Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Gor handavtryck som du torkar i ugnen sen, sa kan han mala dem imorgon!

Annars har mina skitkul med en playdoughmaskin, det funkar ju med trolldeg ocksa. Dar kan de trycka ut olika former och gora sma kanelbullar mm.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag är jätteglad över att ha kunnat amma, och jag är glad att det har flytit på med det.
Men nu skriker min kropp ATT JAG VILL SLUTA!
Men innan hon var ett år tänkte jag inte ens på det.

vad var det som inte funkade med Isak? Tror du att det kan gå bra med nya bebisen om du får ordentlig hjälp?
Jag tycker det verkar så jobbigt och omständigt med att ge ersättning :o
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men fy!
Öppnar inte artikeln nu, Isak sitter här så vill inte riskera att det är nån bild med.
Men begriper inte heller sådant där, hur kan man? :( vad får folk att göra så?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad trött jag blir. Nu har Isak varit torr en lång period och nu kissar han på sig stup i ett igen. Han KAN mycket väl hålla sig torr, han känner när han ska kissa osv. Men det verkar som att han bara...skiter i det?

Igår kissade han på sig hos mormor, trots att jag försökt få honom till toan bara nån min innan. Då bara skrek han och slängde sig på golvet. Sedan kissade han på sig istället. Då blev jag faktiskt riktigt arg, gick hem med honom (under vilda protester) och tog av kläderna och satte på en blöja. Det var ju inte så populärt såklart men vad ska man göra? Less på att tvätta nerkissade kläder stup i ett.

Idag har han varit torr hela dan, trots att han sovit på dan.
Men nu kissade han på sig igen. Struntade totalt i att han fick blöja på sig.
Vad gör man?
Dessutom satt han i knäet på sambon som fick byta byxor.
Så less på det här, han KAN ju. Men han verkar bara strunta i det
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Har du testat muttricket? Isak ar ju sa stor att han forstar "nar du kissar i toaletten hela tiden och inte i byxan sa far du *valfri muta*"

Funkade pa min och flera andra smålata barn har pa buke. Min fick en gravmaskin och en lastbil. Vi har haft enstaka incidenter efter det men aldrig regelbundet.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja vi har provat allt känns det som.
Han har varit torr på dagis nu men vet inte om han kommer fortsätta vara det.
Är ju lagom kul att komma dit och hämta nerkissade kläder och alla ombyten är slut. Har ju inte hur mycket kläder som helst
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nej man vill ju inte det.
Tyckte det var så bra att han slutat med det, så han var blöjfri när bebis kommer. Är ju länge sedan nu som han slutade med blöja.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Gäsp!
Isak vaknade pigg och glad idag :)..kvart över fem:crazy:
Gick och lade mig 22 i går kväll och ändå är jag totalt däckad just nu.
Så vansinnigt trött! Isak är inte på dagis idag eftersom han kräktes igår, så sova under dan kan jag glömma :p
Sambo vaknar väl inte före ettiden som vanligt :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag är också supertrött, Maja har hostat och krånglat hela natten. Nu har hon precis somnat och jag äter frukost, hoppas hinna vila en stund också innan hon vaknar. Ikväll är det resturangträff med några andra svenska tjejer som bor här, just nu känns det inte alls som jag orkar men det brukar bli trevligt.

Det känns som både jag och sambon går på någon slags sparlåga just nu, båda är trötta och lite småkrassliga. Vi går och irriterar oss på småsaker hela tiden. Husbygget drar ut på tiden och lite irritation för det också, vi vill flytta nu. Nästa vecka har sambon tagit tors, fredag och sen måndagen ledigt. Det i kombination med helgen och två röda dagar gör att han får en vecka ledigt, känns som det verkligen behövs nu.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag tror inte att lösning på Isaks "kissa på sig problem" är att du blir arg på honom. Samtidigt förstår jag att det känns jäkligt motigt att han börjat kissa på sig igen :/.

Jag tror inte att han bara struntar i det, kissar på sig bara för att jävlas med er. Jag tror kanske att han har en jobbig period, söker uppmärksamhet, är fundersam över lillebror/lillasyster i magen? Har ni pratat med Isak om att ni ska flytta?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nej det gör han är väl inte eg.
Men när man ber honom gå på toa och bara får
skrik och bråk tillbaka, och han ställer sig och kissar på sig direkt efter.
Då blir man ganska less.
Vanligtvis brukar jag inte bli arg på honom för det. Men nu fick det räcka.

Men idag har han gått på toa, så hoppas han fortsätter med det.
Han kan absolut och vet mycket väl att man inte kissar på sig.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hur blir det om du inte BER honom gå på toa utan säger åt honom att gå på toa med jämna mellanrum. Bröjar han skrika, vråla och slänga sig på backen så hade jag bokstavligt talat burit in honom och satt honom på toaletten om det hade gått några timmar sen han kissade sist och om han druckit endel (så man vet ungefär att det kommer verkligen komma kiss), sen massa beröm när han kissar.

För blöja vill han inte ha eller?

Är det bara ibland han kissar ner sig sådär eller gör han det hela tiden?

Känns som det inte är riktigt "vanligt trots"? Det är så mycket som du berättar om. Många barn hamnar i en period när de sätter sig på tvären för allt, men det + att han blir så utåtagerande och sen börjar kissa på sig efter att ha varit torr en längre tid.
Hur är umgänget med hans pappa?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jo jag förstår själv agerandet, dvs hur han beter sig, jag förstår att du tycker det är pissjobbigt också. Men jag tror kanske att det kan ligga mer bakom än att han bara jävlas!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Han avgudar sin pappa och samarbetet mellan oss funkar bra.
Idag visade jag honom hans nya byxor och sade att han får dem när han är torr. Så ännu har han varit det.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Haha pissjobbigt :D

Mycket går bättre nu också, absolut.
Så det blir ju lite fel eg när man skriver om
det som inte går så bra.

Vi var ner och tog årets dagisfoton idag, jättebra fotograf så ser fram
emot att få se bilderna. Blev en sväng till affären också, stod två alkisar i kön och bråkade. Högljutt :crazy:
Stackars kassörska.

Men Isak hade kul, han fick ny tanborste sedan var lyckan gjord :D
Roligt att få gå med egen vagn också.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Han bor varannan vecka. Vi hade varannan helg först men det funkade inte alls. Sedan bor pappan och vi väldigt nära varandra också.

Vad tror ni, törs vi låta honom gå till dagis i morgon?
Han kräktes igår morse, var hängig och sov en stund.
Sedan var han sumptomfri under dagen, åt och var pigg.
Idag har det varit full fart och helt symptomfri.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 082
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 239
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 213
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp