Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
På kompis utan barn som vaknar cirka 11 och tycker det passar bra att vi åker till Ikea efter 13. Jag med småbarn tycker att jag måste vänta aaaslänge på kompis. Blir rastlös. Borde uppskatta egentiden. Göra saker. Blir sittande i soffan :p

Om det var till mig... japp, brukar (försöka) ha det. Men jag är nog en virvelvind omedvetet för det tar ca 1 minut så har den ramlat ner på golvet bakom mig :laugh:

Edit: Det kanske är jag som använder en för stor handduk, men eftersom mitt hår når till lite längre än midjan måste handduken vara ganska lång...

Nu har du ju ganska så långt hår, men är det inte så jättetjockt så kan en hårturban fungera. Jag använder sådana och är supernöjd. Inget mera slaskvått hår. Fungerar även på så vis att om jag tänkt föna/styla håret, men inte hinner direkt efter duschen, så håller den håret precis lagom fuktigt tills jag har tid :)

Bifogade filer

• 20181125_153824.webp
    20181125_153824.webp
    26,5 KB · Visningar: 19
Nu har du ju ganska så långt hår, men är det inte så jättetjockt så kan en hårturban fungera. Jag använder sådana och är supernöjd. Inget mera slaskvått hår. Fungerar även på så vis att om jag tänkt föna/styla håret, men inte hinner direkt efter duschen, så håller den håret precis lagom fuktigt tills jag har tid :)
Japp! Jag har (eller hade, möjligheten att jag kastade den i flytten finns) en likadan, fast blå, jag tyckte tyvärr inte det fungerade så bra för att jag hade svårt att få med allt hår i hårturbanen.

Det kanske är dags att klippa håret... och testa hårturban igen :)

• Gilla
Reactions: MCP
Japp! Jag har (eller hade, möjligheten att jag kastade den i flytten finns) en likadan, fast blå, jag tyckte tyvärr inte det fungerade så bra för att jag hade svårt att få med allt hår i hårturbanen.

Det kanske är dags att klippa håret... och testa hårturban igen :)
Det går ju att göra en turban av badlakanet, bara att böja sig framåt, lägga badlakanet i nacken så det hänger ner, samla ihop och sno runt det tillsammans med håret. Mycket enklare än sydda turbaner tycker jag, men den varianten känner du väl redan till?

Det går ju att göra en turban av badlakanet, bara att böja sig framåt, lägga badlakanet i nacken så det hänger ner, samla ihop och sno runt det tillsammans med håret. Mycket enklare än sydda turbaner tycker jag, men den varianten känner du väl redan till?
Japp, den varianten känner jag till. Men tyvärr är jag inte så bra på det, får väl ställa mig och öva några gånger varje dag :laugh:

Folk som inte lyssnar!
Gett personen flertal chanser där jag har fått en utskällning bär jag försökte hjälpa, mopparr när jag frågade om hans åsikt om en person, skickat förfrågan till en tjej om nakenbilder (jag känner tjejen i fråga) när vi dejtade, blockat mig på fb. För att dra dom stora sakerna. Jag har sagt till personen att jag vill bli lämnad ifred. Jag har sagt till personen vad jag tycker om hur han har betet sig och att det är därför jag inte vill ha med han å göra. Han har bett om ursäkt för alltihop, allt vid olika tillfällen. Trots detta så satte sig personen å skrev till lig i dag först på messenger och kräver att jag ska förklara varför jag inte vill ha med honom att göra. När jag inte svarar utan bara raderar meddelandena så loggar han in i spelet jag spelar och frågar där. Var extremt nära att jag skrev alltihopa i guildchatten. Men lätt bli, bad istället mun kompis att säga till honom att lämna mig ifred om han loggade in fler ggr u spelet och berättade alltihopa om hur han bettet sig. Han erbjöd sig å kocka han från guilden. Sa att det inte behövs han spelar inte något å detta var första gången han har loggat in på många många månader.

Min dåliga kunskap när det gäller datorer!
Skriver en inlämning i Fysik, ska skriva 45° men just gradtecknet får jag inte till i datorn. Jag förstår inte hur man gör så varje gång måste jag öppna dokumentet i mobilen/paddan och skriva in det, alternativt googla fram det och kopiera + klistra in det.
Problemet med det sista alternativet är att textstilen och textstorleken blir annorlunda, och att ta ctrl+mellanslag (med siffrorna och ° markerat) fungerar inte för att jag inte använder orginal textstil och textstorlek. Så då måste jag leta upp rätt textstil och ändra till (och det finns ju typ en miljon olika).
Att ta ctrl+f fungerar ju inte heller, eftersom jag inte kan skriva ut ° i datorn. Annars älskar jag den funktionen...

Skriver en inlämning i Fysik, ska skriva 45° men just gradtecknet får jag inte till i datorn. Jag förstår inte hur man gör så varje gång måste jag öppna dokumentet i mobilen/paddan och skriva in det, alternativt googla fram det och kopiera + klistra in det.
Problemet med det sista alternativet är att textstilen och textstorleken blir annorlunda, och att ta ctrl+mellanslag (med siffrorna och ° markerat) fungerar inte för att jag inte använder orginal textstil och textstorlek. Så då måste jag leta upp rätt textstil och ändra till (och det finns ju typ en miljon olika).
Att ta ctrl+f fungerar ju inte heller, eftersom jag inte kan skriva ut ° i datorn. Annars älskar jag den funktionen...
Håll in Alt ock skriv 0176?

Japp, den varianten känner jag till. Men tyvärr är jag inte så bra på det, får väl ställa mig och öva några gånger varje dag :laugh:

Det fungerar också, och det var så jag gjorde tills jag en jul fick en "riktigt" hårturban i julklapp. Hade alltid tänkt att det var en onödig grej när det ändå går att använda vanlig handduk, men så provade jag, och upptäckte att turbanen sitter kvar så mycket bättre, man kan i princip göra vad som helst med den på huvudet :D

(Låter nu som om jag vore en försäljare som gör reklam, men jag lovar, det är jag inte :D)

Skriver du i Word? Då finns det en knapp som heter typ "specialtecken" med ett gäng liknande tecken! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama