Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på min förkylning och hemmavarande från arbete och sociala aktiviter som lett till att jag ägnat för mycket tid år Bukefalos idag.

Folk som tycker att jag ska ha två flätor, en på varje sida, med röda rosetter som tofsar bara för att det är gulligt på små kina-flickor :rage:
Fick nyss frågan om jag kunde ha två flätor (en på varje sida) imorgon med röda rosetter som tofsar. Frågade varför hon ville att jag skulle ha det och fick svaret "det är gulligt/sött på små kina-flickor, och sen är det väl normalt i kina också?". Jo tack, det kanske är just därför jag inte haft två flätor på det sättet sedan jag var typ 6 år.
Det kanske även är därför jag inte är speciellt förtjust i att nämna att jag är från kina. Det är nämligen inte så kul att bli kallad liten och gullig hela livet (förresten anser jag mig inte speciellt liten och gullig längre).

Ska kanske tillägga att ja, jag kan tycka att det är gulligt/fint/whatever att ha två flätor med röda rosetter som tofsar på kina-flickor. MEN jag identifierar mig inte med liten och gullig på det sättet och upskattar inte heller att andra kallar mig liten och gullig. (Ja, jag är försiktig med att kalla andra liten och gullig, jag väljer ord som "det passar dig väldigt bra" eller liknande istället)

Folk som tycker att jag ska ha två flätor, en på varje sida, med röda rosetter som tofsar bara för att det är gulligt på små kina-flickor :rage:
Fick nyss frågan om jag kunde ha två flätor (en på varje sida) imorgon med röda rosetter som tofsar. Frågade varför hon ville att jag skulle ha det och fick svaret "det är gulligt/sött på små kina-flickor, och sen är det väl normalt i kina också?". Jo tack, det kanske är just därför jag inte haft två flätor på det sättet sedan jag var typ 6 år.
Det kanske även är därför jag inte är speciellt förtjust i att nämna att jag är från kina. Det är nämligen inte så kul att bli kallad liten och gullig hela livet (förresten anser jag mig inte speciellt liten och gullig längre).

Ska kanske tillägga att ja, jag kan tycka att det är gulligt/fint/whatever att ha två flätor med röda rosetter som tofsar på kina-flickor. MEN jag identifierar mig inte med liten och gullig på det sättet och upskattar inte heller att andra kallar mig liten och gullig. (Ja, jag är försiktig med att kalla andra liten och gullig, jag väljer ord som "det passar dig väldigt bra" eller liknande istället)
O_o
Din beskrivning av looken fick mig helt osökt att tänka på håret Britney Spears hade i sin musikvideo med låten Baby one more time :angel::rofl:

Det är tur att jag bara kan refrängen (typ) annars skulle låten vara fast i huvudet nu tack vare denna påminnelse :cautious::rofl:
Oups, sorry :D:o
Jag kan inte koppla låtens titel till någon låttext alls..., men du får lyssna på en annan låt så du inte tänker på den referängen i låten med musikvideon med flätorna :rofl:
(Jösses vad otydligt jag skrev nu, menar alltså låten med musikvideon där tjejen hade två flätor, glömt namnet på låten)

Och på att jag fått en dator så jag kan arbeta hemifrån när det behövs, som idag tex - men jag har inte fått de behörigheter som behövs än :banghead:

Bifogade filer

• Screenshot_20181128-071517.webp
    Screenshot_20181128-071517.webp
    86,2 KB · Visningar: 86
Åker buss 4 timmar om dagen.
Nu så har jag en busschaufför som kör extremt ryckigt. Gas-broms-gas HELA tiden. Helt i onödan.
Och det är en person som snarkar så han överröstar podden jag lyssnar på. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama