Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår lokala FB-grupp består endast av inlägg av typen ”tre polisbilar på gatan X, vet nån vad det handlar om?” eller ”ambulans utanför fruktaffären, har nån sett vad som hänt?” i all evighet. Fullkomligt jävla ointressant.
Men det är så viktigt! Så att de medelålders svenska männen sen kan klaga på invandringen som leder till sociala problem på FB.

Men hur glömsk får man bli :arghh: Jag lämnade in bilen för däckbyte för en gång skull, jag brukar alltid byta själv men jag har olika muttrar till vinter och sommardäck och var tror ni muttrarna till vinterfälgarna är :banghead:
Inte i bilen i alla fall utan här hemma i snickarboden :rage:

Stör mig på en kvinna som satt bredvid oss på buffén. Hon satt där och räknade kalorier högt, och tyckte tydligen det var nödvändigt att berätta åt sin familj (främst barnet då) varför hon tagit av vissa saker och inte av andra (mindre fett) och sedan skrattande tacka nej med orden "inget med socker i" när barnet (~8år) bjöd på godis, och så ännu lite mer utläggning på det. Kalorierna i glögg och vin verkade dock inte räknas i alla fall :cautious:

150D5A76-25C0-43D0-97FF-3AE050CA3300.webp

Folk som ställer cyklar såhär.

Stör mig på att våra grannar har gått in på vår tomt, skruvat av en vattenkran som sitter på vår husvägg och slängt den på marken. Sedan pluggat igen där kranen ska sitta. Vi kan koppla på vattenslangen dit och vattna med åvatten, drivs med en pump nere vid ån. Pratade med en annan granne nu och det är tydligen samma granne som skruvat av kranen som sköter pumpen, tydligen brukar de gå in på folks tomter och göra såhär :confused:O_o Samma granne har även tagit in vår katt till sig och vägrat släppa ut henne flera gånger, gapat på våra barn för att de åkt inlines på gatan förbi deras hus osv osv.

Grannen jag pratade med verkade tycka att det är helt normalt och ok att de springer in på folks tomter och pluggar igen avlopp (eller vad man ska kalla det). Men vi tycker absolut inte att det är ok! Vi vill inte ha folk på våra tomter hur som helst, vi har hunden lös ute på tomten (med staket) och vill kunna ha det också, dessutom har vi fönster och altandörr i sovrummet och stora fönster i vardagsrummet. Vi ska inte behöva hänga för gardiner för fönstren för att grannarna ränner på vår tomt. Vi ska dessutom ha bebis snart, då vill vi vara ifred!

Dessutom stör jag mig på att försäkringskassan är så jäkla långsamma.

Senast ändrad:
Skönt att man inte är ensam :D

Måste vara trötthet som fått mig att stava så fint :rofl:
Ja, ibland är det skönt att slippa vara ensam om att vara halvt död av trötthet, även om man inte önskar någon annan denna trötthet :down:

Måste nog vara tröttheten som gjorde att jag inte ens märkte att du stavade fel, var tvungen att kolla nu när du nämnde det och det tog mig säkert 1 minut att hitta felstavningen :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama