F
flashlight
Sv: stopp på skenande häst?
Jag har aldrig pratat om hjordar eller lösa hästar utan hästar med ryttare på.
Inget annat. Du läser inget vidare tror jag.
Okunnigheten när det gäller "skenande" och "stickande " hästar är så stor här på buke ändå så gör det inte värre. Eller är du lika okunnig. Coola ner och läs igen så kanske du fattar mer vad jag skriver. Gör du inte det kan jag inte hjälpa dej.
Skitsnack av både dig och flashlight. En skenande hjord kan innebära att individerna skiljs från ledarstoet men det betyder inte att de har mindre chans att klara sig än om de stannar kvar i flocken. Så ni tror på fullt allvar att om ett ledarsto skadas och inte kan fly från faran, så stannar resten av flocken kvar och utsätter sig för risken att stryka med även de? :smirk: För övrigt så känner jag till olyckor där hästar skenat efter att de blivit påkörda, bara en idiot skulle påstå att de hästarna skenat pga olydnad. Med tanke på hur poppis det blivit med allt som är naturligt, hört talas om jägarfolk som drivit hela hjordar i sken över klippstup, eller där hjordar skenat pga åska? Skulle de alla varit "olydiga" mot sina ledardjur eller människorna som drivit dem i döden?
Jag har aldrig pratat om hjordar eller lösa hästar utan hästar med ryttare på.
Inget annat. Du läser inget vidare tror jag.
Okunnigheten när det gäller "skenande" och "stickande " hästar är så stor här på buke ändå så gör det inte värre. Eller är du lika okunnig. Coola ner och läs igen så kanske du fattar mer vad jag skriver. Gör du inte det kan jag inte hjälpa dej.