Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och det läcker vatten under diskbänken. Alazzis misärlägenhet del 4.
 

Bifogade filer

  • 20240924_113935.jpg
    20240924_113935.jpg
    158 KB · Visningar: 73
Halsbandet släppte när jag var ute med spionen. Ett hyfsat ordentligt halsband med rejält plastspänne av märket hurtta, men när jag köpte det tänkte jag att det är märkligt att det inte finns dubbla ringar ifall spännet går sönder (en var sida om det) eller liknande så att det bara kan släppa. Tänkte sedan att de visste väl vad de gjorde. Eller inte, inte till en husky som rusar och slänger sig i kopplet och busar med sin polare... Han kom som tur var på inkallning, efter att ha sprungit runt mig lite på koppellängds avstånd, som om han inte ens förstod att han var lös. Hans strypkedja känns lite trång när jag ska dra den över huvudet på honom och en större känns lite stor, och han som numera går fint i vanligt halsband utan att behöva ha halti och dubbelkoppling. Blir tjurig! Behöver inte detta just nu!
 
Halsbandet släppte när jag var ute med spionen. Ett hyfsat ordentligt halsband med rejält plastspänne av märket hurtta, men när jag köpte det tänkte jag att det är märkligt att det inte finns dubbla ringar ifall spännet går sönder (en var sida om det) eller liknande så att det bara kan släppa. Tänkte sedan att de visste väl vad de gjorde. Eller inte, inte till en husky som rusar och slänger sig i kopplet och busar med sin polare... Han kom som tur var på inkallning, efter att ha sprungit runt mig lite på koppellängds avstånd, som om han inte ens förstod att han var lös. Hans strypkedja känns lite trång när jag ska dra den över huvudet på honom och en större känns lite stor, och han som numera går fint i vanligt halsband utan att behöva ha halti och dubbelkoppling. Blir tjurig! Behöver inte detta just nu!
Skulle aldrig lita på plastspännen på stora hundar 😅
Ett halvstryp i lagom längd borde väl bli bra till herrn?
 
Skulle aldrig lita på plastspännen på stora hundar 😅
Ett halvstryp i lagom längd borde väl bli bra till herrn?
Nej det har jag aldrig gjort förut heller men folk använder ju det.... Han väger 25 kg och är ju inte så stor enligt folk (men jag tänker att storleken har ingen betydelse när han är en dragkonstnär och har styrka i det). Problemet jag upplever är att han har stort huvud och liten hals. Så svår med halsband, och har inte hittat snygga, billiga och som passar en pälsboll. Mycket enklare med dobermann där halsbanden är ett "smycke" :D ;)

Hade förresten Enyas gamla halvstryp i läder och kedja till honom tidigare och när det var åtdraget var det lite stort, men jag tror jag tar det ändå, det hade jag glömt jag har kvar. Så kan jag köpa ett nytt till honom sedan istället.
 
Min morbror är en dryg nedlåtande mansgris som kör med sin fru :mad:
Och så undrar släkten varför jag aldrig vill vara med på kalas :cautious:
Men visst han har alltid betett sig så :meh: men det är störigt de få gånger jag råkar interagera med dem
 
Nej det har jag aldrig gjort förut heller men folk använder ju det.... Han väger 25 kg och är ju inte så stor enligt folk (men jag tänker att storleken har ingen betydelse när han är en dragkonstnär och har styrka i det). Problemet jag upplever är att han har stort huvud och liten hals. Så svår med halsband, och har inte hittat snygga, billiga och som passar en pälsboll. Mycket enklare med dobermann där halsbanden är ett "smycke" :D ;)

Hade förresten Enyas gamla halvstryp i läder och kedja till honom tidigare och när det var åtdraget var det lite stort, men jag tror jag tar det ändå, det hade jag glömt jag har kvar. Så kan jag köpa ett nytt till honom sedan istället.
Amoken.com har fina halvstryp till bra pris och många storlekar så kolla på dem. :)
 
Nej det har jag aldrig gjort förut heller men folk använder ju det.... Han väger 25 kg och är ju inte så stor enligt folk (men jag tänker att storleken har ingen betydelse när han är en dragkonstnär och har styrka i det). Problemet jag upplever är att han har stort huvud och liten hals. Så svår med halsband, och har inte hittat snygga, billiga och som passar en pälsboll. Mycket enklare med dobermann där halsbanden är ett "smycke" :D ;)

Hade förresten Enyas gamla halvstryp i läder och kedja till honom tidigare och när det var åtdraget var det lite stort, men jag tror jag tar det ändå, det hade jag glömt jag har kvar. Så kan jag köpa ett nytt till honom sedan istället.
Använd läderhalsband, alltså helt i läder med ett vanligt spänne?

1727205255797.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 994
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 644
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 749
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 913
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp