Stör mig helt sinnessjukt mycket på en okänd Niklasson. Och ganska mycket på BRA flygbolag.
För tre veckor sedan reste jag med en liten väska incheckat bagage Ängelholm - Bromma. Bland annat en helt nyinköpt klänning som jag stressat kvällen före för att fixa till aftonens middag i Stockholm. Ett köp som jag blev riktigt nöjd med ändå.
Alla tränger sig fram och hämtar väskor på Bromma, bandet blir tomt - och min väska är borta. Jag står kvar i förhoppning om att den ändå ramlat av någonstans och kanske kommer med Göteborgsflygets väskor. Det kommer mycket riktigt en likadan väska som min, först bland Göteborgsbagaget. Den hämtas inte ut utan åker ensam kvar runt runt. Jag kollar på bagagetagen - i fall det lyckligtvis skulle vara min. Det är det inte. Det är "Niklasson"s. Jag öppnar lite ifall det ändå har skett en magisk förväxling. Där ligger jeans. Jag har inte packat jeans.
Jag tvingas stressa än värre också i Stockholm för att shoppa upp en helt ny uppsättning inte bara kläder utan också ett fullständigt survival kit på cirka en timme. Jag förklarar redan på flygplatsen att Niklasson måste helt uppenbart ha tagit fel, kan ni vänligen kontakta honom/henne och lösa saken?? Noll svar från Niklasson. Noll Lillgrådisväska kommer.
Jag tjatar via mail, snälla flygbolaget kan ni inte bara kräva mitt bagage FRÅN NIKLASSON?! Ni måste ju ha alla kontaktuppgifter? De svarar: "Hej Lillgrådis. Vi har full förståelse för er uppgivelse (sic) angående ditt saknade bagage. Vi har lagt in ditt ärende i en större sökfunktion som heter Worltracer (sic), än så länge utan framgång. Vi beklagar verkligen det inträffade."
Hur jävla dum i huvudet får man vara, i Niklassons ställe? Lämnar man inte tillbaka en väska till flygplatsen, när man fattar att oj nu har mitt slarv orsakat att någon okänd stackare är helt utan sin fina sammetsklänning, snyggskor, kontaktlinser och annat som hon hade packat för en trivsam kväll i storstaden? Och hur innanför boxen får man tänka, i BRAs ställe? Nähä, inget bagage. Åh, var kan det vara, var kan det vaaaara... Hmm! Det kanske är på Bahamas! Eller på Grönland. Jaaa! Vi söker det i Worltracer.
Och idag har min förseningsanmälan övergått till att bli en förlustanmälan, där jag nu ska behöva lägga tid och energi på pappersexercis för att kanske få någon ekonomisk ersättning. Så sjukt onödigt!!! Detta kan vara årets störningsmoment, i god konkurrens med den ständiga störningen som heter Skånetrafiken.
(Om någon mot förmodan känner en Niklasson - man eller kvinna - som plötsligt skaffat en mörkt blågrön sammetsklänning från Inwear med nya nylonstrumpor så utlovar jag en frikostig hittelön. Tillsammans med en husrannsakan hos den djäveln.)
Give Niklasson hell!
Edit: Varför får jag bilder av en transvestit i din klänning...