Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du skriver ju att tyngdpunktsförändringen måste ske i samband med vart/hur hästen sätter ner benen, annars ger det ingen effekt.
Då frågar jag dig rakt på, på vilket sätt påverkar du tyngdpunkten på hästen genom att placera benen vart och hur?
Vilken metod är det du jämför med när du skriver att Thuas är mer rätt?
För det är just så jag jobbar med mina hästar och jag rider ju akademiskt.
Jag har just ridit en lektion för min "gamle" ridskolelärare, som inte är Strömsholmsutbildad utan har fått sin utbildning genom Kyra på den tiden hon var på Flyinge. Vi talar precis samma språk, han och jag, och jag rider inte skolorna annorlunda när jag rider för honom än vad jag gör när jag rider för Bent. Och båda säger att jag gör det bra - märkligt, eller hur?
Du lade in dig på film för drygt ett eller knappt 2 år sedan och iaf då red du i ett rejält undertempo, i ett sådant undertempo kan inga skolor bli bra, inte ens i närheten, och inte heller kan det bli sådana tempoväxlingar Axel menade.
Nu har du skrivit rätt mycket om din egen ridning och vad jag förstått menat på att inget skiljer?, det blir lite svårt när en del menar det är samma och andra menar det finns speciella AR-skolor....?
Du lade in dig på film för drygt ett eller knappt 2 år sedan och iaf då red du i ett rejält undertempo, i ett sådant undertempo kan inga skolor bli bra, inte ens i närheten, och inte heller kan det bli sådana tempoväxlingar Axel menade.
Ta bort oliktänkarna- de farliga kunniga...Bränn dem på bål.
Är det det ni vill göra med oss?
Hur kommer det sig att det bara är avvikande stilar som anser att skolor är lätt?
Missade du inlägget där jag berättade att jag ridit för min gamle ridskolelärare igår? Han som inte är Strömsholmsutbildad utan har fått sin utbildning av Kyra under hennes Flyingetid?
Jag rider skolor på exakt samma vis när jag rider för honom som när jag rider för Bent - och även för Borba. Och alla tre tycker att skolorna är bra - hur kan det komma sig?
Jag ifrågasätter inte din rätt att vara här jag undrar (ärligt) varför du är det, när du inte gillar den ridstil som forumet handlar om?
Undertempo är att ta i. Mellantrav á la halvblod på dressyrtävling går inte att jämföra med vad en 17-årig kallblodig, travstammad häst presterar.
Hon går i balans, i takt och gör utmärkta skolor. T o m Borba menar att jag rider i ett bra tempo.
.
Bra i förhållande till vad, är inte det frågan egentligen ? Alltså ras och förutsättningar och så måste ju spela in och det är klart att man inte kan ha samma krav på ett kallblod som ett dressyravlat halvblod i hur det skall se ut. Min häst fjording/fullblod har tyvärr inte fått fullblodets spänst utan fjordingens oschwungia trav klart inte de skolorna blir lika vackra och luftiga. Nu har jag absolut inte tävlat i klasser där skolor ingår men jag tror inte mina skolor på den hästen skulle gå att jämföra med en tävlingsmässigt bra skola. Vad tror du om dina skolor?
Vilken specifik ridstil handlar forumet om
Forumet heter Klassisk Ridkonst, vilket omfattar bl a akademisk ridkonst, barockridning och klassisk ridkonst.
Så synd att din fjordkorsning brås på fel förälder Jag har också en sådan, med kallblodstravare som mamma, och han har fått mest från kallblodstravaren vad gäller gången - där är schwung i den.
Jag är övertygad om att de skolor jag gör på mitt sto är korrekta även i TR-sammanhang. Det är det som både min gamle ridskolelärare, Bent och Borba "dömer" efter, nämnligen.