Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag störd på Spotify. Tecknade premium och då försvann alla mina spellistor :mad: De finns inte på hemsidan under "Återskapa spellistor" heller. Störande!

Stör mig på folk som absolut mååååste dränka hela sig själva i typ fem liter parfym innan de ger sig iväg på morgonen. Det är trevligt med parfym, ja, men i lagom mängd. Detta fenomen ställer till det lite (läs: mycket) för oss allergiker.

Stör mig även på grannen. Det är ett vägarbete i början av gatan, så därför hänvisas gångare till att gå en bit längre fram där det är en gång mellan två tomter. På varje sida om gången sitter det staket. Min smarta granne har tydligen ingen plats att ställa bilen på (bara en bilparkering för två bilar, som ALLTID används annars, på tomten), så vad gör smartisen? Jo, han får en idé :idea:... bara det att idén är att parkera bilen ca 15cm från gången, framför gången på snedden, så INGEN kan använda gången. Resultatet av detta blir att alla som bor på samma gata som mig får gå runt halva kvarteret för att gå in på gatan andra vägen.
Och när jag sen passerar gången från andra sidan, då har grannen flyttat sin bil :cautious:

När jag provade söka på sidan gick det inte.. Äsch, jag får se det som bra träning i att prata telefon! Hur svårt är det, liksom? "Hej jag vill ha en falafeltallrik". Jag är bara löjlig!
Segt, det kan vi med.Kommer längre fram vid betalnings alternativen har jag för mig. Länge sen jag beställde som singel får man betala 50 kr i utkörnings avgift å jag vägrar.

Stör mig som sjutton på ica maxi nu.
Skulle handla lite tunga kattsand kollade priset här hemma, ordnade skjuts med mamma (vem vill kånka 20 kilo kattsand liksom... Den är 7 kr dyrare på ica maxi mot för ica supermarket hemma hos mig. Köper dock handkräm till väskan som låg på 20 kr kampanj pris. När jag köper kattsanden sen på ixa supermarket så ser jag att samma handkräm har dom % rabatt på på mitt ica 5 kr billigare :meh:

Stör mig på min fotled. Vrickade/stukade den för SJU veckor sedan, den är röntgad och inget är brutet, men den är fortfarande svullen och gör ont.
Jag VET att det kan ta tid men det är sååå störande...

Att jag nu har enerhi stt julpynta som jag tänkte idag, problemet är bara att barnen lagt sig och julsakerna ligger i garderoben i sonens rum :p

Idioter. Säger åt mina kollegor att vattnet inte funkar och om det inte kommer igång igen så måste de ut och vattna hästarna senare ikväll. ca 15 min senare går de ut och nattar hästarna, vattnet hade inte kommit igång vid den tidpunkten. :arghh::arghh::arghh::arghh:

Jag har kommit in i en sömnlös period igen. Trött och grinig och lessen. Känns inte riktigt bra. Jag som mådde så bra för några dar sen :( Dessutom så var jag dum och slängde mina madrasser för att jag fick nya. Som var stenhårda och inte går att sova på utan att få ont :cry: och just nu har jag inte råd att köpa nya

Stör mig på att det slösas otroligt på jobbet, slit och släng och slarv både med utrustning och varor, men när man ska åka på kurs då ska man dela rum för att spara några hundralappar :meh:
Känner igen det där, fast på min arbetsplats hålls det aldrig igen på något! Trevligt för oss som jobbar där på sätt och vis, men mitt miljöhjärta blöder lite varje vecka när folk flygs ner till London (dit det alltså går direkttåg som tar lika lång tid allt sammantaget), dokument på 100+ sidor skrivs ut i flera versioner och fullgod mat slängs bort för "den är nog gammal". :arghh:

Jag stör mig på att jag för andra gången på två veckor lyckats skrapa fingret på något i köket, vilket har lett till två arga röda sår som bultar och svider. Ingen av gångerna har jag märkt att det har hänt förrän typ en halvtimme senare, så jag har inte en susning om vad det är jag gör eller hur jag ska undvika det!

Hellre säga clementin än MANDARIN :D

Mandarin finns bara på burk, färska är proppade m kärnor.
Clementin finns året om, ofta mer orange än satsumas. Rekommenderar marocanska kring jul!
Satsumas finns en kortare period, höst/vinter. Gulare skal ofta grönskiftande, ngt syrligare och saftigare.
Tack för lektionen, ska försöka att minnas det också bara.. :)

Men jag vill nog motsätta mig att mandarin bara finns på burk.. har köpt mandariner (eller? :angel:) flera gånger, framförallt de som är lite större, som är helt fullproppade med kärnor, liksom till nivån att man knappt orkar hålla på.

Men då vet jag om inte annat att jag ska hålla mig undan från de lådorna där det står att det faktiskt heter mandarin! Kan dock inte lova en förbättring i min vokabulär.. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17