Sv: Stora Snacktråden tre
kl
Värst vilken torka det blivit i tråden
lite uppdatering från oss:
Moa blev traumatiserad i förrgår. Jag klippte håret på henne.. hon sa aj i varenda klipp och skulle kolla på vad jag gjorde, men det blev bra till slut och enligt henne själv blev hon "supersnygg"
Det var första gången hon klipptes förutom luggen toppad två gånger. Ingen snabbväxande kalufs direkt... konstigt ändå, när hon föddes hade hon MYCKET och mörkt hår, sen tappade hon allt, var nästan flintis fortfarande på ettårsdagen och när det växte ut var det blont!
Med valpen går allt fint, han och Moa älskar verkligen varandra och Moa bossar runt honom, är nog en blivande hundförare i henne
Inte en kiss inne sedan en vecka imorgon, jag håller tummarna för att det fortsätter så.
Moa har ju altid varit en papegoja och upprepat det man säger, antagligen är det väl därför hon varit duktig på att prata . men nu är det riktigt jobbigt hon upprepar precis allt. Som en diskussion i morse jag lade på minne för att kunna visa er hur det är:
-mamma det snöadede i går. är det snö ute nu? kan vi åka pulka? Är det för lite snö? Vi får hoppas att det kommer mer snö sen.
-Ja det är för lite snö
M: -Det är för lite snö. Jag vet det.
-men det snöar ju nu så kanske det går att åka sen
M: - Det snöar nu, vi åker sen då
-Kanske , det kanske blir för lite snö ändå
M: - Det kanske blir för lite snö.
M: - Snön trillar ner från himlen. Gör det det?
- jag det är helt rätt, det gör den.
M. - mmm Det gör den. Den trillar ner från himlen. Där uppe.
osv osv..
jag blir gaaaalen.
Hela dagarna är så här...
I förra veckan hade hon femte sjukan, men det blev inte så farligt, mest utslag på bålen.
Annars så pratar hon mycket om att hon vill ha en riktig bebis, och håller på mer än annars att det är noga hur man bär dockorna (som en riktig bebis, hon gör verkligen precis rätt när hon tar upp, bär, lägger ner. och att de ska rapa efter de ätit osv.