Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
PostNord :rage:

De delar inte post alla dagar. När jag hade pappers-DN så delade de inte ut den på fredagar. (bor utanför tidningsutbärningens område). Så på måndagar fick jag fredags-, lördags-, söndags- och måndags-DN. Numra har jag den bara digitalt....

Sedan började jag prenumerera på en tidning som kommer på fredagar. Då uteblev torsdagsposten.
Det är bara det att jag har en tidning (Dagens Samhälle) som kommer på torsdagar som jag vill ha på just torsdagar. Morr.

IDAG kom Dagens Samhälle. Måndag, istället för torsdag när den kommer ut

Den här dagen... Jobbade natten till idag och har varit helt förstörd. Huvudvärk och galet sliten!
Skönt att det är dax att lägga sig igen snart :p

Jag stör mig på att jag beställde en hylla till babyrummet, skulle ha vit å har klickat hem en grå. Så nu måste jag skicka tillbaka den å betala frakt 2 grr, inte nån stora summor men ändå sura pengar 😐 skyller på gravidhjärna 🤪

Också har jag ont i ryggen å vill sova men e inte trött å blir sparkad på innifrån 🙈🙈

Tråkigaste månaden på hela året verkligen.
Varje år vill jag ta fram min inre igelkott och gå i vinterdvala sista oktober och vakna igen till första advent. December är en trevlig månad (massa kalas då halva familjen inklusive jag själv råkar fylla år mellan första advent och julafton).

Mitt botemedel för november är goda saker att äta samt en massa bra böcker och tv-serier i obegränsad mängd. Tur man har häst så man kommer sig ut emellanåt!

Varje år vill jag ta fram min inre igelkott och gå i vinterdvala sista oktober och vakna igen till första advent. December är en trevlig månad (massa kalas då halva familjen inklusive jag själv råkar fylla år mellan första advent och julafton).

Mitt botemedel för november är goda saker att äta samt en massa bra böcker och tv-serier i obegränsad mängd. Tur man har häst så man kommer sig ut emellanåt!
Jag avskyr december (och egentligen januari också) också, så jag har två-tre månader jag lätt skulle klara mig utan :cautious:

En häst är skadad, den andra är gammal och har lite skavanker som har gjort att jag precis har gjort henne till pensionär på heltid. Vilket innebär att jag inte har nån ridbar häst och ridabstinensen är hög

Fast i februari börjar ljuset återkomma och det brukar finnas ganska mycket snö, så underlaget brukar vara rätt bra för ridning, men från och med nu... Hårt, halt, bara is och kolsvart. Skjut mig. :arghh:
I den här delen av landet är november och december uthärdliga. Men januari och februari.

Is is is överallt. Ridbanan var mest som en hockeyrink. Omöjlig att stå på fall man ville longera och urtrist att skritta runt på. Oftast ställde jag av de månaderna. Red möjligen på helgen när det gick att rida ut.

I den här delen av landet är november och december uthärdliga. Men januari och februari.

Is is is överallt. Ridbanan var mest som en hockeyrink. Omöjlig att stå på fall man ville longera och urtrist att skritta runt på. Oftast ställde jag av de månaderna. Red möjligen på helgen när det gick att rida ut.
Var bor du? :) Västerbotten är faktiskt inte ett rimligt ställe att bo på under oktober-mars. :cautious:
Jag håller med, men vi har faktiskt inte fått tjäle än, så ridbanan kanske fungerar en vecka till. Trist bara att min skräphäst ska undvika böjt spår ett par veckor. Och är ett rikspucko som inte kan vila. :meh:

Stör mig på att ingen i min familj verkar ha förmåga att tänka själva längre. Eller jo 6 åringen och oftast 12 åringen. Resten förväntar sig som vanligt bara att jag ska fixa allting. Ska man få någon annan att ta tag i någonting så får man alltid vara övertydlig och tala om det för dem. Fatta det själva går inte

Gustav Adolfbakelserna var i mousse så fanns det bakelser från igår i mousse för halva priset, så jag var tvungen att köpa båda :arghh: nu måste jag äta en idag och en i morgon. Bara för att jag älskar mousse och var så extremt sugen :arghh::banana:känner mej lite splittrad

Gustav Adolfbakelserna var i mousse så fanns det bakelser från igår i mousse för halva priset, så jag var tvungen att köpa båda :arghh: nu måste jag äta en idag och en i morgon. Bara för att jag älskar mousse och var så extremt sugen :arghh::banana:känner mej lite splittrad
Stackars dej. Som måste äta bakelse.

Jag kan byta så slipper du. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama