Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Bra jobbat.

Jag kämpar också med att gå ner i vikt, gick ner 5 kg förra året så nu är det "bara" 20 kvar. Jag har inget direkt sockerberoende, mitt största problem är att jag småäter hela tiden, inte så mycket onyttiga saker men det blir för många kalorier totalt ändå. Sen rör jag på mig för lite.

Det tror jag inte att man gör i många fall. Men någonstans måste man kompromissa. Just nu har vi kompromissat om två (eller ja, han har ju tre) och jag har gett bort typ allt vi hade. Men ändå har jag inte slutat hoppas om att det ska bli ett "misstag" nån gång på vägen, det är ju inte så att jag skulle gråta floder om det skulle hända liksom. Två är ju ändå bra, tycker jag, även om jag skulle vilja ha två till om ett par år :D

Här skulle en ev. trea inte heller vara aktuellt förren om några år, jag vill plugga/jobba först. Så kanske vill jag inte ha fler barn då och tycker det är ganska skönt när Emilia och Maja är större eller så kanske sambon ändrar sig och vill ha en till. Vi får se.

Vi har bestämt nu att flytten blir i slutet av mars, huset är långt ifrån färdigt men det blir för dyrt att stanna här så vi får låna svärmors hus till bygget är klart.

Nu börjar jag få kalla fötter, jag vet att vi kommer få bättre på dom flesta sätt efter flytten men det känns ändå jobbigt. Framförallt är det dagis som känns jobbigt, Emilia trivs så bra på sitt dagis nu och allt fungerar bra. Jag har berättat för henne att vi ska flytta och att hon måste byta dagis då och hon såg väldigt ledsen ut då, men jag vet inte om hon riktigt förstog. På nya stället vi kommer bo måste barnen också gå på olika ställen eftersom dom kommer gå på olika avdelningar. Det tar minst 10-15 min att köra mellan ställena. Iof skulle Emilia behöva byta ställe här också till hösten, men här ligger dom iaf brevid varandra och Maja skulle gå där Emilia går nu.

Jag är lite orolig för hur Emilia kommer må av nytt dagis, hon är väldigt blyg och osäker med nya människor. Nuvarande dagis har hon gått på snart 1 år men ändå är hon blyg när vi lämnar henne.

Här är en till som kämpar med att gå ner i vikt, 10 kg har smugit sig på sakta med säkert under några år.

Men nu ska resterande bort fram till sommaren banne mig, -2 kg sedan jag skärpte till mig efter jul/nyår och jag är så sjukt motiverad :)

Ang byte av förskola:

Ella gick första dagen på nya förskolan idag, helt nybyggd avdelning med tre förskolelärare på nio barn ( avd ska som max ha 15 barn ). Jag var också orolig eftersom hon verkligen älskade sin förra förskola, men det kändes bra och Ella ville gå dit i morgon igen. :)

kl

Värst vilken torka det blivit i tråden :D

lite uppdatering från oss:

Moa blev traumatiserad i förrgår. Jag klippte håret på henne.. hon sa aj i varenda klipp och skulle kolla på vad jag gjorde, men det blev bra till slut och enligt henne själv blev hon "supersnygg":) Det var första gången hon klipptes förutom luggen toppad två gånger. Ingen snabbväxande kalufs direkt... konstigt ändå, när hon föddes hade hon MYCKET och mörkt hår, sen tappade hon allt, var nästan flintis fortfarande på ettårsdagen och när det växte ut var det blont!

Med valpen går allt fint, han och Moa älskar verkligen varandra och Moa bossar runt honom, är nog en blivande hundförare i henne :D Inte en kiss inne sedan en vecka imorgon, jag håller tummarna för att det fortsätter så.

Moa har ju altid varit en papegoja och upprepat det man säger, antagligen är det väl därför hon varit duktig på att prata . men nu är det riktigt jobbigt hon upprepar precis allt. Som en diskussion i morse jag lade på minne för att kunna visa er hur det är:
-mamma det snöadede i går. är det snö ute nu? kan vi åka pulka? Är det för lite snö? Vi får hoppas att det kommer mer snö sen.
-Ja det är för lite snö
M: -Det är för lite snö. Jag vet det.
-men det snöar ju nu så kanske det går att åka sen
M: - Det snöar nu, vi åker sen då
-Kanske , det kanske blir för lite snö ändå
M: - Det kanske blir för lite snö.
M: - Snön trillar ner från himlen. Gör det det?
- jag det är helt rätt, det gör den.
M. - mmm Det gör den. Den trillar ner från himlen. Där uppe.

osv osv..
jag blir gaaaalen.
Hela dagarna är så här...

I förra veckan hade hon femte sjukan, men det blev inte så farligt, mest utslag på bålen.

Annars så pratar hon mycket om att hon vill ha en riktig bebis, och håller på mer än annars att det är noga hur man bär dockorna (som en riktig bebis, hon gör verkligen precis rätt när hon tar upp, bär, lägger ner. och att de ska rapa efter de ätit osv.

Hon pratar ju som en halv tonaring :D Sa himla sott! Isaac hade ocksa morkt har nar han foddes men nu ar han mellanblond.

Jag tittade faktiskt pa dockor igar, Sam var jattefortjust i sin kompis docka nar vi var i Sverige. Naturligtvis har han en egen men den ar mindre och har ganska mycket har, sa jag grunnar pa om jag ska kopa en till, lite mer bebisaktig.

Jag har sytt gardiner till flera rum och ar antligen fardig. Ja, det ar faktiskt bara ett par smasaker kvar pa huset innan det ar i saljskick! Idag ar en kille och lagger uteklinkers pa var trappa, som jag har gjutit sjalv och den ar darfor inte speciellt snygg. Sen ska vi mala en liten vagg och satta upp en langd golvlist och sa ska jag packa ner en herrans massa saker sa det inte ser sa belamrat ut i garderober och skafferi. Jag langtar verkligen tills vi kan flytta, hoppas nan vill kopa vart hus!

Emilia är också väldigt intresserad av bebisar just nu, pratar mycket om att bebisar ligger i mammans mage osv.
Iof är hon väldigt intresserad av kroppen överhuvudtaget, tittar mycket på sig själv och kommenterar när jag eller hennes pappa är på toaletten. Hon pratar om att hon har rött blod och en val har svart blod (det såg vi på tv), frågar om vilken färg hunden/katten/kaninen osv har. Så här pratde hon med sin docka häromdagen
- Majsi (dockans namn), är du flicka? Måste titta
Pappa har stor snabel, Emilja liten, Maja liten. Majsi har stor snabel, Majsi är pojke.

(var hon fått snabel från vet jag inte)

____

En helt annan sak som inte har något med barn att göra men jag frågar er ändå. Min telefon är från stenåldern och det börjar bli dags för en ny. Vad har ni för telefon?

En helt annan sak som inte har något med barn att göra men jag frågar er ändå. Min telefon är från stenåldern och det börjar bli dags för en ny. Vad har ni för telefon?

Iphone!! Bästa köpet jag gjort i hela mitt liv :love:

Ang det här med dockor har jag velat köpa en till Ludwig sen innan han blev storebror, men de flesta ser så löjliga ut :crazy: Har inte hittat nån som känns rolig att köpa.

Sådär gör Isak också, han är som ett eko.
Håller med om att det är irriterande ibland :D

turbo: har en iphone 4 :)
Tycker den är bra, fast det sägs att apple är svåra om det blir nåt fel

Isak har också en docka men leker inte så jätteofta med den

Ja det är aldrig tyst, jag fattar verkligen inte hur hon orkar.. sen en ny fråga ha kommit, den för väläääädligt gärna försvinna igen..

'"vad ska vi göra mer?
:grin:

Kul att det går framåt, har ni hittat nåt hus här som ser intressant ut?

Jag tänkte på en sak, vi pratade ju om att ha buketräff på lådbilslandet någon gång, när var det?

haha så gulligt med snabel!! Kanskr skulle köra in det också här, moa kör med snopp.. Hon satt i sin pappas knä när han hade kallingar på sig och undrade vad han hade i byxorna, han förklarade då att det var en snopp och att pojkar och pappor har såna. nästa morgonen när vi klev upp undrade hon om han hade snoppen med sig :D

jag tänker inte skaffa nån smartphone, kan inte alls med sambons HTC eller liknande, kommer åt fel grejer, stör mig jättemycket på såna så jag har min SE C901. Jättebra kamera och har aldrig krånglat under dessa 2 åren.

Jag har en Samsung Galaxy s2, alskar den! Jag vagrar Apple bara for att jag inte vill vara som alla andra :D

Comfort, vanta tills jag har flyttat hem, please, sa hanger vi ocksa med!

Bra att det var någon som inte har Iphone :) En sån blir det inte iaf, mest för att den är för dyr i förhållande till hur mycket jag kommer använda den.

Comfort, min sambo säger som du. Han är nöjd med sin stenålderstelefon som är ihoptejpad och måste sitta i laddaren i stort sett hela tiden. Jag har aldrig haft någon smartphone men är sugen på att testa nu. Kommer ha 3 som abonnemang och då är Ericson xperia arc den billigaste (0 kr till billigaste abonemanget), någon som känner till den telefonen?

Den enda buketräff jag minns diskuterats var den senare i vår hemma hos eh ja, minnet sviker...

Hon med Idun och, hjälp jag är kass!

Turbo: Jag har haft Xperia ( mini ) och var jättenöjd även med den :)

via heter hon, och det hade ocksa varit trevligt! Jag tror vi diskuterade ladbilslandet i vinterforaldratraden for jattelangesen, typ nar vara sma var nyfodda. Och sa att vi skulle traffas pa ladbilslandet nar barnen blev typ tre.

turbo min kompis har xperia och ar inte sa fortjust i den. Kolla telefontradarna pa senior och au, dar ar inte en enda (typ) som ar missnojd med varken iphone eller samsung galaxy s2. dessutom ar det precis som Cala sager en sjukt bra kamera (8mp pa min) och bada tva filmar i HD = du behover ingen videokamera forutom din telefon.

Kl
Ang dockor.
My och Maja har varsin docka av märket corolle. De är verkligen fina och barnen fullkomligt älskar dom! De är rätt dyra, våra har varit gåvor från farmor, men de är verkligen super. Finns iolika storlek, med o utan hår osv. Våraär ca 35 cm tror jag.

Jag har alltid haft billigaste telefonerna och varit nöjd med dom. Jag vill bara kunna skicka sms och ringa. Men så fick jag sambons gamla iphone i julas (inte i julklapp alltså hehe) och jag är sååå nöjd.

Comfort: Jisses vad bra hon pratar, så kul! Men jag förstår att det också kan bli lite jobbigt hehe.

Här härjar maginfluensan. Tuva och Lowe har det. En marig en som kommit till och från på Tuva. Jag hoppas jag slipper, men brukar få den varje år och känner mig lite olustig i kroppen.
Var och handlade idag med Tuva i affären där jag vanligtvis jobbar. En kund såg mig med Tuva och kunde aldrig tro jag hade barn. När ska jag börja se vuxen ut? :cool:

Hoppas du slipper den, maginfluensa är gräsligt ju.

Usch Isaks pappa hade kunnat fått en husbrand idag.
Han kände att diskmaskinen luktade bränt så han drog ur sladden,
Sedan upptäckte att han det var möss som bitit på sladden. Tur att han upptäckte det i tid.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar