Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som går mot röd gubbe i sällskap av små barn. Vill du riskera att bli påkörd själv (det är ingen liten korsning vi pratar om i det här fallet) be my guest, men dra inte in en femåring i det! Tänker även på vilka dåliga vanor man befäster hos små barn när man lär dem att trafikljus inte är något som behöver respekteras.

Huvudvärken jag får varje dag på jobbet eftersom jag måste stänga alla dörrar in och brassa på med oljeelementet (som står precis brevid mig) annars fryser jag fingrarna av mig. Inget syre, torr luft. Yay. :meh:

Är tydligen lite extra statisk idag - så jag får stötar så fort jag tar i något :mad::meh:

Måste få gnälla lite på att arbetsgivaren ändrat sitt telefonisystem så nu ser jag inte hela numret när det ringer utan bara någon kortvariant. Skitstörande då 037-95, eller 0200-0(påhittat nummer men det formatet) inte säger mig så mycket :turd:

Känner igen det där, fast på min arbetsplats hålls det aldrig igen på något! Trevligt för oss som jobbar där på sätt och vis, men mitt miljöhjärta blöder lite varje vecka när folk flygs ner till London (dit det alltså går direkttåg som tar lika lång tid allt sammantaget), dokument på 100+ sidor skrivs ut i flera versioner och fullgod mat slängs bort för "den är nog gammal". :arghh:
Fast det skulle ju sparas nu när jag skulle åka :cautious: eftersom jag och min kollega skulle dela rum så vissa ska spara, det är skillnad på folk och folk på mitt jobb :meh: och det är inte första gången jag märker det
I övrigt stör jag mig på att jag lärde mig typ tre fyra små nya funktioner på den här kursen, inte riktigt värt att fara över halva landet och kursen var allmänt rörig, hoppig och osammanhängande :crazy:
Det borde kunnat hållas som en kurs via webben och hellre uppdelad så man kan välja de avsnitt man inte kan

SMHI säger att det ska bli -5 i natt. Redan nu visar termometern -10 (under tak) och det är helt klart väder. Lär vara minst -15 till morgonen, för mulna ska det inte.
De sade något liknande idag, men måste varit mycket kallare då också, för jag höll på att frysa fingrarna av mig i vantar som brukar passa vid fåtal minus. Och efter fyra mils körning så hade frosten inte tinat ens på någon liten fläck i mitten av motorhuven.

Ska man inte kunna lita på det som står i datorn utan att behöva gå ut och titta på sin egen IRL-termometer för att ta rätt kläder?

Fick ett mms från fritids men min mob vägrar både skicka och ta emot så jag kunde inte se det. Nu håller min mob på och tjatar om att det inte går att ta emot. Om och om igen! Hjälper inte att starta om den heller

SMHI säger att det ska bli -5 i natt. Redan nu visar termometern -10 (under tak) och det är helt klart väder. Lär vara minst -15 till morgonen, för mulna ska det inte.
De sade något liknande idag, men måste varit mycket kallare då också, för jag höll på att frysa fingrarna av mig i vantar som brukar passa vid fåtal minus. Och efter fyra mils körning så hade frosten inte tinat ens på någon liten fläck i mitten av motorhuven.

Ska man inte kunna lita på det som står i datorn utan att behöva gå ut och titta på sin egen IRL-termometer för att ta rätt kläder?
Ja :meh: SMHI har jag slutat titta på

Fast det skulle ju sparas nu när jag skulle åka :cautious: eftersom jag och min kollega skulle dela rum så vissa ska spara, det är skillnad på folk och folk på mitt jobb :meh: och det är inte första gången jag märker det
I övrigt stör jag mig på att jag lärde mig typ tre fyra små nya funktioner på den här kursen, inte riktigt värt att fara över halva landet och kursen var allmänt rörig, hoppig och osammanhängande :crazy:
Det borde kunnat hållas som en kurs via webben och hellre uppdelad så man kan välja de avsnitt man inte kan
Japp, det e helt värdelöst att titta på väder.

På mitt jobb får vi alltid eget rum. :up: pratade med en som hade fått dela hotellrum med sin chef i en vecka:nailbiting:

När man har en halvtimmes telefontid om dagen (och telefontiden passar undertecknad jättedåligt :cautious:) är det ju en himla stor fördel om telefonen faktiskt är bemannad den halvtimmen.

Nu har jag försökt ringa flera gånger, det är inte upptaget utan signalerna bara fortsätter gå fram i all evighet... :down:

Tio dagar senare stör jag mig fortfarande på samma sak. Efter att ha försökt ringa nästan varje dag :banghead:

Stör mig något enorm på vad allt med bilar heter just nu..

Lämnat hyrbilen hämtat min bil som vart lagad de har haft den i över 3v för en skitgrej. Servicen skulle göras också.

Åker ifrån firman för att lämna den till firman bredvid oss för däckbyte.

Väl vid firman lyser servicelampan..... De har alltså INTE gjort servicen som de skulle.

Surt

Stör mig på att jag har tandläkaren inbokad på min lunch, nu har jag snart väntat i 20 minuter i väntrummet. Om två minuter går jag.

Jag stör mig på att de två laptopar jag är intresserad av bara verkar säljas på ett enda ställe. De är självklart över min budget och kommer inte ingå i black friday :arghh:

Folk som går mot röd gubbe i sällskap av små barn. Vill du riskera att bli påkörd själv (det är ingen liten korsning vi pratar om i det här fallet) be my guest, men dra inte in en femåring i det! Tänker även på vilka dåliga vanor man befäster hos små barn när man lär dem att trafikljus inte är något som behöver respekteras.

Håller verkligen med! Samma sak med folk som, utan att titta efter om bilen sett dem eller tänker/kan stanna, puttar ut barnvagnen först på övergångsstället och bara kliver ut. Får alltid hicka när jag ser sånt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama