Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant om vi ska märka ord.
ska genast börja med att namnge shetlands, welsh, Dartmoore... som hästar.
Nog fasen vet folk att ponny är en häst, men just en mindre sådan.
...Det handlar mkt om att få dem att vila på steget o komma upp från marken- sätta takten.
Eller så kallar man allt under 148 för ponny
Nu använder du själv samma ord som jag gjorde i ett annat inlägg. Vilande steg, skrev jag. Varför då fråga mig om vad jag menar med vilande steg, när det uppenbarligen inte är något okänt att omnämna hästars rörelser/steg på?
Du behöver givetvis inte skriva ett CV, men jag blir ju nyfiken eftersom du verkar mena att detta är en bra tränare för att du har tränat för henne länge?
När jämförde jag det med vanlig dressyr? Eller hävde ur mig 'allmänna gallor om AR'? Ja, tråden handlade just om förebilder, det var väl ingen som sa att alla måste säga ooh och aah för alla namn som dyker upp? T.o.m. herr Karl verkar bli kritiserad, då tycker jag att en tränare som inte verkar vara i närheten av honom kan få kritik med, om än mkt sur sådan. Dom andra som har kritiserat, är dom också 'super-anti-AR-med-ingen-botten-i-det-dom-säger'?
Jag hade dock fortfarande velat ha svar på frågan ang. 'halvhalten'.
Jag skulle nog inte börja fiska uppåt på en ung oubildad häst utan anledning, förutom vid ryggningsinlärning då.. I stället för att ha medhjälpare som daskar på framben etc. (som många gör..)
Det finns ju redan en tråd här som spårat ur med "meritlistor" inom häst. Det är fullständigt meningslöst att sitta här och skriva ett CV, eftersom det ändå inte kommer påverka hur diskussionerna förs.
Jag undrar varför du sitter i ett forum för alternativ dressyr (med klara instruktioner om att det INTE handlar om att jämföra med tävlingsdressyr), i en tråd som handlar om förebilder inom AR, när ditt enda syfte är att häva ur dig personangrepp på enskilda individer, allmänna gallor om AR som ridstil och halmgubbar som enda diskussionsunderlag.
Tänk att det ska vara så jävla jobbigt för en del att låta bli att hacka på sånt de inte förstår.
/Migo