Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först störde jag mig på att min fjällräven ryggsäck gått sönder på ett ställe. Sen insåg jag att jag använt den nästan dagligen sedan någonstans 2017-2018 så då kändes det faktiskt lite rimligt (även om jag stör mig på att försöka hitta ett sätt att laga den...).

Så jag bidrar med störningen att man inte kan förvara butiksgräddat bröd i påsen man köper den i!
 
Jag har flera böcker hemma jag läst om gränsen mellan konst och design, ändå förstår jag inte riktigt. 😅
Jag som inte har någon utbildning alls i ämnena har alltid tänkt att design är beställt för produktion. Men görs med skapande förmåga. Men fortfarande beställt, dvs det finns ramar.

Konst stammar helt från konstnären. Från hens kreativitet, kunnande, idéer etc.

Slut bladder.
 
Jag som inte har någon utbildning alls i ämnena har alltid tänkt att design är beställt för produktion. Men görs med skapande förmåga. Men fortfarande beställt, dvs det finns ramar.

Konst stammar helt från konstnären. Från hens kreativitet, kunnande, idéer etc.

Slut bladder.
Ja, så kan det vara. Men ofta utgår också design utifrån designern och närmar sig både konst och konsthantverk.

Äh, jag vet inte. Tycker mest alla begrepp inom konst/design/konsthantverk är förvirrande. 😅
 
Jag har flera böcker hemma jag läst om gränsen mellan konst och design, ändå förstår jag inte riktigt. 😅
Jag tänker att det har med syfte och intention att göra, vad som ligger bakom skapandet.

I en del fall kanske det är helt omöjligt att se en skillnad för någon som betraktar processen utifrån eller bedömer resultatet.
Sedan kan det nog kompliceras av att både beställarens och konstnärs/designers bevekelsegrunder spelar roll, och att de inte nödvändigtvis är lika alla gånger...

(mina femörestankar som amatör)
 
I en grupp för resor inom landet.
En person skriver vart de ska, och resvägen dit. Frågar om tips på olika ställen längs med rutten.
Folk tipsar om saker på helt andra ställen i landet, såpass av spår att det skulle bli en helt annan resa än bara liten avstickare från rutten. Tror det var EN som gav ett relevant svar, och en annan som tipsade om en liten alternativ rutt om de hade tid, alla andra var liksom helt fel både gällande plats och vilken typ av tips. Läser folk inte ens basinformationen?:meh::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 642
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 230
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 672
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 888
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp