Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig helt sinnessjukt mycket på en okänd Niklasson. Och ganska mycket på BRA flygbolag.

För tre veckor sedan reste jag med en liten väska incheckat bagage Ängelholm - Bromma. Bland annat en helt nyinköpt klänning som jag stressat kvällen före för att fixa till aftonens middag i Stockholm. Ett köp som jag blev riktigt nöjd med ändå.

Alla tränger sig fram och hämtar väskor på Bromma, bandet blir tomt - och min väska är borta. Jag står kvar i förhoppning om att den ändå ramlat av någonstans och kanske kommer med Göteborgsflygets väskor. Det kommer mycket riktigt en likadan väska som min, först bland Göteborgsbagaget. Den hämtas inte ut utan åker ensam kvar runt runt. Jag kollar på bagagetagen - i fall det lyckligtvis skulle vara min. Det är det inte. Det är "Niklasson"s. Jag öppnar lite ifall det ändå har skett en magisk förväxling. Där ligger jeans. Jag har inte packat jeans.

Jag tvingas stressa än värre också i Stockholm för att shoppa upp en helt ny uppsättning inte bara kläder utan också ett fullständigt survival kit på cirka en timme. Jag förklarar redan på flygplatsen att Niklasson måste helt uppenbart ha tagit fel, kan ni vänligen kontakta honom/henne och lösa saken?? Noll svar från Niklasson. Noll Lillgrådisväska kommer.

Jag tjatar via mail, snälla flygbolaget kan ni inte bara kräva mitt bagage FRÅN NIKLASSON?! Ni måste ju ha alla kontaktuppgifter? De svarar: "Hej Lillgrådis. Vi har full förståelse för er uppgivelse (sic) angående ditt saknade bagage. Vi har lagt in ditt ärende i en större sökfunktion som heter Worltracer (sic), än så länge utan framgång. Vi beklagar verkligen det inträffade." :banghead::banghead::banghead:

Hur jävla dum i huvudet får man vara, i Niklassons ställe? Lämnar man inte tillbaka en väska till flygplatsen, när man fattar att oj nu har mitt slarv orsakat att någon okänd stackare är helt utan sin fina sammetsklänning, snyggskor, kontaktlinser och annat som hon hade packat för en trivsam kväll i storstaden? :rage: Och hur innanför boxen får man tänka, i BRAs ställe? Nähä, inget bagage. Åh, var kan det vara, var kan det vaaaara... Hmm! Det kanske är på Bahamas! Eller på Grönland. Jaaa! Vi söker det i Worltracer. :idea:

Och idag har min förseningsanmälan övergått till att bli en förlustanmälan, där jag nu ska behöva lägga tid och energi på pappersexercis för att kanske få någon ekonomisk ersättning. Så sjukt onödigt!!! Detta kan vara årets störningsmoment, i god konkurrens med den ständiga störningen som heter Skånetrafiken.

(Om någon mot förmodan känner en Niklasson - man eller kvinna - som plötsligt skaffat en mörkt blågrön sammetsklänning från Inwear med nya nylonstrumpor så utlovar jag en frikostig hittelön. Tillsammans med en husrannsakan hos den djäveln.)

Give Niklasson hell! :devil:

Edit: Varför får jag bilder av en transvestit i din klänning... :cautious: :D

Give Niklasson hell! :devil:

Edit: Varför får jag bilder av en transvestit i din klänning... :cautious::D

Du skulle veta vilka bilder jag har i huvudet av Niklasson, med mina trosor. :crazy: En transvestit i en fin sammetsklänning är barmhärtigt i sammanhanget!

Jag funderar på att författa en bok med ingående beskrivningar om Niklassons fram till för tre veckor sedan mycket torftiga, grå och rutinartade liv. Och sedan hans oväntade uppvaknande som transvestit, allt till följd av att hans väska med jeans råkade se likadan ut som min. Nu känner han en berusande frihet, och idag har han firat tre veckor av sin pånyttfödelse med att handla sig en fjäderboa i glada färger och läppstift i många nyanser.

Men på Lillgrådis - sammetsklänningens och trosornas rättmätige ägare - tänker han inte. Lika lite som på sitt gamla trista liv. Jag ska skriva in en ryslig och brutal död för honom i mitt bokmanus. :mad:

Du skulle veta vilka bilder jag har i huvudet av Niklasson, med mina trosor. :crazy: En transvestit i en fin sammetsklänning är barmhärtigt i sammanhanget!

Jag funderar på att författa en bok med ingående beskrivningar om Niklassons fram till för tre veckor sedan mycket torftiga, grå och rutinartade liv. Och sedan hans oväntade uppvaknande som transvestit, allt till följd av att hans väska med jeans råkade se likadan ut som min. Nu känner han en berusande frihet, och idag har han firat tre veckor av sin pånyttfödelse med att handla sig en fjäderboa i glada färger och läppstift i många nyanser.

Men på Lillgrådis - sammetsklänningens och trosornas rättmätige ägare - tänker han inte. Lika lite som på sitt gamla trista liv. Jag ska skriva in en ryslig och brutal död för honom i mitt bokmanus. :mad:

Tja, pennan är ju mäktigare än svärdet... :p :laugh:

Jag ser fram emot att läsa den! Har du inte tid att skriva (pga shopping av nya kläder eller liknande), så lämna över idén till Martina Montelius efter att ha läst ”Stackars Birger” av henne så tror jag att hon skulle förstå konceptet och göra en strålande insats som din spökskrivare!

Jag ser inte att jag har gjort gällande att det skulle vara "roligt"/humoristiskt med transvestiter i allmänhet, jag skrev ett inlägg för att jag är förbannad för att min väska är borta, och sedan tillät jag min fantasi att göra en hypotes av flera tänkbara, baserade på tre veckors funderingar (och en hel del irritation) varför denne Niklasson eller BRA inte lyckas lösa saken. Jag kan bara beklaga om du - eller någon - tar illa upp för något av detta.

Jag ser fram emot att läsa den! Har du inte tid att skriva (pga shopping av nya kläder eller liknande), så lämna över idén till Martina Montelius efter att ha läst ”Stackars Birger” av henne så tror jag att hon skulle förstå konceptet och göra en strålande insats som din spökskrivare!

Fast @Lillgrådis får se till att skriva ett bra avtal innan! Det vore ju synd att missa en massa royalties :up: :D

En transvestit i en fin sammetsklänning är barmhärtigt i sammanhanget!
Det här reagerade jag på, förutom det inlägg jag citerade.

Du behöver inte beklaga att jag tar illa upp, det i sig är en icke-ursäkt (och jag behöver ingen ursäkt alls). Jag tycker bara inte att det är kul att skämta om att en transvestit skulle ha fått ut ens väska. Vad är så himla med det liksom :confused:.

Men vi kan släppa det, jag vill bara inte låta såna raljanta kommentarer stå oemotsagda.

Stör mig helt sinnessjukt mycket på en okänd Niklasson. Och ganska mycket på BRA flygbolag.

För tre veckor sedan reste jag med en liten väska incheckat bagage Ängelholm - Bromma. Bland annat en helt nyinköpt klänning som jag stressat kvällen före för att fixa till aftonens middag i Stockholm. Ett köp som jag blev riktigt nöjd med ändå.

Alla tränger sig fram och hämtar väskor på Bromma, bandet blir tomt - och min väska är borta. Jag står kvar i förhoppning om att den ändå ramlat av någonstans och kanske kommer med Göteborgsflygets väskor. Det kommer mycket riktigt en likadan väska som min, först bland Göteborgsbagaget. Den hämtas inte ut utan åker ensam kvar runt runt. Jag kollar på bagagetagen - i fall det lyckligtvis skulle vara min. Det är det inte. Det är "Niklasson"s. Jag öppnar lite ifall det ändå har skett en magisk förväxling. Där ligger jeans. Jag har inte packat jeans.

Jag tvingas stressa än värre också i Stockholm för att shoppa upp en helt ny uppsättning inte bara kläder utan också ett fullständigt survival kit på cirka en timme. Jag förklarar redan på flygplatsen att Niklasson måste helt uppenbart ha tagit fel, kan ni vänligen kontakta honom/henne och lösa saken?? Noll svar från Niklasson. Noll Lillgrådisväska kommer.

Jag tjatar via mail, snälla flygbolaget kan ni inte bara kräva mitt bagage FRÅN NIKLASSON?! Ni måste ju ha alla kontaktuppgifter? De svarar: "Hej Lillgrådis. Vi har full förståelse för er uppgivelse (sic) angående ditt saknade bagage. Vi har lagt in ditt ärende i en större sökfunktion som heter Worltracer (sic), än så länge utan framgång. Vi beklagar verkligen det inträffade." :banghead::banghead::banghead:

Hur jävla dum i huvudet får man vara, i Niklassons ställe? Lämnar man inte tillbaka en väska till flygplatsen, när man fattar att oj nu har mitt slarv orsakat att någon okänd stackare är helt utan sin fina sammetsklänning, snyggskor, kontaktlinser och annat som hon hade packat för en trivsam kväll i storstaden? :rage: Och hur innanför boxen får man tänka, i BRAs ställe? Nähä, inget bagage. Åh, var kan det vara, var kan det vaaaara... Hmm! Det kanske är på Bahamas! Eller på Grönland. Jaaa! Vi söker det i Worltracer. :idea:

Och idag har min förseningsanmälan övergått till att bli en förlustanmälan, där jag nu ska behöva lägga tid och energi på pappersexercis för att kanske få någon ekonomisk ersättning. Så sjukt onödigt!!! Detta kan vara årets störningsmoment, i god konkurrens med den ständiga störningen som heter Skånetrafiken.

(Om någon mot förmodan känner en Niklasson - man eller kvinna - som plötsligt skaffat en mörkt blågrön sammetsklänning från Inwear med nya nylonstrumpor så utlovar jag en frikostig hittelön. Tillsammans med en husrannsakan hos den djäveln.)
Men jösses... kanske ingen tröst direkt, men enligt en undersökning är flygbolaget BRA med på listan med de sämsta flygbolagen i Sverige, inte så matchande namn direkt :D... har också tappat bagage på flygresor och det finns knappast större störningsmoment. Tack och lov var mitt borttappat på hemvägen, faktiskt också i Stockholm (dock Arlanda), som mellanlandning. Såg uppifrån väntsalen våra bagage (det är väldigt utstickande väskor) och sedan när vi helt plötsligt skulle byta gate glömdes våra väskor bort :banghead: de hade tydligen rest runt jorden innan vi fick åka och hämta ut dem på Landvetter... :cautious:

Och angående den där Niklasson... än är inte sista idioten född.. eller död :meh:

Hoppas du får/fick en bra kväll i Stockholm trots stressen med att fixa fram ett nytt survivalt kit.. :)

Man kan inte störa sig på att personer blir sjuka, men just i detta ögonblick så gör jag det! :o:arghh:
Hela min planerade dag raserades och dessutom så kan jag inte planera om eftersom jag måste hämta jr på skolan som ingick i den första planeringen = hinner inte börja något vettigt innan och hinner inte göra något vettigt efter - gaahh :banghead:

Stör mig på mobilt internet med dålig mottagning. Varit hos föräldrarna några dagar, där finns det fiber och stabilt internet. Här hemma kan jag knappt lyssna på Spotify, det bara laggar och laggar.. Det tar evigheter att ladda en vanlig hemsida och ladda hem filer är bara att glömma! Skulle ladda hem ett mönster till en väska, startade den vid 10 i morse, den blev klar för en liten stund sen. En pyttefil! 8 sidor text liksom..

På att jag varit jätteduktig på att hålla mig ifrån allt vad jul heter (tänkte försöka hålla mig till åtminstone andra halvan av november) men blev attackerad av både julmusik, pynt och lussebullar igår :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama