Stoor sällskapshund?

Sv: Stoor sällskapshund?

Inga av de största raserna är sunda. Hunden är helt enkelt inte avsedd att avlas till den storleken.
PL

KL
Ts kanske kan uppdatera med vad det blev för hund tillslut. Man blir ju nyfiken.:p

Det blev aldrig att vi skaffade en till hund tack och lov, den killen var väldigt våldsam och slog mig m.m.
Med nästa kille som det varade i 2 år med så var det bara Xerox jag hade, min schäfer/labrador jag haft i snart 7 år.

Med nuvarande, snart 3 år tillsammans och förhoppningsvis resten av livet :love:, har det blivit en dalmatin! Har alltid gillat rasen och sambon var också förtjust i dom och uppvuxna med såna :)

har inte läst igenom hela ! Men kan tipsa om en underbar ras ! BROHOLMER !!!!!
Tesora

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 957
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 475
Senast: Ragdoll
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 424
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 833
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈