Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Orkar hon med en dag på dagis med allt spring och bus som det innebär så hade jag låtit henne gå.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

L (snart 2,5 år) har haft nåt enstaka raseriutbrott i sitt liv. Då fungerar inte avledning eller kramar, han blir bara mer förbannad. Istället har jag helt enkelt hållit fast honom tills han lugnat sig. Vyssjat, sjungit, pratat eller vart tyst, hållit ett rejält grepp och vaggat samtidigt. Då har han lugnat sig på några minuter, och precis som din son - HELT slut efteråt!

Vet förstås inte om det är varken rätt eller fel, men det har funkat här. Efteråt har vi gosat och pratat, L har verkat nöjd då.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*kl*

Hur gör ni när era barn får utbrott och blir arga/ledsna? Eller vad ska man göra?

Gör det som funkar. Man behöver inte bestämma sej innan hur man ska göra tycker jag, ibland funkar det ena och ibland funkar det andra. Jag brukar försöka lägga dem på något mjukt om de bankar huvudet i marken t ex och så varvar jag med att försöka avleda, trösta, byta miljö, låta dem vara och ja, ibland muta också (med film, en nappflaska vatten eller nåt annat).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

+ Snyggve, tack för era svar.

Idag har han fått ett par mindre utbrott när han inte fått som han vill. De höll inte på så länge som igår men fullt tillräckligt för att man själv blir helt matt. Trodde inte såna utbrott kom så tidigt, tänkte att det kanske dröjde något år till iaf.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Sam började när han var 10 månader och de värsta slutade när han var 2.5 (alltså att han hade dem flera gånger dagligen). Nu blir han 4 i januari och blir jättearg ibland såklart, men går oftast att avleda. Året mellan han var 1 och 2 är hittills det tuffaste psykiskt i mitt liv. Så jäkla skönt det var när det började lätta.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

KL

Usch vilken otur vi har.
I morgon är det fotografering på dagis, igår var det full fart på lilleman.
Han var väldigt trött på kvällen och somnade en hel timme tidigare än vanligt, men vi tänkte att han var trött efter allt på dagen.

I morse var han trött och hängig och kräktes sedan två gånger.
Så nu ligger han nerbäddad i soffan och kollar på tv. Synd om han missar fotograferingen i morgon. Man skulle ha en studio hemma.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Idag fyller Moa 2 år :) tänk vad tiden går.

Jag ska snart hämta hem henne tidigare från dagis och så ska vi åka med en av hennes kompisar til Leos lekland och äta på mcDonalds.

Igår hade vi kalas och hon fick bland annat en dockvagn och ett lektält, de blev, hrrm, ganska poppis.... Inatt har hon pratat i sömnen om att vagnen inte får vara i tältet för det går sönder då.
Imorse fick hon en ny docka bland annat, och det var helt fantastiskt att se hennes leende när hon såg vad det var:love: sen kom munlädet igång om vad dockan hette, och att den skulle vara i den nya vagnen (så det kom hon uppenbarligen ihåg att hon fått) och att hon inte skulle ta med den till dagis för då skulle de andra barnen ta den, och bla bla.

Jag hoppas att hon kommer få en rolig födelsedag:)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja vilken otur:( hoppas han kryar på sig fort.
De ska ha fotografering här också imorgon, spännande med allra första gången :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad roligt att hon blev så glad :)
Grattis till Moa från oss :)

Ja, han är ledsen för att han inte kan äta sitt godis som vi köpte igår (jag vågar inte ge honom choklad nu) och för att han inte får vara på sitt älskade dagis idag. Just nu sover han i soffan, tyckte han kändes lite varm förut men ska tempa när han vaknar. Lika bra att han får sova nu.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Grattis, Moa och Krya på dig, Isak.

____

Emilia fick gå till dagis idag, vi sa att dom får ringa direkt om hon inte rikigt orkar med. Men än har ingen ringt och om en timme är det dags att hämta henne. Imorse hade vi -2,5 grader, svårt att förstå att det var över 25 grader för bara 2 veckor sen. Tycker det är ganska svårt med kläder nu, kallt på morgonen men när solen kommer fram sen så blir det ganska varmt (10-15 grader). Skickade med flera olika kläder så får dom välja på dagis sen. Hur gör ni med skor den här årstiden?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Isaks tennisskor är ganska varma så han har dem än.
Dock är det dags att prova vinterskona och se hur de passar.
Här har det varit kallt några dgr nu, nu är det plusgrader men rått och fuktigt.
Igår var det soligt och fint dock.

Just nu sitter Isak och äter, han fick inte i sig nåt alls knappt i morse.
Sov på en stund på soffan och verkar nu mycket piggare. Men törs inte ge honom för mycket på en gång.

Skönt att Emilia mår bättre :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Tänkte ta med Isak ut en sväng snart så han får lite frisk luft.
Nu när han har sovit och ätit så verkar han full av energi igen. :)
Funderar på vilket som är bäst, låta honom gå själv eller ha honom sitta i vagnen?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Sam började när han var 10 månader och de värsta slutade när han var 2.5 (alltså att han hade dem flera gånger dagligen). Nu blir han 4 i januari och blir jättearg ibland såklart, men går oftast att avleda. Året mellan han var 1 och 2 är hittills det tuffaste psykiskt i mitt liv. Så jäkla skönt det var när det började lätta.

Fick Sam utbrott på natten också? I natt vaknade Iggy halv 1 och 4 och fick såna utbrott. Först funderade vi om det är tänderna som spökar, men han är inte ledsen utan bara väldigt arg och tar man i honom blir han ännu argare och kastar sig. Idag har vi hunnit med ett par utbrott det största nu precis vid middagsvilan däremellan är han precis som vanligt. Om han haft ont borde han väl vart gnällig då också? Känner verkligen inte igen honom så här :( hoppas det bara är nåt tillfälligt, ett år till med såna här utbrott :eek: jag är helt slut efter ett par dagar...
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Våra kids är ju typ lika gamla, och Thea är PRECIS som Iggy just nu. Kliar mig i huvudet....... Utbrott över, vad jag tycker verkar vara småsaker.
Dom kom smygandes, men har eskalerat till stora utbrott.
Hon blir riktigt riktigt arg och jag vet inte hur jag kan hjälpa henne eftersom hon inte tar hjälpen. Hon däckar också efter..
Så det känns lite som om dom kommer när hon är trött.
Hon har också fått utbrott på natten, men bara om hon inte får tutten snabbt nog.
MÅSTE SLUTA AMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Måste uppbåda KRAFT ATT SLUTA AMMA!!!!!!!!!!! .....................Men vill inte tumma på nattsömnen ;D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Gjorde så och han satt i den halva vägen ungefär.

viv: För oss har det hela tiden varit värre sas när han varit trött.
Speciellt på kvällen om han varit lite övertrött.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag provade sluta amma ganska manga ganger innan jag lyckades (typ en eller tva ganger i manaden i fyra manader) men Isaac blev bara sa jakla arg och ledsen och upprord och inte blev det battre av att jag vantade heller men sa fort han fick tutte blev han glad och somnade. Han skriker som en mistlur sa jag far halla for oronen, jag ar uppriktigt orolig for att jag ska fa horselskador pga honom. Sen en dag bara gick det.

Jag forberedde honom ganska lange och pratade med honom om vad som skulle handa. Om han forstar eller inte vet jag inte, men jag sa att snart ska vi inte amma pa natten mer, mjolken ar nastan slut och mamma vill inte sa mycket mer. Men vi ska sova ihop och gosa anda och sa kan han fa valling.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Gah, min amnesomsattning!!!

Innan jag fick barn at jag sporadiskt tva tre ganger om dagen och var i fin form. Under amningarna (3 ar sammanlagt, 5 ar av graviditeter + amning) har jag varit som en hast och atit och krangt allt jag kommit over. Helt bottenlos alltsa, vilket resulterat i en betydligt rundare vissla.

Nu har jag slutat amma och genast sa sjonk min aptit till nagot mer normalt och jag forsoker lyssna pa min kropp. Dock sa verkar hungerkanslorna inte stamma overens med nar jag borde ata, ibland blir jag yr innan jag blir hungrig.

Nu ar det 6 timmar sen jag at frukost, osotad musli med torkad frukt och notter i med mjolk. Jag ar fortfarande inte hungrig!!! Har alltsa inte atit nagot alls och funderar pa om jag ska ata nagot bara for att eller om det ar lika bra att vanta pa middagen dar hemma.

Nagon annan som haft problem med matintag efter ni har fatt barn?

Det hade ju inte skadat om jag hade gjort mej av med en 10-15 kg, det ar varken snyggt eller halsosamt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Isak slutade amma redan vid två v av div orsaker.
Så är lite fundersam på hur det kommer gå med bebis nu, men det visar sig väl.
Skönt att min BM inte är sådär att man måste amma, gick inte spec bra med Isak.

Nu håller vi på pysslar med trolldeg och hjälp vilken kass fantasi jag har:o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 062
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
39
· Visningar
2 124
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 213
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp