Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är med i en grupp på FB "Fåglar inpå knuten- Birdlife Sverige". Oftast är det trevligt att få upp fina bilder på fåglar och lära sig känna igen fler arter. Men vid den här tiden på året funderar jag varje år på att gå ur gruppen! Folk är så korkade men tror att de är snälla! Det är flera inlägg i veckan nu med folk som hittat en "stackars liten övergiven fågelunge" och "räddat" den! Det läggs varje år upp flera uppmaningar om att låta fågelungar vara, deras föräldrar har koll på dem. Ändå håller folk på och kidnappar fågelungar på löpande band känns det som! Sen sitter det andra nötter i rekommenderar att den som skrivit inlägget ska ge dem lite vatten! Nä, man ska inte kidnappa fågelungar! Ja, fågelungarnas föräldrar vet vad de gör! Nä, man ska INTE ge dem vatten för det är alldeles för stor risk att det hamnar i luftstrupen och en del fågelungar dricker inte än själv och riskerar bara att drunkna i vattenskålen som de rekommenderar ställs fram.

Och så såna här kommentarer: "Du får mata den
🤩
" får mig att vilja skrika! :rage::rage::rage:

Har folk ingen koll alls?! Folk skriver och tycker synd om de stackars små skrikande mås- och trutungarna som springer runt. Folk vill sätta tillbaka dem i boet! Kan folk inte bara googla först innan de sätter igång med sin kidnappning!!

Jag tror detta har blivit mycket värre för att det är så mycket instagram inlägg (säkert tiktok med) med folk som har "räddat" diverse vilda djur och visar hur perfekta dom är som husdjur. Många vill nog just ha ett tamt vilt djur för att dom sett det på nätet. Bedrövligt är det iaf
 
Jag har knappt sovit och har huvudvärk. Nu är jag tvungen att trotsa värken och sömnbristen för att åka till veterinär med ena katten om en stund.
Dessutom är min frukostshake slut både hemma och i affärerna. Får käka propud istället - gott, men inte min frukostshake :down:
 
Ett äldre par med en västgötaspets i flexikoppel. Jag kommer med mina hundar som är snälla men unghunden kan stöka rejält vid hundmöten. Går ordentligt åt sidan varje gång med mina för fri passage.
Och då stannar dom och låter sin hund stå och glo längst ut på kopplet och då börjar unghunden stöka så klart. Varje gång. Varför kan dom inte gå förbi bara? Kan dom inte ta in sin hund till sidan och bara passera?
Sagt till hundens husse och matte att jag vill inte att mina hälsar på andra hundar...suck. Det hjälper inte
 
Ett äldre par med en västgötaspets i flexikoppel. Jag kommer med mina hundar som är snälla men unghunden kan stöka rejält vid hundmöten. Går ordentligt åt sidan varje gång med mina för fri passage.
Och då stannar dom och låter sin hund stå och glo längst ut på kopplet och då börjar unghunden stöka så klart. Varje gång. Varför kan dom inte gå förbi bara? Kan dom inte ta in sin hund till sidan och bara passera?
Sagt till hundens husse och matte att jag vill inte att mina hälsar på andra hundar...suck. Det hjälper inte
Min hund hade problem med hundmöten efter att ha blivit attackerad flertalet gånger. Fick ofta vråla till folk att koppla sina hundar.
Dom: ”Det är luuuugnt, hen är snäll!”
Jag: ”Men det är inte JAG!!”
Det var ändå effektivt. :angel1:
 
Krukväxten jag köpte har spinn. :arghh: Så tunt att det knappt syns så den såg fräsch ut i affären. Orkar inte gå tillbaks med den och den ska ändå planteras om så ska försöka skölja bort allt ovan jord och byta ut jorden.
 
Krukväxten jag köpte har spinn. :arghh: Så tunt att det knappt syns så den såg fräsch ut i affären. Orkar inte gå tillbaks med den och den ska ändå planteras om så ska försöka skölja bort allt ovan jord och byta ut jorden.
Enda gången jag haft spinn var när jag köpte krukväxt från mat affären.

Numera är dock allt i plast då jag aldrig kommer ihåg å vattna.
 
Har tydligen två Google one konton. Det är onödigt. Vill slå ihop dem och radera det ena, men icke. Det bara krånglar. Alla mina bilder ligger på det ena kontot (det som jag inte vill ha kvar), vissa dubbletter på det nya kontot (som jag vill ha kvar). Känns lagom kul att gå igenom över 4000 bilder och jämföra kontona.

Så jag tänkte ladda hem till datorn och föra över igen. Tror ni det går? Icke! Internet är segare än för gammal sirap och ingenting händer. Har försökt ladda ner en .zip fil på 4 Gb i snart två timmar, har kommit 0,8 Gb.. Ringde internetleverantören för att gnälla lite och fick till svar att det var min router det är fel på. Standardsvar :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 629
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 226
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 670
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 885
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp