Sv: Stora Snacktråden tre
Vi har nog lyckats bryta Majas drickande pa natten, det känns väldigt skönt för även om läkaren sa att inget visade pa diabetes sa har jag ända varit lite orolig. Den där bra natten var bara en tillfällighet men hon sover lite bättre nu, vaknar inte lika ofta men är istället vaken längre innan hon somnar om igen. hon brukar fraga efter vatten när hon vaknar och vi provar da att ge henne i mugg eller vänta ut det. Fungerar det inte sa far hon ngn dl i flaska och det verkar räcka.
Sen undrar jag vem som har gjort mina barn till riktiga busungar. Jag tror att dom tva haller pa att bilda en pakt mot sina föräldrar. Fran en dag till en annan har dom börjat hitta pa sa mkt bus tillsammans, dom tar varandra i handen, tittar med busblick, skrattar och springer iväg och hittar pa bus. Dom har ocksa blivit sa gulliga mot varandra, gar gärna hand i hand, Emilia berättar massor för Maja och Maja härmar efter, Emilia hjälper Maja med saker (även om hjälpen inte alltid uppskattas), E haller koll sa Maja inte gar ut pa vägen när det kommer bilar och skyddar Maja om det kommer ngt som Emilia tycker kan vara farligt. Braken har minskat väldigt mycket, nu är det mest när Emilia är trött som hon är dum mot Maja. Da kan jag ha översende med busen och njuta av att dom leker sa bra tillsammans.
Maja är helt inskolad nu, igar var hon 30 min fran sin fulla tid sa from imorgon kommer hon ga full tid (8-11.30 mandag och onsdag). Det gick snabbare än vi trodde.
Emilia sa ocksa häromdagen att hon vill ha en lillebror, hon är väldigt intresserad av bebisar just nu. Hon gar gärna med en kupad hand och säger att hennes lilla bebis ligger där och den kom ut fran hennes mage. Det gäller att man har koll pa den osynliga bebisen för hon blir väldigt ledsen om man gör ngt oföriktigt, tex rakar sätta sig där hon säger att hon lagt bebisen.