Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har tvättat klädseln till min vagn flera gånger med strålande resultat. Det borde väl gå på alla vagnar, de blir ju jätteskitiga.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

För oss funkar det bättre att bara säga "nu är det dags att kissa" och inte ge utrymme för honom att säga nej. Kanske funkar för er också? Låter man glad och peppig brukar han springa och kissa utan att hinna tänka på att det är tråkigare än att leka.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag tvättade allt i våran vagn i maskin
efter att Isak spytt ner vagnen. Det gick bra.

Idag hade han blöja på dagis.
I morse sa fröken att den skulle tas av.
När jag hämtade hade han ändå haft blöja på dagen.
De hade inte tid att påminna (?), visst det är mycket inskolningar
nu och sådär. De hade även varit ute och lekt med vatten.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag kan inte tvätta yttertyget på min,( dvs även locket) det är bitvis skinn och det är risk att det blir middfärgat. Men innertyget går väl tvätta på all vagnar typ tror jag.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja vore himla opraktiskt annars.
Enda som blir svårt att köra i maskin på våran vagn är suffletten.
Tror inte det tyget går att ta av.

Nu har sambon varit borta borta så gott som varje
dag hela veckan. Igen. Han är hos sina föräldrar i timmar så gott som dagligen. Hans föräldrar är toppen på alla sätt, men han måste väl inte vara där jämt? Åker tidigt på morgonen till jobbet, sedan är han hos dem hela eftermiddagen och kvällen. Vi hinner ju knappt umgås.

Verkar nästan som att han håller sig borta med avsikt.
Seda kommer han hem lagom till hm går och lägger sig igen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men gör han så fortfarande menar du? vet att du har sagt det förut och det var ju ett bra tag sen.. fasen vad drygt och tråkigt :(
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja, lagom kul..:cool:
Även om han kommer hem efter jobbet så
drar han ju ändå dit sedan.
Idag skickade han ett mess efter jobbet att
han var där. Han skulle lämna tillbaka en burk och
snacka med sin mamma. Och det tar hela eftermiddagen och kvällen?!

Frågade om han tänkte komma hem och äta men han skulle äta där.
Nåja nästan hela eftermiddagen, han jobbar till 14
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Idag hade E hällt ut pottans innehåll på toaletten, som hade locket på. Det hade blivit kiss överallt. Tror inte hans fröken var så nöjd...
Han har försökt det hemma någongång men då har jag märkt det i tid.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Tycker det låter som att ni behöver flytta länge ifrån föräldrarna ;)

Men förstår han att han inte kan hålla på så när bebisen kommer?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja jag skulle gärna flytta.
Dock är huset väldigt svårsålt och sedan bor ju
Isak varannan vecka.

Hmm jag vet inte, han säger det men jag är inte så säker.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Bra, då åker vagnklädseln in i maskinen imorn. Hur många grader brukar in köra på? 30?

Mirre: Men, varför känner han att han måste träffa dom varje dag flera timmar? Låtar faktiskt jättekonstigt att han är där all ledig tid.

kl

Imorn fyller Tuva 3 år. :) För 3 år sedan låg jag på BB nu och hade groteskt ont. Skönt att det är över :D
Känns som det är är första födelsedagen hon verkligen förstår någorlunda och uppskattar sina presenter. Det ska bli så kul att få sjunga för henne imorn bitti och ge henne Pippi-båten, några gubbar till den, ett paraply (som hon önskat sig) och en Bamse-pysselbok med klistermärken. Älskade unge!
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag läste din andra tråd om att Isak trotsar så mycket. Det kan inte ha ett samband med det och att din sambo inte är hemma? Han kanske tycker det är jobbigt.
Trots är fruktansvärt energikrävande och det suger ju verkligen musten ur en... Eftersom han inte är Isaks riktiga pappa kanske inte han känner samma ansvar och flyr hellre och tar det lugnt efter jobbet?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Han erkände att han håller sig borta.
Men han visste inte varför (?), sedan kröp
det fram att han tycker det är jobbigt när Isak trotsar.
Men varför inte ta det med mig direkt?
Hur blir det då när bebis är i den åldern och testar och har sig?
Ska han smita då med?

Sade då att ska han ha mig får han Isak också och ska det vara vi så
är vi en familj. Fullt ut.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Tror tyvärr att han var ganska medveten om att locket var på.

Kan du inte be sambon hjälpa dig med Isak när han trotsar, det kanske går bättre när någon annan säger till än mamma. Annars får väl du och Isak följa med till svärföräldrarna varje gång sambon drar dit:) Hoppas det löser sig!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det gör han, men just nu lyssnar han inte på
nån av oss. Men ska prata lite mer med honom ikväll.
Han är hemma idag alla fall ;) sitter visserligen och trynar framför datorn i vardagsrummet men ändå. Han är som sagt hemma alla fall.

Från en sak till en annan, hur gör ni när barnen tjatar om en sak?
Även om man säger nej så fortsätter han bara, vi vill ändå visa att tjat inte lönar sig.
Likaså när man försöker prata med honom, så springer han iväg eller håller för
öronen och låter. Försöker ta bort händerna och få honom att lyssna. Men det går inte.

Går man efter honom eller försöker hålla honom, så skriker han bara
och slingrar sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det beror ju lite på vad det tjatas om. Det som E tjatar ofta tjatar om är nappen och se på film. Är han riktigt trött och ledsen kan jag ge efter men annars så avleder jag. Han kan bli riktigt sur och gå undan och säga att han vill vara själv, jag brukar gå efter, erbjuda en kram och så pratar vi lite. Det brukar hjälpa.
Om han inte lyssnar så kan jag ibland bara sänka rösten, typ viska, eller säga: jag vet något roligt vi kan göra men då måste du lyssna på mig först. Jag tror att jag gör så här men i stundens hetta kanske jag för något helt annat... Det var inga lätta frågor du ställer:)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag säger att det beror helt på vad det gäller och jag är noga med att alltid ge bra anledning eller alt om det går.

Vad tänker du på när du menar tjat ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 027
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
39
· Visningar
1 942
Senast: Palermo
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
2 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp