Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min mobil i Chrome appen finns det tre punkter i högra övre hörnet, om jag klickar på inställningar och platsinställningar finns det en sak som heter cookies. Man kanske kan ställa in där att inte behöva godkänna cookies varje gång?
Inloggningen får jag också göra varje gång, men jag loggar in med finteravtryck när jag är inne på mobilen. Det var dock någon inställning jag var tvungen att göra i mobilens inställningsapp.
Hittade nåt snarlikt, får se om det funkar.

Det satans minglet på konferenser o dylikt. Ja jag fattar att folk ska knyta kontakter och näääätverka....men kom igen, i offentlig sektor? Jag är inte social. Jag befinner mig på toaletten tills eländet tar slut.

Ja men ELLER HUR?! Jag HATAR mingel. Finns det ens någon som gillar att mingla? Gissar att de inte jobbar i offentlig sektor i såfall. Det brukar alltid vara ett helt gäng som gömmer sig på toaletten när mitt jobb har sådana tillfällen.

Möjligt! Själv är jag helt enkelt uppvuxen med att man pyntar på första advent eller första december, och granen tas in och kläs den 23e. Har varit ett par dagar tidig nåt år för att hinna se så katterna inte välter granen eller käkar glitter, det sved kan jag ju säga :laugh:

Men då missar man ju hela grejen med att njuta av granen med paketen under! Jag tycker bäst om tiden innan jul när jag kan sitta i min fåtölj och titta på granen och allt julpynt, och bygga upp julstämningen! Lagom till nyår är jag trött på den och städar bort allt.
Vi julpyntar så allt är klart till första adventshelgen, granen har kommit in tidigare och tidigare för varje år. Nu kommer den också in första advent för att jag och min sambo firar jul hos våra respektive föräldrar och därför vill njuta av vår egen gran så länge vi kan innan vi reser hem.

Ja men ELLER HUR?! Jag HATAR mingel. Finns det ens någon som gillar att mingla? Gissar att de inte jobbar i offentlig sektor i såfall. Det brukar alltid vara ett helt gäng som gömmer sig på toaletten när mitt jobb har sådana tillfällen.
Häromdagen på ett möte på jobbet börjades det ställas fram misstänkt många stolar i en ring och jag gjorde mig beredd på take off. Det visades sig bara vara ett stormöte med 50 deltagare. Väldigt mycket 70-tal och väldigt dumt eftersom 3 män talade med varandra och bekräftade varandra i 60 minuter ungefär. Jag dunstade efter den timmen och skickade arga mejl till chefen.

Men då missar man ju hela grejen med att njuta av granen med paketen under! Jag tycker bäst om tiden innan jul när jag kan sitta i min fåtölj och titta på granen och allt julpynt, och bygga upp julstämningen! Lagom till nyår är jag trött på den och städar bort allt.
Vi julpyntar så allt är klart till första adventshelgen, granen har kommit in tidigare och tidigare för varje år. Nu kommer den också in första advent för att jag och min sambo firar jul hos våra respektive föräldrar och därför vill njuta av vår egen gran så länge vi kan innan vi reser hem.
Äh! Granen får gärna stå till efter nyår, paket behövs icke :up:

Stör mig på affären bredvid ”min”. Dom spelar sjukt hög dunka dunka musik så jag knappt kan tänka inne på mitt rum. Ligger vägg i vägg med deras lager

Pressbyrån :mad: Sortimentet över frukost-/proteinbars ändras stup i kvarten och de populära(läs: de goda) försvinner jättefort o av nån konstig anledning så testar de nästan varje gång nya sorter utan att ta in de bra sorterna igen förrän typ 1-2 månader senare o sen upprepas det hela! :rage: Oftast är de nya sorterna äckliga o smakar mest artificiellt :yuck: + att flera av sorterna har jordnötter i sig(på ett sjukhus!) så jag har inte så många att välja på :grin:

Jag också, har aldrig fattat skillnanden på mandrarin, clementin och satsumas
Hellre säga clementin än MANDARIN :D

Mandarin finns bara på burk, färska är proppade m kärnor.
Clementin finns året om, ofta mer orange än satsumas. Rekommenderar marocanska kring jul!
Satsumas finns en kortare period, höst/vinter. Gulare skal ofta grönskiftande, ngt syrligare och saftigare.

Stör mig på folk som inte dyker upp på avtalad tid. Hade bestämt fika kl 13 med exet, han har fortfarande inte dykt upp. VIsst, han skickade ett sms och frågade om vi kunde ta det lite senare, men hallå! Lite senare, inte nästan 2 h..
Skickade ett sms och frågade när han tänker komma. Inte för att jag har något planerat direkt men jag gillar att veta :mad:

Bara för det tänker jag äta pizza ikväll. Om jag vågar ringa och beställa, är så jäkla löjlig när det kommer till telefonsamtal! :mad:

Stör mig på folk som inte dyker upp på avtalad tid. Hade bestämt fika kl 13 med exet, han har fortfarande inte dykt upp. VIsst, han skickade ett sms och frågade om vi kunde ta det lite senare, men hallå! Lite senare, inte nästan 2 h..
Skickade ett sms och frågade när han tänker komma. Inte för att jag har något planerat direkt men jag gillar att veta :mad:

Bara för det tänker jag äta pizza ikväll. Om jag vågar ringa och beställa, är så jäkla löjlig när det kommer till telefonsamtal! :mad:
Har ni inte online pizza?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17