Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Jag tyckte att det var enklare att göra saker med bara ett barn (eller ja, med My) när Maja fortfarande sov på dagen. Då kunde vi vara i stallet tillsammans och rida i lugn och ro och inte behöva tjafsa om vem som ska rida först ;)

Sen Maja slutade sova på dagen för nästan ett halvår sedan har det varit lite mindre av den varan, men vi försöker att göra små utflykter med bara ett barn då och då. Oftast blir det vardagliga saker som att handla, cykla på en tur eller åka till bibblan. Jag tycker att stora utflykter är roligare att göra tillsammans hela familjen, och det tror jag att barnen tycker oxå.

När jag och My varit, eller ska, iväg på något ensamma, då brukar hon ofta undra varför inte Maja får följa med. Hon förstår inte alls varför det skulle vara bättre/roligare utan henne! Det tycker jag talar för sig självt ;)

Förövrigt fyller min lilla Maja två år på söndag! Det är inte klokt vad tiden har gått!! My har valt ett paraply till henne i present och vi ska försöka fixa ett bollhav till den lilla bollälslskaren :)

Så är det här också, Emilia undrar var Maja är och frågar om vi inte skapa åka till Maja snart om vi gör ngt med bara henne.

Hoppas din Maja hade en rolig födelsedag, svårt att förstå att dom redan blir två år.

Kl
Idag öppnade förskolorna/skolorna igen efter sommarlovet. Jag trodde att Emilia skulle vara blyg efter att ha varit hemma i 9v men hon sprang in direkt. Maja har varit hemma i 4v och även där gick allt bra. Det känns bra att Emilia får leka med andra barn igen, hon har bara lekt med Maja hela sommaren.

Här blir det inte heller så ofta man gör något med bara ett av barnen. Större saker gör vi absolut hela familjen.
Åker och handlar o lite sånt, kan vi göra ensamma med ett barn.

Men oftast är bägge med, främst pga tidsbrist faktiskt.
Det finns inte mycket tid över efter jobb, dagis, hus och hem osv. Jag jobbar även helg också så då blir det ännu färre dagar att dela upp oss och ta ett barn och hitta på något med.

Emilia sa häromdagen att när hon blir stor ska hon bli byggarbetare men nu är hon barnarbetare. När vi är i lekparken leker hon att hon billar betong och bygger hus.

Undrar om hon varit för mycket vid husbygget? :)

kl

Jag maste beratta for er for jag vill inte beratta for nagon av mina IRLvanner an - vi har fatt ett bud pa huset som vi kommer att acceptera :bump:

Nu vantar vi pa att koparen ska kolla med sin bank sa att lanet gar igenom men han verkade valdigt positiv och hade kollat redan innan med sin bank.

Hall alla buketummar for oss nu!

Pa vag till skolan i morse pratade vi om att morfar ska komma nasta vecka och da sa Sam: Jag har saknat morfar. Jag saknar alla i Sverigen. Och Buspabriken saknar jag varje varje dag hela dagarna.

Iiih! Håller tummarna för er del!

Här håller vi på med budgivning, det är inte heller officiellt för alla våra irl vänner, och det är skitjobbigt. På tisdag vet vi mer... Det är en evighet tills dess känns det som... Tur jag ska provrida häst imorgon, kanske kan få tankarna på lite annat håll ett tag.

Tack vad gulliga ni är :love:

Emor lycka till med budgivningen, så himla spännande! Och jobbigt när man inte kan berätta för folk! Jag vill ju inte att mina ska hoppas och sen bli besvikna, mycket roligare att berätta när papprena är påskrivna!

Vad spannande!! Det tog ju inte sa lang tid trots allt. Vad ska din partner jobba med i Sverige? Jag ar lite avis :o hade garna flyttat till Sverige ocksa men fick efter mycket diskussion inse att det nog ar bast att vi bor kvar har. Inte for att vi har det daligt pa nagot satt, tvartom, men det hade ju varit ENORMT skont att bo nara familjen. Far vanta pa att min mamma gar i pension om 2.5 ar...

Min sambo har ju redan bott i sverige i flera år och han bodde iväg från irland från han var 16 till 36 så han är inte alls främmande till att bo i sverige igen. Vi flyttade nog främst tillbaka hit för att han fick en släng av "jag borde nog vara pappa till min dotter", hon var tolv när vii flyttade hit. Nu är hon snart 21 och har sitt eget liv och vi har tre små att tänka på.

Sambon är styckare i grunden och har fortfarande kontakter inom det så det är väl första prio. Annars är han hemskt duktig på att köra alla slags maskiner så nått ska vi nog hitta åt honom.

Eller hur, man vill ju eg bara skrika ut det, men samtidigt som en överraskning hade varit så himla kul.
"vår" hus ligger åt svärföräldrarnas håll i stan, inte ett som vi tänkt kika åt eg, men då vi lite snabbt nämnde en ev flytt åt det hållet senare så jublade dom, så dom skulle bli överlyckliga. Dessutom är det möjligt att ha häst där osv. Måtte det bli tisdag snart...

Det kan ta upp till en månad innan vi får svar. Eller innan köparen får svar från sin bank. Jag uppdaterar er så fort jag har nåt nytt att säga, men släpp inte tummarna än. 38% av alla låneförfrågningar får avslag...

Härligt! Håller tummar och tår för att det funkar med banken. Jobbigt att det ska ta så lång tid att få besked...

Turbofling, kul att Emilia vill bli byggarbetare :) Jag blev ganska sugen på det själv när vi byggde om, typ grovsnickare eller så. Fast vid 37 års ålder kändes det lite sent att byta... Men hade varit ngt annat än att sitta framför datorn hela dagarna!

och jag känner tvärtom, aldrig i livet att jag vill bli byggarbetare :) Fast jag vill iof inte sitta vid en dator hela dagarna heller

Ja asbolut och han verkar valdigt positiv sa jag tror det kommer ga vagen men vill inte hoppas for mycket an (men lite glad ar jag minsann)

Jag vill jattegarna bli snickare, fast finsnickare. Alskar att halla pa med tra.

Håller mina tummar och tår.

Måste berätta om vad Ella sa i kväll:

- Mamma, vet du vad jag tycker?

- Nej, vad tycker du?

- Att vi ska åka och köpa en bebis som vi kan stoppa in i din mage!

- Eh va?

- Ja jag vill att vi köper en bebis, kan vi göra det i morgon?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 305
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 935
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar