Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag har fått en idolbild på mig själv bakom ratten på en bil som kör alldeles för fort från polismyndigheten. De har dessutom fräckheten att vilja ha pengar av mig :(

Usch, jag fick en sån för några år sedan. Jag kör normalt sett aldrig för fort (utan snarare tvärtom) så det var lite av en chock. Den STORA chocken var att jag såg ut som en galen tant med underbett och stirrig blick som helt säkert SIKTADE på små barn och försökte köra på dem på bilden. :crazy:

För övrigt stör jag mig på att det jag fortfarande är klen efter en evighetsförkylning. Jag vill börja springa igen, men ja orkar ju knappt gå ... :meh:

Min inneboende verkar tro att man inte behöver höra av sig bara för att man berättade på lönedagen att det blivit strul med lönen, hen får inget förrän nästa månad och ansökte om ekonomiskt bistånd som hen hade fått höra av handläggare skulle gå igenom på ett par dagar.... sedan dess har jag inte hört ett ord trots jag skickat 2 sms(svarar i vanliga fall fort på sms) med några dagars mellanrum och hen har inte vart hemma heller :meh: ska ringa ikväll när jag ätit... varför i hela friden kan hen inte höra av sig själv så vi kan hitta en lösning istället för att jag ska behöva söka hen :arghh: jag vet dessutom att personen även kör svarttaxi och får in en del där så skulle kunna fixa avbetalning på den här hyran el nåt... om hen bara skulle höra av sig :meh:

Jag stör mig enormt på att jag hittat vad jag tror är tumörer på min älskade lille Hebbis. :cry: Vi har fått tid på Ultuna för undersökning men jag är rädd att jag har rätt och kommer inte kunna tänka på något annat och försöker både låta bli att tänka på det och samtidigt ställa in mig på att det är slut nu. :cry::cry::cry:

Stör mig på att jag har huvudvärk, noll energi och bara mår allmänt piss. Kvällen går sinnessjukt sakta, klockan är bara 18 och ungarna lägger sig vid 20

Grannens hund som VARENDA DAG gör utfall mot Ammo när vi ska in genom porten. Och att grannfan inte kan dra för persiennen för fönstret den står och gör utfall i. (De har vardagsrumsfönstret precis ovanför porten och grannen sitter och myser samtidigt som hennes terrier skäller som fan på Ammo).
Jag hoppar verkligen inte att den kommer lös till oss för då kommer hon inte ha hund kvar.

Jag stör mig enormt på att jag hittat vad jag tror är tumörer på min älskade lille Hebbis. :cry: Vi har fått tid på Ultuna för undersökning men jag är rädd att jag har rätt och kommer inte kunna tänka på något annat och försöker både låta bli att tänka på det och samtidigt ställa in mig på att det är slut nu. :cry::cry::cry:

:heart :heart :heart

Att jag har fått en idolbild på mig själv bakom ratten på en bil som kör alldeles för fort från polismyndigheten. De har dessutom fräckheten att vilja ha pengar av mig :(

Nu är jag plötsligt störd äver mina katastroftankar att jag ska bli stoppad och inte komma i Australien på lördag

Nu stör jag mig på att jag inte längre bara mår psykiskt dåligt, utan även kroppsligt dåligt (ont i magen, huvudet och halsen + feber). Jag hatar att vara sjuk och har ju inte varit det på 7 år, varför ska jag bli sjuk nu..?! Jag stör mig också på att mina grannar existerar och på att jag inte kan träna (eftersom jag är sjuk) :arghh::cautious:.

Plus att jag stör mig på att jag är så trött att det känns som att jag skulle kunna somna här och nu om jag bara blundar, och att jag igår tvingade iväg mig till skolan och sedan halvt sov mig igenom en hel föreläsning (minns inte vad den handlade om iallafall och att jag har ett viktigt prov imorgon som jag nu kommer missa pga att jag är sjuk. :meh:

:heart:heart:heart

Stör mig helt sinnessjukt mycket på en okänd Niklasson. Och ganska mycket på BRA flygbolag.

För tre veckor sedan reste jag med en liten väska incheckat bagage Ängelholm - Bromma. Bland annat en helt nyinköpt klänning som jag stressat kvällen före för att fixa till aftonens middag i Stockholm. Ett köp som jag blev riktigt nöjd med ändå.

Alla tränger sig fram och hämtar väskor på Bromma, bandet blir tomt - och min väska är borta. Jag står kvar i förhoppning om att den ändå ramlat av någonstans och kanske kommer med Göteborgsflygets väskor. Det kommer mycket riktigt en likadan väska som min, först bland Göteborgsbagaget. Den hämtas inte ut utan åker ensam kvar runt runt. Jag kollar på bagagetagen - i fall det lyckligtvis skulle vara min. Det är det inte. Det är "Niklasson"s. Jag öppnar lite ifall det ändå har skett en magisk förväxling. Där ligger jeans. Jag har inte packat jeans.

Jag tvingas stressa än värre också i Stockholm för att shoppa upp en helt ny uppsättning inte bara kläder utan också ett fullständigt survival kit på cirka en timme. Jag förklarar redan på flygplatsen att Niklasson måste helt uppenbart ha tagit fel, kan ni vänligen kontakta honom/henne och lösa saken?? Noll svar från Niklasson. Noll Lillgrådisväska kommer.

Jag tjatar via mail, snälla flygbolaget kan ni inte bara kräva mitt bagage FRÅN NIKLASSON?! Ni måste ju ha alla kontaktuppgifter? De svarar: "Hej Lillgrådis. Vi har full förståelse för er uppgivelse (sic) angående ditt saknade bagage. Vi har lagt in ditt ärende i en större sökfunktion som heter Worltracer (sic), än så länge utan framgång. Vi beklagar verkligen det inträffade." :banghead::banghead::banghead:

Hur jävla dum i huvudet får man vara, i Niklassons ställe? Lämnar man inte tillbaka en väska till flygplatsen, när man fattar att oj nu har mitt slarv orsakat att någon okänd stackare är helt utan sin fina sammetsklänning, snyggskor, kontaktlinser och annat som hon hade packat för en trivsam kväll i storstaden? :rage: Och hur innanför boxen får man tänka, i BRAs ställe? Nähä, inget bagage. Åh, var kan det vara, var kan det vaaaara... Hmm! Det kanske är på Bahamas! Eller på Grönland. Jaaa! Vi söker det i Worltracer. :idea:

Och idag har min förseningsanmälan övergått till att bli en förlustanmälan, där jag nu ska behöva lägga tid och energi på pappersexercis för att kanske få någon ekonomisk ersättning. Så sjukt onödigt!!! Detta kan vara årets störningsmoment, i god konkurrens med den ständiga störningen som heter Skånetrafiken.

(Om någon mot förmodan känner en Niklasson - man eller kvinna - som plötsligt skaffat en mörkt blågrön sammetsklänning från Inwear med nya nylonstrumpor så utlovar jag en frikostig hittelön. Tillsammans med en husrannsakan hos den djäveln.)

:heart

Stör mig helt sinnessjukt mycket på en okänd Niklasson. Och ganska mycket på BRA flygbolag.

För tre veckor sedan reste jag med en liten väska incheckat bagage Ängelholm - Bromma. Bland annat en helt nyinköpt klänning som jag stressat kvällen före för att fixa till aftonens middag i Stockholm. Ett köp som jag blev riktigt nöjd med ändå.

Alla tränger sig fram och hämtar väskor på Bromma, bandet blir tomt - och min väska är borta. Jag står kvar i förhoppning om att den ändå ramlat av någonstans och kanske kommer med Göteborgsflygets väskor. Det kommer mycket riktigt en likadan väska som min, först bland Göteborgsbagaget. Den hämtas inte ut utan åker ensam kvar runt runt. Jag kollar på bagagetagen - i fall det lyckligtvis skulle vara min. Det är det inte. Det är "Niklasson"s. Jag öppnar lite ifall det ändå har skett en magisk förväxling. Där ligger jeans. Jag har inte packat jeans.

Jag tvingas stressa än värre också i Stockholm för att shoppa upp en helt ny uppsättning inte bara kläder utan också ett fullständigt survival kit på cirka en timme. Jag förklarar redan på flygplatsen att Niklasson måste helt uppenbart ha tagit fel, kan ni vänligen kontakta honom/henne och lösa saken?? Noll svar från Niklasson. Noll Lillgrådisväska kommer.

Jag tjatar via mail, snälla flygbolaget kan ni inte bara kräva mitt bagage FRÅN NIKLASSON?! Ni måste ju ha alla kontaktuppgifter? De svarar: "Hej Lillgrådis. Vi har full förståelse för er uppgivelse (sic) angående ditt saknade bagage. Vi har lagt in ditt ärende i en större sökfunktion som heter Worltracer (sic), än så länge utan framgång. Vi beklagar verkligen det inträffade." :banghead::banghead::banghead:

Hur jävla dum i huvudet får man vara, i Niklassons ställe? Lämnar man inte tillbaka en väska till flygplatsen, när man fattar att oj nu har mitt slarv orsakat att någon okänd stackare är helt utan sin fina sammetsklänning, snyggskor, kontaktlinser och annat som hon hade packat för en trivsam kväll i storstaden? :rage: Och hur innanför boxen får man tänka, i BRAs ställe? Nähä, inget bagage. Åh, var kan det vara, var kan det vaaaara... Hmm! Det kanske är på Bahamas! Eller på Grönland. Jaaa! Vi söker det i Worltracer. :idea:

Och idag har min förseningsanmälan övergått till att bli en förlustanmälan, där jag nu ska behöva lägga tid och energi på pappersexercis för att kanske få någon ekonomisk ersättning. Så sjukt onödigt!!! Detta kan vara årets störningsmoment, i god konkurrens med den ständiga störningen som heter Skånetrafiken.

(Om någon mot förmodan känner en Niklasson - man eller kvinna - som plötsligt skaffat en mörkt blågrön sammetsklänning från Inwear med nya nylonstrumpor så utlovar jag en frikostig hittelön. Tillsammans med en husrannsakan hos den djäveln.)
:cry:

:rofl: :rofl: :rofl:

:heart:heart:heart

Telefonnumret till min inneboende är inte i bruk säger en röst när jag ringer :rage: Inte underligt jag inte fått svar på sms... har skrivit på facebook så hoppas på svar där. Jag behöver verkligen få in hyran för lägenheten är för dyr för mig ensam och det är skitsvårt få tag på mindre lägenheter :arghh: el ja, räkningarna är betalda men jag har typ 500:- kvar... trodde jag hittat en mer pålitlig inneboende, tydligen inte :mad: Stör mig också på att det ska va så svårt få tag på en lägenhet, man har ju som ingen chans mot de som har 6-7 års köpoäng :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama