Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Nej han har ingen teve pa sitt rum. Lillebror sover fortfarande i min sang men Sam har ett eget rum.

Han klarar inte av att ligga stilla och titta i en bok. I forrgar fick han lyssna pa Alfons Aberg pa min telefon och slocknade som en liten bebis (klockan 23) och jag provade detta igar ocksa men varenda gang jag tittade in holl han pa med telefonen och tryckte pa knappar mm. Jag sa att han fick ligga stilla och lyssna annars tog jag telefonen och efter tva varningar tog jag telefonen.

Det enda som lugnar honom ar en nappflaska med varmt vatten i. Det har han fatt ganska lange, men det kommer ju aldrig att fa honom torr pa natterna om han forst dricker en flaska (300 ml) valling kl 19 och sen en flaska vatten kl 21. Nu tar jag upp honom och kissar kl 23 nar jag gar och lagger mej men det hander oftare och oftare att det lacker kiss i sangen for att blojan inte klarar av det.

Vad händer om du lägger Isaac först och sitter kvar med Sam tills han somnat? Kanske läser saga och sedan sitter kvar på sängen/bredvid tills han somnat?
Så gör vi med Isak och har gjort väldigt länge.
Nu kan han somna själv om det behövs, men vill gärna att man sitter kvar.

Hur gick det pa visningen?

Det är sa dyrt pga bristen pa mark, Här vi bor nu är nästan dyrast, ju längre syd/sydöster man kommer sa sjunker priserna eftersom det blir mer mark och färre berg. Sen är lite traditionen sa att om man byggt ett hus är det sällan det lämnar familjen, det gar i arv eller byggs ut sa det är inte sa att alla är väldigt rika här. Tex sa säger sambon att nästan alla hus runt svärfars hus är minst en vaning högre nu än när han var barn.

Varat bygge kommer ta längre tid än planerat, det visar sig att nuvarande huset inte är riktigt sa stabilt som svärfar sa. Sa det blir mer jobb med att stabilistera det än vad som var planen. Vi hade tänkt att kunna ha undervaningen inflyttningklar till sambon börjar jobba 1 augusti men det kommer vi inte hinna. Vi bor ju hos svärmor nu och det fungerar ok men det blir ett väldigt farande mellan husen och rutinerna för barnen blir inte bra. Svärmor klagar inte men det märks att hon gärna vill ha tillbaka sitt hus snart (hon bor hos sin särbo nu). Sa vi har planerat om lite och kommer satsa pa att renovera klart svärfars vaning först sa kan vi bo där till vi kan flytta in hos oss. Jag tror det blir bra, da kan vi jobba lite när barnen somnat eller bara när det finns en liten stund över. Det kommer bli lite trangt men det är sommar sa jag hoppas vi kan vara ute mkt ocksa.

Han har liksom aldrig blivit lugn av att vi är där, snarare tvärtom. Han somnar aldrig av fri vilja, utan för att han inte orkar hålla upp ögonlocken längre. Men jag ska försöka lägga Isaac först.

turbo det gick jättebra på visningen, de är intresserade, älskar huset och marken och har pengarna. De skulle hem och fundera och prata och återkommer när paddy kommer hem från sverige (13e). Men jag är tveksam till om de väntar så länge, hade det varit jag hade jag ringt så fort jag bestämt mej. :)

Trist att det tar längre tid med huset, är det ett gammalt hus som ni rustar upp eller? Trivs du bättre där ni bor nu?

kl

På onsdag åker vi hem till Sverige i en hel månad. Jag längtar så, och har redan börjat packa. OMG säger jag, hur ska vi få med oss allt? Vi ska hinna med massor, vara i vår stuga, fira midsommar, hälsa på morfar i Skövde och gå på bröllop! Min sambo följer med första veckan och sen kommer han igen sista veckan, superlyxigt att slippa flyga själv med dem! (och släpa väskor och vagn)

Skippa vällingen och ge honom en smörgås istället? Så kan han få sin nappflaska sen om det är det enda som funkar. Audible har annars en bra app för ljudböcker, bara engelska böcker förståss, men gissar att det inte är nåt problem för er? Han behöver inte ens peta på telefonen då, och frestas inte greja med annat, man kan lägga den en bit från sängen.

Vad kul att de är intresserade! Har ni hittat nåt hus i Sverige än då eller kommer det bli lite hektiskt om de vill ha ert?

Om jag lägger telefonen någon,annanstans kommer han gå upp, så i så fall måste jag sätta upp en hylla i taket. Men,ja, jag har funderat på det. Att skippa vällingen är något jag funderat länge på, kanske är det dags snart.

Visst skulle jag kunna ta fajten med läggningen men vi har ofta så många andra saker att fajta om så jag har medvetet valt bort detta. jag funderar på om han kanske har ett mindre sovbehov nu? Igår somnade han strax innan elva och vaknade tio över sju.

Han är inte som Moa då och går på om det är mörkt eler inte? :D

"Men jag ska inte sova nu, det är ljust nu ju!" Liiite jobbigt med tanke på att ska hon vänta på att det blir mörkt får hon vänta länge...

Det var jättesött! jag kollar inte hus just nu, väntar tills det är aktuellt på riktigt. Det finns inte en chans att vi kan köpa ett hus innan vi har sålt detta...

Nej inte så verbalt i alla fall. Eller nej jag tror aldrig han reflekterat över det. Å andra sidan har jag aldrig sagt "nu är det läggdags för det är mörkt" heller. Han är inte trött nog att däcka helt enkelt.

Nej det har vi inte heller kört på (fast vintertid hade det varit rätt skönt kanske .. ;) ) utan det är nåt som hon har kommit på själv, eller om någon annan har sagt det kanske iofs.

Kan tänka mig att det är jobbigt, lite egentid om kvällarna vill man ju ha

Om jag lägger telefonen någon,annanstans kommer han gå upp, så i så fall måste jag sätta upp en hylla i taket. Men,ja, jag har funderat på det. Att skippa vällingen är något jag funderat länge på, kanske är det dags snart.

Visst skulle jag kunna ta fajten med läggningen men vi har ofta så många andra saker att fajta om så jag har medvetet valt bort detta. jag funderar på om han kanske har ett mindre sovbehov nu? Igår somnade han strax innan elva och vaknade tio över sju.

Fast du sa ju att om du inte tvingar honom, mer eller mindre, så är han vaken till ett varje natt och helt förstörd på dagarna sen? Om han verkar kunna sova såpass många timmar att han mår bra på dagen, så skulle jag inte ta nån fight. Visst är det praktiskt för oss vuxna om barnen somnar tidigt så att man får några timmar för sig själv, men det är ju för föräldrarnas skull, inte för barnen.

Det vet man ju själv hur fullkomligt omöjligt det är att sova om man inte är trött, så det är inget jag skulle försöka tvinga nån annan till för att jag vill vara ifred.

Cala vi ska vara där i två dagar, vi träffar jättegärna er om ni inte kan komma ner till freya!

kl

Alltså jag måste bara berätta om gårdagens diskussion här hemma!!

Moa har börjat fråga mer avancerade grejer om bebisen och om hur min kropp förändras, och det är så kul grejer som kommer!

Hon tittade på mig noga när jag bytte om:

-Mamma, har du bebisar i tuttarna också?
-Nej bebisen är ju i magen
-Men varför är tuttarna så stora då?
-Det är för att det kommer mjölk i dem sen
-Jaha.. och juice eller?

:D

Sen frågade hon om bebisen äter i magen, och fick ganska stora ögon när jag berättade att bebisen har en slang på magen som den äter min mat genom och när man tar bort slangen när den har kommit ut får man en navel istället. Sen frågade hon vidare vaför jag hade en navel då, och pappa, och alla andra och ja.. det blev en lång diskussion :)

Och det värsta: Hon gick fram till mig och frågade varför jag hade "hål i benen" (celluliter....)

vi har också börjat komma in på mer avancerade diskussioner, ibland vet jag inte alls vad jag ska svara.

Emilia undrade varför jag hade så många ränder (bristningar) på magen, hur ska man förklara det ?:)
En annan dag frågade hon sin farmor var hennes pappa var och farmor sa att han var död och låg i jorden på kyrkogården, Emilia undrade då om han hade jacka på sig så han inte frös.

Hehe, vilka roliga diskussioner era barn har.
Isak frågar mycket nu om hur vi fick Rasmus, var han var någonstans innan vi fick honom osv.

Jag är vansinnigt less på dagis.
Av någon dum anledning har Isaks mentor (eller vad fasen det nu heter ) fått för sig att det är något fel på Isak, för att han inte grinar mycket nog när han slår sig, de anser att han har något fel på balansen för att han snubblar ibland och så har han visst svårt med koncentrationen också.

Det är inget som helst fel på honom, BVC har kollat balansen och koncentrationen. Blir så less! Helst skulle jag ta med honom och flytta härifrån.
Men det går hans pappa inte med på. Suck!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar