Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på kastanjen som står 5 meter från huset. (hur kan man få idén att plantera ett så stort träd så nära huset???)

Den är helt ljuvlig när den blommar ocbh bladverket är fint.

MEN nu på hösten är gräsmattan full av runda kulor som jag halkar omkring på. Kastanjerna är dessutom smått omöjliga att kratta bort. Varje höst umgås jag allvarligt med tanken att såga ner skiten. :rage:

Just nu stör jag mig på att jag inte kommit in på min bukefalos konto på över två månader, för att sen komma in inatt, för att nu inte komma in där igen. Det står bara "fel lösenord" trots att jag återställt det och provat logga in med det nya. Så nu har jag gett upp och öppnat ett nytt konto... :cautious:

Jag stör mig på att alla snabbmatsställen tror att man älskar grovt bröd och barbequesås bara för att man är vego. Jag vill ha vitt bröd och äggfri majonäs och är inte mer hälsointresserad än genomsnittlig köttätare. Och vad i hela friden är grejen med barbequesås? Det är äckligt och är inte ett obligatoriskt inslag i den köttfria kostcirkeln.

Stör mig på att jag fortfarande inte mår helt ok efter massagen i tisdags, haft rejält ont och sovit dåligt i flera nätter. Nu tackade jag nyss nej till kval. övertid 13 timmar och ledigt i morgon pga att jag mår skit. :arghh:

Jag stör mig på en lokal FB grupp. 95% av allt som läggs upp är vardagsbilder typ utsikten från balkongen, naturbilder eller kyrkan. Majoriteten av alla bilder är kyrkan. Hela tiden. Ofta med kommentaren "Jag vet att det varit mycket bilder på kyrkan nu men den är ju så vacker så här kommer en till" :meh: Kyrkan ÄR vacker men det hade kanske räckt med en bild i månaden? Två om gruppens medlemmar inte får sitt kyrkbildsintresse tillfredsställt? eller skulle de kanske inte kunna åka till kyrkan och uppleva den på riktigt?!

Hade det inte varit för att det då och då läggs upp historiska bilder och berättelser ifrån orten hade jag gått ur för längesen. Men varje gång tanken slår mig läggs något ut som hintar om att det KAN ju kommer något intressant snart :cautious:
Vår lokala FB grupp består av medelålders män. Som fotar natthimlen och tycker den är så vacker. Jag tycker nästan det är lite gulligt på nåt märkligt vis.

Vår lokala FB grupp består av medelålders män. Som fotar natthimlen och tycker den är så vacker. Jag tycker nästan det är lite gulligt på nåt märkligt vis.
Vår lokala FB-grupp består endast av inlägg av typen ”tre polisbilar på gatan X, vet nån vad det handlar om?” eller ”ambulans utanför fruktaffären, har nån sett vad som hänt?” i all evighet. Fullkomligt jävla ointressant.

Ena lokala fb-gruppen här störde mig så mycket att jag gick ur. Jag bor i en liten by som känns hur trygg som helst, visst det är nåt inbrott och nån stulen moppe ibland men det är liksom inte så att man oroar sig för att gå ut på kvällen eller natten. Folk skriver om nåt mindre allvarligt brott och ba "snart vågar inte våra egna ungdomar gå ut på kvällen, ska det vara så här?!" och "Det som alltid varit så tryggt här, snart är det som Rinkeby!". Ja, det är alltså invandrare som gör att det är så farligt här nu.
:banghead: :arghh:

Jag stör mig på en lokal FB grupp. 95% av allt som läggs upp är vardagsbilder typ utsikten från balkongen, naturbilder eller kyrkan. Majoriteten av alla bilder är kyrkan. Hela tiden. Ofta med kommentaren "Jag vet att det varit mycket bilder på kyrkan nu men den är ju så vacker så här kommer en till" :meh: Kyrkan ÄR vacker men det hade kanske räckt med en bild i månaden? Två om gruppens medlemmar inte får sitt kyrkbildsintresse tillfredsställt? eller skulle de kanske inte kunna åka till kyrkan och uppleva den på riktigt?!

Hade det inte varit för att det då och då läggs upp historiska bilder och berättelser ifrån orten hade jag gått ur för längesen. Men varje gång tanken slår mig läggs något ut som hintar om att det KAN ju kommer något intressant snart :cautious:

Skulle nästan kunna tro att du bor här och är medlem i samma lokala fb grupp som jag är :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama