Sv: Akademisk ridkonst
Nej. Om man pratar om en film, vilken som helst, och diskussionen handlar om ifall ryttaren är på rätt väg eller inte, om utveckling skett, så kan man kommentera det i och med att tittarna inte vet vart ekipaget varit innan, vilka mål de har och hur de lägger upp träningen. Sånt som inte framgår av en film kan man ha kommentarer kring. Innehållet på själva filmen kan man såklart inte säga någonting om. (det är alltså, som sagt tidigare, pratet om sånt som INTE visas på filmen jag menar)
Jag blir förundrad över att du inte ser det logiska. En film visas. Flera av de som diskuterar denne pratar sedan om sådant man inte kan se på en film. Då kan någon påpeka att sådant är dumt att diskutera eftersom vi inte vet något om det. Vad är svårt att förstå??
Jag blir lika förundrad jag över att du inte fattar. Du har själv inte sett filmerna det diskuteras om - och runtikring. Hur kan du då ö.h.t uttala dig? Det blir ju som att du är Gud och kommer med pekpinnar om att det vet vi minsann inget om osv osv - men du har inte SETT det du pekpinnar runt! Du är alltid den som lägger dig i ang. filmdiskussioner, samtidigt som du säger att du själv inte ser filmerna. Hur man man då komma med pekpinnar om det som diskuteras ö.h.t?Vad vet DU om vart ryttarna kommer ifrån, mer än alla andra? och dessutom har du inte sett filmen. Det går förresten UTMÄRKT att diskutera utifrån en film om det förefaller som ryttaren är på rätt väg, utifrån det filmen visar. vad är svårt att förstå?
Senast ändrad: