på att leverera tidningen i rätt låda :confused:
Nån som slarvar för att komma hem några minuter tidigare?

Antagligen :(
Men alltså trodde hen att jag inte skulle märka det liksom :cautious: utan bara snällt acceptera det :confused:
Jag vet att i stan så är det väldigt vanligt att folk tar jobb som tidningsbud och sedan "outsourcar" det till papperslösa och liknande för mindre betalt. Kanske är något liknande?

Jag vet att i stan så är det väldigt vanligt att folk tar jobb som tidningsbud och sedan "outsourcar" det till papperslösa och liknande för mindre betalt. Kanske är något liknande?
Hm så skulle det kunna vara antar jag :( tyvärr
Personen på kundtjänst lovade dock att rätta till det kanske hann hen inte till måndag men sker det igen så ska jag faktiskt ta upp den frågan. För det är lite märkligt eftersom det tydligen inte ska ha varit någon ny på denna rundan :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama