Migrän
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej!*poff*
Hälsningar, micron
Översättningsnissar alltså... detta exempel påminner mig om varför jag slutade använda subtitles.Mera elände från finska veterinärserien.
En unghingst hämtas från unghästbetet. Översättaren hävdar att den varit på kalvbete.
Plus att de envisas med att kalla veterinär för läkare.
Synd på överästtningsmissarna för det är en bra serie!
Jag använder textningen för att kolla så jag inte är fel ute. Behöver rosta av mitt språkÖversättningsnissar alltså... detta exempel påminner mig om varför jag slutade använda subtitles.
Tittar en hel del på amerikanska serier och filmer och det finns en översättning jag inte glömmer, pappan sa "I have eight kids in the house" och översättningen blev "det är tio barn i huset"
Annars brukar det vara kul att läsa översättningarna för låtar, det brukar kunna bli heltokigt.
Jo, det har du rätt i, textningen är bra hjälp till att försäkra sig om att man förstått handlingen rätt. Om översättaren översatt rättJag använder textningen för att kolla så jag inte är fel ute. Behöver rosta av mitt språk
Vissa termer känns obegripliga så då har jag texten som hjälp.
Skillnade märks när jag sett några finska och franska tv-program nu senast.Jag använder textningen för att kolla så jag inte är fel ute. Behöver rosta av mitt språk
Vissa termer känns obegripliga så då har jag texten som hjälp.
sameStör mig på att jag är så hysteriskt trött. Vill ha energi att hitta på massor av äventyr, men här ligger jag i sängen och latar mig...
Same...Jag stör mig på hela mitt liv o hela min existens
I feel you, är också lättstressad...Jag stör mig på att jag är så lättstressad.
Håller med om det. Sambon har ägnat hela förmiddagen åt att försöka få tag i Rammsteinbiljetter, gick till slut men det tog evigheterAtt biljettsajter fortfarande alltid kraschar när populära evenemang släpps (jag har inte varit på konsert på ca 100 år så har förträngt vilken pärs det är)..